PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Vraag
Beste antwoord (via Help!!!! op 03-01-2022 18:22)
1
2
3
| .fixedHeader #menubar { position: relative; } |
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Alle reacties
1
2
3
| .fixedHeader #menubar { position: relative; } |
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Thanks, gelijk gedaan en werkt perfect!
Is er wellicht ook nog een manier om onderscheid te maken tussen frontpage en forum
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Maar, waarom? Prima als de default vast is, maar wat is het idee van die instelling verwijderen, en het dus bewust minder (makkelijk) configureerbaar te maken?XWB schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:15:
De verdwijnende menubalk was een user setting die we verwijderd hebben, voortaan is de balk voor iedereen vast gepositioneerd. Uiteraard is er altijd nog custom CSS
The devil is in the details.
Dit werkt inderdaad. Maar ik kan me herinneren dat hij voorheen wel zichtbaar was bij 1 tikje naar boven scrollen bijvoorbeeld halverwege in een topic. Nier perse helemaal naar boven.krvabo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:21:
https://tweakers.net/instellingen/customcss/
Cascading Stylesheet:
1 2 3 .fixedHeader #menubar { position: relative; }
Zelf geen verstand van CSS maar dit is vast wel weer te realiseren door een handige tweaker.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Thx, is dat ook ergens aangekondigd geweestXWB schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:15:
De verdwijnende menubalk was een user setting die we verwijderd hebben, voortaan is de balk voor iedereen vast gepositioneerd. Uiteraard is er altijd nog custom CSS
En verder wat Hahn zei.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 03-01-2022 15:10 ]
PC Specs
Iets leek anders, maar kon er niet opkomen wat
Dat dus
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Kan me eigenlijk geen reden verzinnen waarom dit weg is gehaald anders dan dat er een betaalde optie voor terug zou komen ergens in een nabije toekomstige ontwikkeling. Is maar een aanname.
1
| javascript:(function(){x=document.querySelectorAll('*');for(i=0;i<x.length;i++){elementStyle=getComputedStyle(x[i]);if(elementStyle.position=="fixed"||elementStyle.position=="sticky"){x[i].style.position="absolute";}}}()) |
Dedickbar (ont-Dickbar) is vernoemd naar Dick Costello, toenmalig CFO toen Twitter hun officiële Twitter-client voorzag van een dergelijke strook waar niemand op zat te wachten.
Hahn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:20:
[...]
Maar, waarom? Prima als de default vast is, maar wat is het idee van die instelling verwijderen, en het dus bewust minder (makkelijk) configureerbaar te maken?
Er komt deze week nog een .Plan met wat meer uitleg onlineHelp!!!! schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:09:
[...]
Thx, is dat ook ergens aangekondigd geweest![]()
En verder wat Hahn zei.
En ik dacht altijd dat een plan iets was van voor de feiten en een rapport voor na de feiten.XWB schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:41:
[...]
[...]
Er komt deze week nog een .Plan met wat meer uitleg online

Ik vindt het mega irritant, dat websites bepalen wat het formaat is van mijn scherm, met persistant knoppenbalken, en hoe groot de site getoond wordt.
En dit is net zo erg als TV logo's, verplicht altijd een logo in beeld.
Wat zijn de volgende, voorruit geplande, irritatie creaties in het komende jaar ?
[ Voor 40% gewijzigd door absrnd op 03-01-2022 23:11 ]
Vooral op mobiel vind ik het irritant dat die balk in beeld blijft hangen. Ga gelijk even de custom CSS van @krvabo proberen!
Dankje heb deze toegevoegd als bladwijzer en 'Dedick' genoemd. Ook op nu.nl of telegraaf.nl werkt het. Wel jammer dat ik de browser op tablet dat niet automatisch bij iedere pagina kan doen. Verder heb ik meerdere bookmarklets aangemaakt die scrollen in de pagina of opmaak verwijderen door ze gewoon als bookmark bij de favorieten te zetten.LanTao schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:07:
Wat jammer dat deze optie verdwenen is. Ik wil graag met het publiek hier mijn "Dedickbar" bookmarklet delen, handig voor alle websites die geen respect hebben voor je schermruimte:
code:
1 javascript:(function(){x=document.querySelectorAll('*');for(i=0;i<x.length;i++){elementStyle=getComputedStyle(x[i]);if(elementStyle.position=="fixed"||elementStyle.position=="sticky"){x[i].style.position="absolute";}}}())
Dedickbar (ont-Dickbar) is vernoemd naar Dick Costello, toenmalig CFO toen Twitter hun officiële Twitter-client voorzag van een dergelijke strook waar niemand op zat te wachten.
Hier een plaatje van zonder deze 'Dedick' functie op Samsung Internet met text op 140% waarbij woorden buiten de balk vallen, dat heb ik bij bijna alles sites dus dat is normaal
:strip_exif()/f/image/XLQitOLzmNw6Nc9nXPMvzqmO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoef nu alleen nog maar op de 'Dedick' favoriet te drukken in de Samsung Internet Browser.
Mooi!
Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"
Met de 'Dedick' functie is veel meer scherm bruikbaar. Tot nu toe bij al mijn favoriete sites.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Op mobiel verdween de balk bij de oude website net zoals nu als ik op de tablet kies om mobieltje weergave te laten zien. Maar op een breedbeeld is mobieltje weergave niet bruikbaar omdat er geen lees-kolommen meer zijn. Op je mobieltje is er een hoge lange kolom in je hand. Dat kan bij de tablet ook door op de zijkant te zetten maar dan nog is het niet zoals een mobieltje.Twazerty schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:59:
wellicht snap ik het niet, maar bij mij scrollt de rode Tweakers-balk gewoon weg als ik naar beneden scroll. Dit op Firefox mobiel. Ofwel geen irritante rode balk in beeld. Geen Custom CSS hier.
Op mobieltje zal je het als het goed is niet merken.
Sommig sites zijn helemaal erg. Balke onder, balkje boven extra balkje ergens met een cookie melding waarbij bij de ergste sites de knop om de cookie te accepteren buiten je beeld valt en op de site de mogelijkheid om in/uit te zoomen is geblokkeerd. Effectief is de site dan simpelweg onbruikbaar.
En daarbij ook gelijk een bugje (meld m zodra ook in het devjes forum). De rode balk verdwijnt bij het scrollen vanzelf in portrait mode maar blijft in landscape mode.
Edit, niet los gemeld. Dit topic is ervoor.
[ Voor 4% gewijzigd door markg85 op 04-01-2022 01:44 ]
Bij mij sloopte deze nieuwe feature ook de "Perfect Dark" CSS template, waardoor Tweakers er opeens heel anders uitzag. Het gebruik van de CSS snippet die @krvabo aandroeg hielp daar gelukkig ook bijHelp!!!! schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:55:
Ik verbeeld het me misschien maar volgensmij is er sinds vandaag iets veranderd aan de rode menubalk boven het forum op mijn desktop.
Gisteren verdween deze nog als je naar beneden scrolde maar vandaag niet meer. Ik dacht dat dat ook een instelling was maar ik kan deze niet vinden. Op mijn telefoon verdwijnt deze nog wel. Maar misschien hallucineer ik![]()
Dacht ik vraag het toch even na.![]()
Voor de volledigheid, ik heb Windows 10 en Firefox 95.0.2 op desktop en een Iphone 11 met ios 15.2 + Chrome .
1
| tweakers.net##+js(rc, fixedHeader, body) |
Het verwijdert "fixedHeader" van de body class list. Je heb de header nog steeds bovenaan de site maar hij schuift niet meer mee. Perfect wat mij betreft
Ik ben aan het kijken of ik dit werkende kan krijgen met Samsung Internet dat alleen Adblock Plus heeft, met Adblock Plus kan ik wel de rode balk permanent uitschakelen. Zover lukt het nu wel.markg85 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:24:
Voor wie uBlock origin gebruikt, dit filter werkt ook.
code:
1 tweakers.net##+js(rc, fixedHeader, body)
Het verwijdert "fixedHeader" van de body class list. Je heb de header nog steeds bovenaan de site maar hij schuift niet meer mee. Perfect wat mij betreft
Voor Adblock Plus
1
| tweakers.net###menubar |
Van de tweakers devs verder geen woord meer hierover dus ik vrees/vermoed dat de huidige weergave blijft zoals die is.
Maar ben wel nieuwsgierig of dat bugje wat ik hierboven meldde nog wel geplet kan worden? Een meebewegende rode balk is al gruwelijk irritant, maar verschillende gedrag tussen hoe je je telefoon houd is zeker even zo irritant.
Ik vermoed dat de rode balk in beeld blijft omdat daar o.a. de pricewatch in staat. Op de tablet kan ik overigens op een knopje drukken en dan wordt de website zoals die vroeger was. De woorden zoals Forum hadden op die plek die je optioneel in beeld kan krijgen eigenlijk ook hyperlinks kunnen zijn en dan zou de rode balk overbodig zijn. Op dit moment heb ik de rode balk helemaal weg gedaan, omdat die bij mij ongeveer een derde van het beeldscherm inneemt. Ik druk dan op een willekeurige forum post en dan ga ik zo naar het forum. De reden voor de rode balk lijkt me echt voor advertentie waarde, de pricewatch. Ik zie wel gewoon advertenties van de tweakers website dat wel. En weet de afzonderlijke delen te bereiken omdat ik weet dat ze bestaan. In een andere thread wordt het fok(.)(.)nl forum en website aangehaald als voorbeeld hoe het ook kan. Ik ga er wel van uit dat ze dan fok(.)(.)nl niet bezoeken zonder adblocking.markg85 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:31:
We zijn inmiddels wat dagen verder.
Van de tweakers devs verder geen woord meer hierover dus ik vrees/vermoed dat de huidige weergave blijft zoals die is.
Maar ben wel nieuwsgierig of dat bugje wat ik hierboven meldde nog wel geplet kan worden? Een meebewegende rode balk is al gruwelijk irritant, maar verschillende gedrag tussen hoe je je telefoon houd is zeker even zo irritant.