Toon posts:

revit en dan versie 2018

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-03 16:29
Mijn vraag
...
Mijn vrouw heeft voor haar werk tijdelijk de trial versie van revit en dan specifiek versie 2018 nodig. Echter na downloaden stopt programma na een dag, zegt dat trial periode over is. Heeft iemand hier meer ervaring mee? Tips, truuks? Alles (behalve illegale acties, beveiliging omzeilen, etc) is welkom.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Zie boven.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Google en forums afgestruind.

[Voor 6% gewijzigd door Rene44 op 03-01-2022 15:03]

Bas Smit én Samantha Steenwijk approved

Beste antwoord (via Rene44 op 03-01-2022 15:03)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:24

g0tanks

Moderator CSA
Contact opnemen met Autodesk? Het zou me ook niet verbazen als het expres gebeurt omdat ze het gebruik van oudere versies willen ontmoedigen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Haar werkgever een licentie laten regelen.

Lijkt me niet dat er van haar verwacht wordt dat haar man op een internetforum om hulp moet gaan vragen :)

[Voor 56% gewijzigd door Hahn op 03-01-2022 14:59]

The devil is in the details.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat ja.
If your trial expires, you cannot extend the trial period. For short-term needs, you can purchase a monthly subscription and turn off automatic renewal (to limit the length of the paid subscription to one month only) or purchase Flex tokens for a flexible pay-as-you-go plan.
Tips, truuks over omzeilen van beveiliging is iets waar we niet aan mee kunnen of zullen helpen..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rene44
Hahn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:58:
Haar werkgever een licentie laten regelen.

Lijkt me niet dat er van haar verwacht wordt dat haar man op een internetforum om hulp moet gaan vragen :)
Yup, dacht ik ook. Echter werkt ze als zzp-er voor een bedrijf dat niet zo best in ondersteuning is. Ook is het een klus van 2 weken en om daar nu heel revit voor te kopen. Daarnaast werken ze met de 2018 versie die niet eens meer te krijgen is (voor zover ik kan zien). Als goede echtgenoot dacht ik ik gooi hier even een balletje op. :)
F_J_K schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:00:
Dat ja.
[...]

Tips, truuks over omzeilen van beveiliging is iets waar we niet aan mee kunnen of zullen helpen..
En terecht. Ik zet er wel even disclaimer bij: geen illegale acties oid. De trial versie zou gewoon moeten werken en die doet het niet.

[Voor 23% gewijzigd door Rene44 op 03-01-2022 15:02]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Rene44 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Yup, dacht ik ook. Echter werkt ze als zzp-er voor een bedrijf dat niet zo best in ondersteuning is. Ook is het een klus van 2 weken en om daar nu heel revit voor te kopen. Daarnaast werken ze met de 2018 versie die niet eens meer te krijgen is (voor zover ik kan zien). Als goede echtgenoot dacht ik ik gooi hier even een balletje op. :)
Neem een maand-abo zoals @F_J_K quote, en reken die kosten door.

The devil is in the details.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:22
Rene44 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Alsnog het probleem van het bedrijf wat je vrouw inhuurt >:)

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:24

g0tanks

Moderator CSA
Contact opnemen met Autodesk? Het zou me ook niet verbazen als het expres gebeurt omdat ze het gebruik van oudere versies willen ontmoedigen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Rene44
g0tanks schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:02:
Zit denk ik niets anders op. Maar ook de andere suggesties dat die opdrachtgever dit moet oplossen cq ondersteunen is natuurlijk waar. Allemaal bedankt voor de reacties!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zonder licentie gaat Autodesk je ook niet verder helpen. Autodesk producten en licenties worden tot 3 versies terug ondersteund.
2018 kan dus best niet meer ondersteund worden aangezien AutoCAD/Revit etc al op versie 2022 zit

En op zich zou het voor het bedrijf als ze gebruikmaken van subscriptions geen probleem moeten zijn om een subscription aan haar toe te kennen, ook voor de beperkte duur.
Wel of geen ondersteuning is hier een zaak voor het bedrijf wat je inhuurt tenzij er contract afspraken zijn gemaakt dat de ZZP-er in zijn eigen middelen voorziet, waaronder ook de benodigde software.

Als ik een Grafisch professional inhuur om een klus te doen als mijn huisstijl en logo's te helpen ontwikkelen, dan ga ik niet zelf een Adobe Cloud Subscription voor die persoon afnemen en beschikbaar stellen maar verwacht dat de professional daarover beschikt (of een ander software pakket gebruikt, whatever..)

Huur ik een uitzendkracht via Randstad in, dan stel ik wellicht de werkplek en middelen als hardware en software ter beschikking. Het hangt er maar net vanaf welke contract afspraken ik maak.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:38
Rene44 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Zit denk ik niets anders op. Maar ook de andere suggesties dat die opdrachtgever dit moet oplossen cq ondersteunen is natuurlijk waar. Allemaal bedankt voor de reacties!
Waarom zou de opdrachtgever dit op moeten lossen? Als ZZP-er wordt nog wel eens verwacht dat jij eigen apparatuur tot je beschikking hebt. Waaronder bepaalde software soms, maar dit bespreek je o.a. vooraf.

Als zij echt moeilijk doen lekker die 85-100 euro voor een maand Revit betalen. Tijd die zij (en nu ook jij) kwijt is met heen en weer mailen/bellen met de opdrachtgever is ook zonde.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Panini schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Waarom zou de opdrachtgever dit op moeten lossen? Als ZZP-er wordt nog wel eens verwacht dat jij eigen apparatuur tot je beschikking hebt. Waaronder bepaalde software soms, maar dit bespreek je o.a. vooraf.

Als zij echt moeilijk doen lekker die 85-100 euro voor een maand Revit betalen. Tijd die zij (en nu ook jij) kwijt is met heen en weer mailen/bellen met de opdrachtgever is ook zonde.
Inderdaad, als ZZP-er zorg je imo dat je je eigen software ed hebt.

@Rene44 Je kan een maandabo nemen bij Autodesk en dan kan je via de servicedesk een 2018 download link en activatienummer aanvragen.

• Rene44
Panini schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Die 80 euro is ook niet het probleem. Wel dat 2018 kennelijk niet meer ondersteund wordt. Wellicht zoals akimosan aangeeft, is 2018 net vanaf vandaag buiten de buit gevallen vanwege eerste werkdag 2022. Gisteren werkte het nog wel. Maar goed leermomentje om dit soort zaken beter vooraf af te stemmen.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:38
Rene44 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Die 80 euro is ook niet het probleem. Wel dat 2018 kennelijk niet meer ondersteund wordt. Wellicht zoals akimosan aangeeft, is 2018 net vanaf vandaag buiten de buit gevallen vanwege eerste werkdag 2022. Gisteren werkte het nog wel. Maar goed leermomentje om dit soort zaken beter vooraf af te stemmen.
Als dat niet het probleem is: exporten naar IFC/DWG en dan zou het te openen zijn in de oude 2018 versie. Vond dat zojuist met wat Google-werk. Hopelijk is dat een oplossing die werkbaar is.

Link met info: https://knowledge.autodes...ases-of-the-software.html

• Rene44
Panini schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:43:
[...]

Als dat niet het probleem is: exporten naar IFC/DWG en dan zou het te openen zijn in de oude 2018 versie. Vond dat zojuist met wat Google-werk. Hopelijk is dat een oplossing die werkbaar is.

Link met info: https://knowledge.autodes...ases-of-the-software.html
Top!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee