Toon posts:

Vraag m.b.t aansluiting dockingstation->PC, usb-c werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• countdooku599
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-01-2022
Mijn vraag
Ik heb voor mijn werk een docking station (Dell wd19) gekregen om mee thuis te werken op mijn (zelf gebouwde gaming) pc. Ik heb alles er in gepropt (2x scherm (van de wensenlijst), toetsenbord, mic, muis,lan etc.) en de usb-c uitvoer van het station in de usb-c poort op mijn moederbord gestopt maar hij werkt niet. Ik krijg in ieder geval geen beeldscherm output, en van de rest weet ik niet want ik kan niet checken of m'n toetsenbord werkt als ik geen scherm heb. Mijn pc ging overigens ook niet aan toen ik op de aanknop van het docking station drukte, laptop echter wel.

Kleine update voor de use-case:
De reden voor het dockingstation was dat ik dan alle kabels daarin kan stoppen en zo makkelijk swappen tussen laptop en pc met mijn schermen, internet en randapperatuur. Daarom was dat ding meegegeven

Afgaande op wat ik hieronder al heb geprobeerd, wat moet ik doen? Wat zou handig zijn om aan te schaffen om de problemen op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Hier is de lijst wenslijst: de opvolger 2

of de volgende (denk ik) relevante onderdelen:
  • AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed
  • Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G
  • MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi
  • Acer Nitro VG271UP Zwart (2x)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb gebeld met een IT-persoon op het werk, en die vroeg of ik het docking station op mijn grafische kaart kon aansluiten, dit kan niet omdat de Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G geen usb-c poort heeft.

[Voor 7% gewijzigd door countdooku599 op 03-01-2022 13:25]

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:00
Ik snap echt de use-case niet.

Een desktop blijft staan en dan boeit het niet echt hoeveel kabels er aan hangen.

Dit ding is bedoeld voor een laptop met Thunderbolt-ondersteuning of Alternate mode over de USB-C-poort.

Er zijn nagenoeg geen desktops die Thunderbolt hebben of via Alternate Mode een videosignaal kunnen sturen over de usb-c-poort, laat staan het signaal van een externe gpu.

Adapter om Displayport 1.2-signaal via USB-C te versturen: pricewatch: Delock PCI Express Card > 1 x external USB Type-C 3.1 female + 1 ...

Maar dat is Displayport 1.2 en daarmee kun je je monitoren dus niet volledig (tegelijkertijd) aansturen. Het is ook de vraag of je via die adapter wel 2 monitoren kunt aansturen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:51
Zat er niet toevallig ook een laptop in de doos van het docking station?

Docking stations zijn voor laptops, niet voor desktops. Het advies om je videokaart aan te sluiten op het docking station is..bijzonder. De hele usecase klopt gewoon niet.

Je koppelt je laptop aan je docking station en je dockingstation koppel je weer aan je monitor / toetsenbord etc.

[Voor 26% gewijzigd door Nat-Water op 03-01-2022 12:01]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-02 20:11
Grote kans dat het een data-only Type C poort is, waar geen beeld door heen gaat. (Edit: volgens pricewatch indd alleen data)

Edit: Volgens de manual ook, staat namelijk niet aangegeven dat de Type C video output support, terwijl MSI dat wel aangeeft bij andere moederborden.

Niet alle Type-C zijn volledige specs. Een Type C kan ook gewoon USB 2.0 zijn (Al heb ik dat nooit gezien, maar wel mogelijk).

Docking stations zijn verder prima te gebruiken voor desktop, al zijn ze daar natuurlijk niet voor bedoeld, maar kan prima werken om je poorts te expanden, maar voor video, moet je wel een video output hebben.

[Voor 87% gewijzigd door Christoxz op 03-01-2022 12:06]

T.Net Creality 3D Printer Discord

• countdooku599
Kleine update voor de use-case:

De reden voor het dockingstation was dat ik dan alle kabels daar in kan stoppen en zo makkelijk swappen tussen laptop en pc met mijn schermen, internet en randapperatuur. Daarom was dat ding meegegeven :/

• countdooku599
Maar als ik de comments zo volg, is het misschien gewoon beter om wat extra kabels te kopen voor mijn monitoren en die in de overige poorten te stoppen en dan in het dockingstation. En een usb hubje voor de randapperatuur om die zo makkelijk te swappen. (Heb dat docking station helaas wel nodig want de werklaptop heeft niet veel poorten)

Toch bedankt voor de hulp in mijn rare usecase :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee