Toon posts:

Met Koptelefoon tv kunnen kijken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M.oniique
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-01-2022
Beste tweakers gebruikers,

Hopelijk heeft 1 van jullie een antwoord voor mij.
Ik heb mijn oude samsung tv in de slaapkamer opgehangen. Modelcode; LT22B300
Echter krijg ik het maar niet voor elkaar om via de koptelefoon geluid te krijgen.

Al geprobeerd;
X audiokabel tulp naar jack (rood/witte)
X Van scart adapter

Hieronder nog een foto van de achterkant van de TV!!
Hopelijk weet iemand het antwoord.

Bij voorbaat dank!!

Alle reacties

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12
M.oniique schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:14:
Beste tweakers gebruikers,

Hopelijk heeft 1 van jullie een antwoord voor mij.
Ik heb mijn oude samsung tv in de slaapkamer opgehangen. Modelcode; LT22B300
Echter krijg ik het maar niet voor elkaar om via de koptelefoon geluid te krijgen.

Al geprobeerd;
X audiokabel tulp naar jack (rood/witte)
X Van scart adapter
in menu van de televisie ook aangegeven dat audio niet via tv speakers maar via audio-uit moet?
laat maar TV heeft alleen audio in.

Korte maar wellicht tegenvallende antwoord is dat dat dus niet kan.

[Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 03-01-2022 13:24]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:53

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Waarmee wordt de TV 'gevoed'? Heb je geen audio uit op je mediabox/pc/console/etc?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:18

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Volgens de handleiding heeft genoemde TV een 3,5 mm jack out en S/PDIF Out aan de achterzijde zitten.

Doe eens een foto van de achterkant maar dan meer naar rechts. Op de huidige foto valt dat deel van de achterkant van de TV weg.

Screenshot is van de T22B300, scheelt veel uitgangen ten opzichte van de LT22B300. Google geeft over het algemeen twee soorten I/O van Samsung, eentje zoals jouw foto een eentje met daarnaast nog een S/PDIF en 3,5mm jack Out. Zonder die laatste twee lijkt het mij onmogelijk om audio uit de TV te krijgen aangezien alles een ingang is.

[Voor 19% gewijzigd door FeaR op 03-01-2022 14:22]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:20
FeaR schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Volgens de handleiding heeft genoemde TV een 3,5 mm jack out en S/PDIF Out aan de achterzijde zitten.
[Afbeelding]

Doe eens een foto van de achterkant maar dan meer naar rechts. Op de huidige foto valt dat deel van de achterkant van de TV weg.
Maar onderin je screenshot staat dan weer dat er géén optische/hoofdtelefoon uitgang op de TB300 serie zit...
Dus ik ben bang dat het met deze TV helaas niet mogelijk is.

[Voor 4% gewijzigd door Schumaster op 03-01-2022 14:21]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Schumaster schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:20:
[...]
Maar onderin je screenshot staat dan weer dat er géén optische/hoofdtelefoon uitgang op de TB300 serie zit...
Dus ik ben bang dat het met deze TV helaas niet mogelijk is.
Ik zag het en pas net mijn post aan. TV van TS neigt meer naar dit qua I/O, alleen ingangen en geen uitgangen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Op zich zou die scartadapter moeten werken mits deze op 'out' staat. Als er geen knop op zit dan zal het wel een 'in' only model zijn.

edit, je hebt dan alleen een line-out dus moet er nog iets van een koptelefoon versterker tussen (of bijv. een aac bluetooth adapter)

[Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 03-01-2022 14:31]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DukeBox schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:28:
Op zich zou die scartadapter moeten werken mits deze op 'out' staat. Als er geen knop op zit dan zal het wel een 'in' only model zijn.
Lang niet elke SCART is ook een uitgang en/of biedt de mogelijkheid om ook audio van digitale ingangen door te zetten.

Handleiding pagina 15:
In de modus Ext. ondersteunt DTV Out alleen MPEG SD-video en -audio.

[Voor 12% gewijzigd door FeaR op 03-01-2022 14:43]

• DukeBox

DukeBox

FeaR schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:38:
Lang niet elke SCART is ook een uitgang en/of biedt de mogelijkheid om ook audio van digitale ingangen door te zetten.
Waar schijf ik dat dan ? Zover ik weet komt er geen enkel digitaal signaal over SCART.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DukeBox schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:43:
[...]
Waar schijf ik dat dan ? Zover ik weet komt er geen enkel digitaal signaal over SCART.
Je stelt dat een SCART-adapter zou moeten werken, mits deze op Out in staat gesteld. Daar antwoord ik op dat lang niet elke SCART ook als uitgang kan dienen en aanvullen dat als het wel kan het de vraag of is bijvoorbeeld audio welke via HDMI In binnen komt ook weergegeven zal worden. In andere woorden, als TS de TV heeft om een bron via HDMI aan te sluiten dan gaat het niet werken. Via Component In en dan via een SCART Adapter (OUT) zou je nog kans maken.

[Voor 15% gewijzigd door FeaR op 03-01-2022 14:45]

• DukeBox

DukeBox

FeaR schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:44:
Je stelt dat een SCART-adapter zou moeten werken, mits deze op Out in staat gesteld. Daar antwoord ik op dat lang niet elke SCART ook als uitgang kan dienen en aanvullen dat als het wel kan het de vraag of is bijvoorbeeld audio welke via HDMI In binnen komt ook weergegeven zal worden. In andere woorden, als TS de TV heeft om een bron via HDMI aan te sluiten dan gaat het niet werken. Via Component In en dan via een SCART Adapter (OUT) zou je nog kans maken.
Dat is heel simpel, dan had het geen SCART mogen heten op de TV en is de TV niet gecertificeerd voor de Europese markt.

Zodra je er een EN 50049 SCART op zet dan moet deze volledig werken zoals aangegeven. Tegenwoordig zie je daarom regelmatig van die verloop stukken van mini din naar een scart achige plug, in de handleiding heet het dan ook reduced SCART of AV in connector.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee