• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb vorige week een Xbox Elite 2 Controller gekocht en gebruik deze nu via Bluetooth op de PC. De verbinding soms weg te vallen voor 1 of 2 seconden elk 30min-uur. Nu is dat geen ramp voor het type games dat ik speel maar het kan natuurlijk beter.

Hierdoor ben ik rond aan het kijken voor de Xbox Wireless Adapter.

Het liefst heb ik natuurlijk de originele van Microsoft, maar die lijken nergens meer te koop. Op Aliexpress vind ik ze nog wel te koop in de oude(grote) en nieuwe(kleine) vorm, met of zonder doos. Bij sommige staat zelfs 'Official'. Heeft iemand ervaring met een adapter van Aliexpress?

Ik heb er zelf al 1 besteld (een 'official' kleinere versie incl doos) maar ben benieuwd naar ervaring van anderen. Ander plaats ik mijn eigen ervaringen ter referentie wanneer ik die van mij ontvang.

• richka
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-01 15:02
Geen ervaring met de adapter van Aliexpress maar mocht het niks zijn kun je hier misschien iets mee;

Nieuw:
https://maxict.nl/microso...utm_source=googleshopping

2e hands:
https://www.marktplaats.n...a9-45dd-8ccf-45d3045c59c7

• Shadow-Dancer
  • Niet online
richka schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:23:
Geen ervaring met de adapter van Aliexpress maar mocht het niks zijn kun je hier misschien iets mee;

Nieuw:
https://maxict.nl/microso...utm_source=googleshopping

2e hands:
https://www.marktplaats.n...a9-45dd-8ccf-45d3045c59c7
MAX ICT heb hoor/lees ik alleen negatieve verhalen over, daarnaast is het 35 euro (adviesprijs 25) voor de oude (grotere) dongle. Althans dat lijkt zo op de afbeeldingen te zien. 1 van de afbeeldingen laat de nieuwe versie zien :? .

De marktplaats listing lijkt mij een Aliexpress versie?

Waardeer wel de moeite voor het opzoeken!, ik heb ook al geprobeerd te googlen naar webshops maar alle betrouwbare shops hebben het niet. Amazon en Bol verkopen ook dongles van 3rd parties. Ik wacht nog even op de levering van Aliexpress en kijken hoe het gaat. Ik blijf het vreemd vinden dat het zo slecht verkrijgbaar is.

• richka
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-01 15:02
Klopt, MAX ICT doet het de ene keer wel goed, de andere keer helaas wat minder..
Wat betreft de MP versie, het leek me in 1e instantie op een originele Microsoft adapter met Xbox logo maar de versie van Aliexpress is idd precies hetzelfde... Geen idee dus eigenlijk, zou zomaar een 'neppert' kunnen zijn.

Wat betreft de dongle zelf, ik heb de mijne inmiddels verwijderd en sluit de controller weer bekabeld aan. De dongle werkte in het begin prima maar gaf na een tijdje steeds connectie problemen ook gewoon tijdens het gamen. Een herinstallatie loste het probleem helaas niet op. Was er dus een beetje klaar mee. Betrof trouwens een originele dongle via Microsoft.com besteld destijds.

Nou ja, succes ermee in ieder geval :)

• Shadow-Dancer
  • Niet online
Inmiddels nu een paar uur een 'original' uitziende Xbox Wireless Adapter van Aliexpress in gebruik.

De doos is 100% nep. De originele doos heeft een klein doorzichtig raampje aan de voorkant dat de dongle laat zien. De doos die ik kreeg had geen raampje maar was de dongle letterlijk er op geprint.

Hoe dan ook, de dongle werd automatisch herkent als een Xbox Wireless Adapter en na installatie werd ook mijn Elite controller automatisch verbonden nadat ik deze in discover mode zette.

Het voelt zoveel beter en zonder haperingen die ik bij Bluetooth had.

Het werkt dus precies als ik had gehoopt en hoop dat niet na een tijdje verslechtert.

*Edit: na het dubbelchecken van mijn claim op de doos, blijk het toch origineler te zijn dan ik dacht, de originele doos heeft ook slechts een print :? Begin dan toch te twijfelen of dit dan toch een origineel product is?

[Voor 14% gewijzigd door Shadow-Dancer op 14-01-2022 12:00]

• beefunit41
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-01 13:27
Ik heb ook een Xbox Wireless Adapter, een 100% originele en gebruik(te) deze in combinatie met een Razer Kaira Pro headset.
Helaas ligt deze hiernu stof te vreten omdat de Wireless Adapter, mijn PC random laat crashen.
Dit kan na 30minuten zijn, maar ook na 1 of 2u, echt irritant en niet bepaald leuk als je midden in een game zit of aan het werk bent.

Dit heb ik kunnen achterhalen na het analyseren van de crashdump met WinDbg.

Op diverse fora op het internet merk ik dat er nog wat mensen die probleem ervaren hebben.
Herinstallatie van de driver helpt niet.

Iemand die soortgelijke ervaring heeft, of ben ik de enige hier?

• Mobstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2022
Shadow-Dancer schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:28:
Inmiddels nu een paar uur een 'original' uitziende Xbox Wireless Adapter van Aliexpress in gebruik.

De doos is 100% nep. De originele doos heeft een klein doorzichtig raampje aan de voorkant dat de dongle laat zien. De doos die ik kreeg had geen raampje maar was de dongle letterlijk er op geprint.

Hoe dan ook, de dongle werd automatisch herkent als een Xbox Wireless Adapter en na installatie werd ook mijn Elite controller automatisch verbonden nadat ik deze in discover mode zette.

Het voelt zoveel beter en zonder haperingen die ik bij Bluetooth had.

Het werkt dus precies als ik had gehoopt en hoop dat niet na een tijdje verslechtert.

*Edit: na het dubbelchecken van mijn claim op de doos, blijk het toch origineler te zijn dan ik dacht, de originele doos heeft ook slechts een print :? Begin dan toch te twijfelen of dit dan toch een origineel product is?
Ik wil ook weer een xbox elite 2 controller halen, heb jij misschien hier of prive een linkje voor mij welke jij gekocht hebt?

• Shadow-Dancer
  • Niet online
Mobstar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:53:
[...]

Ik wil ook weer een xbox elite 2 controller halen, heb jij misschien hier of prive een linkje voor mij welke jij gekocht hebt?
Ik heb er gewoon 1 voor de volle mep bij coolblue gehaald. Was bang van alle verhalen over issues met kwaliteit/drifting etc, dat ik het maar bij coolblue heb gehaald waar ik gewoon weet dat de service top is in het geval er problemen zijn.

• Mobstar
Shadow-Dancer schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:08:
[...]

Ik heb er gewoon 1 voor de volle mep bij coolblue gehaald. Was bang van alle verhalen over issues met kwaliteit/drifting etc, dat ik het maar bij coolblue heb gehaald waar ik gewoon weet dat de service top is in het geval er problemen zijn.
Heb je dan die nieuwe of de oude? die kleine nieuwe kan ik nergens vinden

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-01 15:40
Gewoon bij Microsoft zelf kopen. Anders Media Markt, Bol, etc.

https://www.xbox.com/nl-N.../wireless-adapter-windows

• Shadow-Dancer
  • Niet online
Mobstar schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Heb je dan die nieuwe of de oude? die kleine nieuwe kan ik nergens vinden
Ah, ik dacht dat je het over de Elite controller had!, Die heb ik bij Coolblue gehaald.

Deze wireless adapter heb ik gekocht bij Aliexpress: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.7e414c4dyqNUV0
Ik zou achteraf alleen voor de adapter gaan. De doos etc is echt onzin.
Is niet leverbaar?

• Mobstar
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee