Vraag

• GrunnPlat
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik zoek een?
Een Android Smartphone ter vervanging van mijn Xiaomi Redmi Note 7. Het toestel word een beetje minder en dus tijd voor vernieuwing. NFC is min of meer een must voor het nieuwe toestel en 5G gereed zou leuk zijn. Het toestel moet vooral soepeltjes lopen en moet een goede accuduur hebben

Wat is je budget?
Rond the 300-350 euro (Toestel word aangeschaft met een goedkoop abonnement)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het is vooral dagelijks gebruik en een degelijke camera zou welkom zijn. Ik gebruik het toestel niet om te gamen of maak ook geen hoge qualiteit filmpjes er mee.

Wat heb je zelf al gevonden?
In zoverre de OnePlus Nord 2 en de Poco F3 staan op de radar

Welke vragen heb je hier nog over?
Afgaande van meningen die ik zover heb gevonden komt de keus vooral aan op de UI. Ik hou me niet bezig met custom roms e.d., maar het toestel moet gewoon stabiel zijn met goede ondersteuning. Vanuit eigen ervaring weet ik dat MIUI wat werk betreft om de instellingen goed te krijgen, wat vooral in het begin soms irritant kan zijn. Met de Nord heb ik geen ervaringen maar gebasseerd op reviews en topics hier zijn de gevoelens soms gemengd.

Dus het is lastig een keus te maken op het moment tussen deze twee toestellen. Maar sta ook open voor andere suggesties.

Alle reacties

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:45
De OnePlus Nord 2 en de Poco F3 lijken qua accuduur redelijk hetzelfde te zijn als ik zo de reviews bekijk van beide telefoons.

Daarnaast lijkt de camera setup redelijk hetzelfde (Nord 2 heeft een betere main camera en de Poco F3 heeft een betere macro lens. Beide telefoons hebben dezelfde ultrawide camera).

De Poco F3 heeft een SnapDragon 870 die beter presteert dan de Dimensity 1200 die de Nord 2 heeft. Mediatek heeft betreft Quallcomm een minder goede reputatie, wat kan leiden in minder lang upgrades voor de Nord 2.

Het grootste verschil tussen beide telefoons is toch hoe snel de telefoons opladen. De Nord 2 heeft een 65W lader terwijl de Poco F3 33W lader heeft.

Als je MIUI fijn vindt, zou ik persoonlijk voor de Poco F3 kiezen.

• GrunnPlat
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01-2022
Jotyjo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:03:
De OnePlus Nord 2 en de Poco F3 lijken qua accuduur redelijk hetzelfde te zijn als ik zo de reviews bekijk van beide telefoons.

Daarnaast lijkt de camera setup redelijk hetzelfde (Nord 2 heeft een betere main camera en de Poco F3 heeft een betere macro lens. Beide telefoons hebben dezelfde ultrawide camera).

De Poco F3 heeft een SnapDragon 870 die beter presteert dan de Dimensity 1200 die de Nord 2 heeft. Mediatek heeft betreft Quallcomm een minder goede reputatie, wat kan leiden in minder lang upgrades voor de Nord 2.

Het grootste verschil tussen beide telefoons is toch hoe snel de telefoons opladen. De Nord 2 heeft een 65W lader terwijl de Poco F3 33W lader heeft.

Als je MIUI fijn vindt, zou ik persoonlijk voor de Poco F3 kiezen.
De oplaadsnelheid zal voor mij wat minder mee tellen wanneer het aankomt op het kiezen van een toestel. Een stabiele UI is voor mij meer belangrijk en aangezien ik toch een wat langere tijd met het toestel hoop te doen is ondersteuning/updates ook van meer waarde, zolang deze geen (of niet al te veel) problemen opleveren.

Zoverre lijkt hardware matig de Poco de betere keus.

De UI met minder poespas in de Nord 2 klinkt in eerste instantie aantrekkelijk maar hier op het forum las ik dat het toestel soms toch een beetje tegenvalt in vergelijking met de verwachting. MIUI heeft zijn bloatware en de aanpassingen zijn niet altijd even geweldig, bijv de invoering van de achtergrond carrousel op de Note 7 was voor mij aan de irritante kant.

Beide UI's lijken hun kanttekeningen te hebben.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:29
OnePlus OxygenOS is aan het samenvoegen met Oppo ColorOS, beide bedrijven worden samengevoegd voor de OS ontwikkeling, en dat gaf al issues nu met de Android 12 upgrade.
Gezien de hardware van de Poco beter is zou ik het voor nu bij dat merk houden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee