Aanschaf beveiligingscamera's: Bestaande nas of NVR erbij?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:14
Ik ben in de markt om eerst een viertal beveiligingscamera's aan te schaffen, naar alle waarschijnlijkheid 1080P of 4k modellen van Reolink. Nu ben ik reeds in bezit van een Synology 214Play met 2x4TB WD Red schijven waar standaard een NVR software pakket op zit met licentie voor 2 camera's(zou nog €80 bij komen voor twee camera's).

Vier camera's geeft echter wel redelijk wat dataverkeer wat de NAS moet verwerken. Nemen vier camera's veel opslagruimte in beslag en geeft dit veel slijtage voor de NAS? Of kan ik er beter een NVR bij kopen? Er staat ook een leuke refurbished set met 4 1080P camera's + NVR op de site van Reolink voor €250.

Edit:
Voor op optie opslag op de NAS zit ik te denken om een maximum van 500GB i.c.m.opnemen bij bewegingsdetecite in te stellen waarbij de oudste beelden automatisch worden overschreven.

[ Voor 14% gewijzigd door Terrz op 03-01-2022 10:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03

Tazzios

..

In kopper maar hoeveel ruimte het in beslag neemt hangt simpel weg af van hoelang je wil bewaren en op welke kwaliteit.

Wat betreft slijtage zal je geen verschil merken. Je weet toch nooit wanneer een schijf overlijd en of minder er naar toe schrijven had gescheeld.

ik heb al 4 jaar 2 camera`s die bij detectie gaan opnemen op een DS216J

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-04 10:17

1Kb

Ik vermoed dat de nvr met enkele disk is. Dus als die kapot gaat heb je geen backup verwacht ik. Misschien iets om mee te nemen in je besluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Slijtage ga je eigenlijk enkel op de harde schijf merken maar daar zou ik me persoonlijk niet druk om maken. Het is vergelijkbaar met thuisservers die frequent downloaden of je eigen desktop waarbij je frequent grote bestanden opent. De kans dat een schijf hierdoor eerder uit valt is aanwezig maar toeval heeft een veel grotere impact dan extra gebruik.

Zorg vooral voor een goede backup zodat, mocht een schijf uitvallen, je geen belangrijke data verliest.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N