Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 12:24
Sinds enige tijd vertoont mijn scherm, Dell U2713HM, een zwarte vlek na het opstarten. Zet ik het scherm dan uit en meteen weer aan dan is die zwarte vlek, in 8 van de 10 keer weer weg. Soms moet ik de stroom er af halen om het probleem te verhelpen. De volgende dag, na het opstarten, is de vlek er weer.

Kan dit veroorzaakt worden door een (of meerdere) kapotte condensatoren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iriYCZOSJ7vYV27w3HY1VnT4c54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkJRsx7GVpnXPcMiH6x9vN2S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:08
Ziet eruit alsof er een deel van je Backlight niet brand. Lijkt me niet specifiek iets met kapotte condensatoren te maken te hebben. Denk eerder dat de ledstrip die hier voor het belichten vanaf onder gedeeltelijk defect is.

Mogelijk een breuk of los contact in 1 van de led's in dit segment van aaneengesloten in serie geschakelde leds, die na opwarming in een los contact resulteerd.

Edit:

Ik heb niet goed gelezen. Je geeft aan dat hij het juist wel doet als hij opgewarmd is. Maar ook dan lijkt mij dat het niet door een defecte condensator komt. Ik zou dan een groter gebied zonder backlight verwachten.

[ Voor 22% gewijzigd door Candymirror op 03-01-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 12:24
Okay, bedankt, maar zou het dan bij afkoeling zijn in plaats van opwarming. Want als het weg is, blijft het weg. Het verschijnt pas als ik de computer de volgende dag weer aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Busje kou-spray halen, achterkant open halen en bij werking delen koud spuiten en eventueel weer met een fohn warm stoken

Er zijn mensen die mij een GOD vinden