Vraag

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:55
Hi luitjes,

Ik zit toch een beetje flink te tobben de laatste tijd over wat mijn nieuwe telefoon wordt. Vanaf 20 Januari mag ik een nieuwe uitzoeken van mijn werkgever, zij vergoeden 600 euro. Ik sta ervoor open om wat bij te betalen maar ik denk niet dat het nodig zou moeten zijn voor mijn behoeftes. Kanttekening is dat ik enkel bij belsimpel/bol.com/BCC mag bestellen.

Ik zoek een nieuwe smartphone ter vervanging van mijn Oneplus 7T

Mijn budget is max 750 euro (dus 150 euro bijleggen)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om lekker Twitter te scrollen, veel browsen, notes nemen, youtube kijken. Ik maak veel foto's en filmpjes van de kinderen, kwaliteit is niet zo belangrijk, en ik doe veel bellen voor werk.
Ik wil de telefoon gebruiken i.c.m. met de Sony WF1000XM4 oortjes, en mijn Tesla. Ik noem de Tesla specifiek omdat ik zoveel irritaties heb van mijn Oneplus 7T waarbij hij hem soms niet herkent als key en ik de fysieke keycard uit mijn portemonnee moet trekken om de auto binnen te komen of te starten.
Mijn eisen voor de telefoon zijn:
- Goede, betrouwbare software.
- Dual Sim
- Battery Life
- Ruime storage (liefst expandable)
- Wireless Charging (zou fijn zijn)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb goede dingen gehoord over de Pixel 6, alleen ik vind het erg jammer dat je 150 euro extra betaald omdat hij niet in NL verkrijgbaar is. Ik vind de software van Oneplus toch iets te buggy en twijfel of ik een nieuwe zou willen. De Galaxy S21 klinkt wel goed maar Samsung komt in Februari met de S22. De Xiaomi 11T Pro heb ik voorbij zien komen maar ik vermoed dat deze qua software een stuk onstabieler is dan de Oneplus zelfs.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ondanks de prijs premium, zouden jullie de Google Pixel 6 alsnog aanraden? Zouden jullie aanraden om te wachten tot Februari zodat de nieuwe Xiaomi, Oneplus en Galaxy S22 op de markt zijn gekomen?

Beste antwoord (via sanre4l op 05-01-2022 21:15)

Ik had een Oneplus 3, constant problemen met de bluethooth van mijn Mercedes, overgestapt naar een Samsung Note 8, problemen weg. Geen reboots van de telefoon tijdens rijden, geen issues die kwamen en gingen met de volgende software update.
Daarna de OnePlus Nord gekocht (heb toch iets met het merk), maar weer problemen met de software en connectiviteit problemen met de Ford die ik reed. Vervangen met een Samsung S21 Ultra, en problemen weg. Ook geen problemen nu met mijn nieuwe Hyundai, met Wireless charging.

Of de S22 veel meer gaat brengen dan wat de S21 heeft weet ik niet, gezien je elke 2 jaar ongeveer een nieuwe mag uitzoeken van je werkgever, zal de S21 budget vriendelijker zijn op dit moment, en kun je een model met meer on-board storage overwegen, want in zijn algemeenheid, toestellen met en dual sim en SD kaart worden steeds schaarser, S22 heeft geen uitbreidbaar geheugen volgens de geruchten:
https://www.phonearena.co...-Galaxy-S22-vs-S21_id5273

Andere optie kan ook zijn om een iPhone te overwegen, die dingen werken ook met je Sony oortjes en Tesla.

[Voor 6% gewijzigd door swhnld op 03-01-2022 16:11]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
Ik had een Oneplus 3, constant problemen met de bluethooth van mijn Mercedes, overgestapt naar een Samsung Note 8, problemen weg. Geen reboots van de telefoon tijdens rijden, geen issues die kwamen en gingen met de volgende software update.
Daarna de OnePlus Nord gekocht (heb toch iets met het merk), maar weer problemen met de software en connectiviteit problemen met de Ford die ik reed. Vervangen met een Samsung S21 Ultra, en problemen weg. Ook geen problemen nu met mijn nieuwe Hyundai, met Wireless charging.

Of de S22 veel meer gaat brengen dan wat de S21 heeft weet ik niet, gezien je elke 2 jaar ongeveer een nieuwe mag uitzoeken van je werkgever, zal de S21 budget vriendelijker zijn op dit moment, en kun je een model met meer on-board storage overwegen, want in zijn algemeenheid, toestellen met en dual sim en SD kaart worden steeds schaarser, S22 heeft geen uitbreidbaar geheugen volgens de geruchten:
https://www.phonearena.co...-Galaxy-S22-vs-S21_id5273

Andere optie kan ook zijn om een iPhone te overwegen, die dingen werken ook met je Sony oortjes en Tesla.

[Voor 6% gewijzigd door swhnld op 03-01-2022 16:11]

• sanre4l
Bedankt voor je reactie. Je bevestigd wel mijn vermoeden dat het dus gewoon iets is wat minder goed geregeld is bij OnePlus en wrss ook Xiaomi.
Ik heb wel meer vertrouwen in Google, Samsung en Apple.

Apart dat video's en foto's alleen maar groter worden maar producenten toch stellen dat 128/256gb meer dan genoeg moet zijn. Volgens mij doen ze geen MicroSD slot meer bijleveren zodat ze je kunnen upsellen aan de 256gb.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38
Je kan de pixel6 toch via fnac bestellen voor de normale prijs.

• sanre4l
Jawel maar ik mag voor werk alleen via BCC, bol.com, Belsimpel bestellen jammer genoeg.
Zie net de aankondiging van de S21 FE voorbijkomen die volgende week uit moet komen:
nieuws: Samsung brengt Galaxy S21 FE volgende week uit voor 749 euro
https://www.samsung.com/n...-s21-5g/galaxy-s21-fe-5g/
Is in preorder met Galaxy Buds2 erbij (en jou winkels zitten bij de deelnemende winkels): https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=A6D8RJNKADWJF
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee