Toon posts:

GOPRO 9 Black HEVC video

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• BN86
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-01-2022
Goedemiddag,

Mijn vraag:

Mijn zoon heeft een GoPro Hero9 Black gekocht en heeft hier inmiddels mee gefilmd.
Echter wil hij deze filmpjes bewerken en afspelen. Dit geeft problemen op onze computer.
De filmpjes worden niet afgespeeld door problemen met HEVC codec. Geen idee wat het is.

Ook de app van Gopro zelf (QUIK) geeft problemen. De filmpjes worden wel geïmporteerd, maar worden niet weergegeven in de app. Ook daar worden de filmpjes niet afgespeeld. Dit zou komen door windows 10 heb ik inmiddels gevonden. Nu hoop ik wel dat hier een oplossing voor is??

Het rare vind ik dat er wel een aantal fimpjes afgespeeld kunnen worden en een aantal weer niet.

Nu is mijn vraag of hier iemand anders ook problemen mee heeft gehad en hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"onze computer"? Ik weet niet wat daarin zit qua hardware maar er is een kans dat bepaalde HEVC-materialen niet op alle machines netjes kunnen worden afgespeeld.

Dus, over welke hardware hebben we het? En heb je misschien al met een applicatie als MediaInfo bekeken of/wat de verschillen zijn tussen de video's die je wel en niet kan afspelen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:29
@BN86 grote kans dat een deel van de video's h.264 is, en een deel h.265 (hevc). Afhankelijk van de instellingen van de camera kan dat verschillen.

Je kunt de hevc/heif codec downloaden uit de Microsoft store. Dat kan helpen.

Verder: welke processor/CPU zit er in de laptpp/pc? Het kan zijn dat die het niet ondersteund.... Vanaf de 7e generatie wordt het dacht ik ondersteund.

Als je een videokaart hebt, kan het zijn dat die het wel ondersteund....

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:08
In welke resolutie zijn de clipjes opgenomen? Als er in 4K en hoge framerate is opgenomen, vraagt dat natuurlijk aardig wat van je computer en telefoon.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vegazz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:52:
In welke resolutie zijn de clipjes opgenomen? Als er in 4K en hoge framerate is opgenomen, vraagt dat natuurlijk aardig wat van je computer en telefoon.
:? Netflix biedt ook "4K tot 60fps" aan en dat draait op elke smartphone zowat dus... En zelfs een GPU zoals een 1060 3GB (voorheen best heul goedkoop) doet HEVC decoden met 2 vingers in de neus.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:29
MAX3400 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:55:
[...]

:? Netflix biedt ook "4K tot 60fps" aan en dat draait op elke smartphone zowat dus... En zelfs een GPU zoals een 1060 3GB (voorheen best heul goedkoop) doet HEVC decoden met 2 vingers in de neus.
Als je dus geen videokaart hebt, en een oudere processor kan 4k60 een issue zijn met hevc

Dat is de reden dat YouTube, Netflix e.d. Dus gewoon h.264, of VP9, of AV1 gebruiken. Minder zwaar voor je processor.

Hevc is gewoon pittig... Tenzij je hardware decoding hebt. En daarvoor moet je dus een recentere CPU of videokaart hebben...

Voor meer info, zie https://havecamerawilltra...pro-hero9-black-hevc-mp4/

Helaas kun je niet zonder hevc voor hoge resolutie en framerates op de gorpos. Dus als je wil bewerken zul je iets moeten vinden wat wél een hardware decoder heeft voor hevc....

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:08
MAX3400 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:55:
[...]

Wat waah zegt;
HEVC (H.265) is een codec die veel data in weinig MB’s stopt, kort door de bocht gezegd.
Echter vraagt HEVC echt enorm veel van je hardware, mede daarom is HEVC niet door alle “grote jongens” in de streaming media overgenomen. Naast de onaantrekkelijke licentiestructuur voor het gebruik van de codec, maar dat even nu terzijde.
(Meer info hier; reviews: Chaos en orde rond videocodecs - De strijd tussen h265, av1, vp9 en ...)

Een combinatie van hevc, hoge resolutie en framerate vraagt helaas veel van je PC en mobiel.
Merk je verschil op je devices met video’s in HEVC die HD met 50 frames?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee