Vraag

• PeterWaij
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01-2022
Mijn vraag
...Het lukt mij niet om een back-up kopie te maken van al mijn Outlook bestanden. Halverwege komt de melding: "Bestand archive.pst is te groot voor het doelbestandssysteem" (grootte: 4,22 GB).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Windows 10 Pro
Microsoft Office Outlook 2007
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zowel op de interne als de externe harde schijf is meer dan genoeg ruimte.
Als ik de kopie maak heb ik Outlook uit staan.
Bij het kopiëren worden 7 bestanden gekopieerd.
Na ongeveer 40% komt de eerder genoemde melding.
Bestand archive2.pst (grootte: 2,34 GB) wordt overigens wel gekopieerd.

Beste antwoord (via PeterWaij op 05-01-2022 12:12)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer je het bestand te kopieren naar een USB stick? Het klinkt alsof de USB stick het FAT32 bestandssysteem gebruikt, en dat is inderdaad gelimiteerd tot bestanden van 4GB. Je zou de USB stick kunnen formateren en dan het NTFS bestandssysteem gebruiken, die heeft deze limitatie niet. Let wel op daarmee gaat alle data die nu op de stick staat verloren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer je het bestand te kopieren naar een USB stick? Het klinkt alsof de USB stick het FAT32 bestandssysteem gebruikt, en dat is inderdaad gelimiteerd tot bestanden van 4GB. Je zou de USB stick kunnen formateren en dan het NTFS bestandssysteem gebruiken, die heeft deze limitatie niet. Let wel op daarmee gaat alle data die nu op de stick staat verloren.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30

DataGhost

iPL dev

Je externe schijf is waarschijnlijk iets van FAT32 ofzo, daar kunnen maximaal bestanden van 4GB per stuk op. Je zal exFAT of NTFS moeten gebruiken. Raak je wel alle data op je externe schijf kwijt.

• PeterWaij
Als ik als proef een kopie maak op dezelfde interne harde schijf heb ik precies hetzelfde probleem.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat meer info zou handig zijn
-En welk bestands systeem heeft die interne harde schijf partitie ?
-waarmee ben je die backup aan het maken ?
-hoeveel ruimte heb je nog over op je c -schijf ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook daar zal je dan FAT32 gebruiken? Kijk ajb zelf even welke bestandssystemen worden gebruikt. Via rechtermuisknop - eigenschappen van de betreffende schijf.

Omzetten naar NTFS natuurlijk niet zonder backup, check dat de backup werkt, nog een backup.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PeterWaij
Het bestandssysteem van de lokale harde schijf (C:) is: NTFS
Beschikbaar: 586 GB

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Begrijp ik het goed dat je 'handmatig' via verkenner een backup probeert te maken?

Je zou nog kunnen proberen om in Outlook een pst-export te maken: Een back-up van uw e-mail maken

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:32

P_Tingen

omdat het KAN

Je kunt ook een nieuw pst bestand maken op je externe schijf en daar de mappen uit je hoofd-account naar toe kopiëren of verplaatsen. Zo maak ik elk jaar een archief van mijn mail.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

PeterWaij schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:03:
Als ik als proef een kopie maak op dezelfde interne harde schijf heb ik precies hetzelfde probleem.
Krijg je dan precies diezefde foutmelding: "Bestand archive.pst is te groot voor het doelbestandssysteem (grootte: 4,22 GB)."? Of krijg je een andere foutmelding en haak je gewoon af?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:15

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult het dus in batches moeten gaan zetten -- bij mijn weten kan een 64-bit office gewoon op een NTFS (of ExFAT) filesystem mega grote PST's aan. Mocht dat niet lukken (ik splits voor andere redenen -- heb wel eens een corrupte PST gehad), dan is het altijd nog een optie om een per maand/jaar of op andere filters te maken (met attachment, zonder attachment, etc...)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

g0tanks schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:10:
Begrijp ik het goed dat je 'handmatig' via verkenner een backup probeert te maken?

Je zou nog kunnen proberen om in Outlook een pst-export te maken: Een back-up van uw e-mail maken
P_Tingen schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:13:
Je kunt ook een nieuw pst bestand maken op je externe schijf en daar de mappen uit je hoofd-account naar toe kopiëren of verplaatsen. Zo maak ik elk jaar een archief van mijn mail.
Umbrah schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:03:
Je zult het dus in batches moeten gaan zetten -- bij mijn weten kan een 64-bit office gewoon op een NTFS (of ExFAT) filesystem mega grote PST's aan. Mocht dat niet lukken (ik splits voor andere redenen -- heb wel eens een corrupte PST gehad), dan is het altijd nog een optie om een per maand/jaar of op andere filters te maken (met attachment, zonder attachment, etc...)
No offense. Maar waarom een moeilijke work around gaan vinden voor iets ?
Je hoort grote bestanden gewoon te kunnen kopieren, dat dit nou een outlook bestand is is daarbij eigenlijk niet relevant. Dus IMHO kan TS beter focussen op wat daar nu mis gaat.

Klinkt verder inderdaad als een FAT32 beperking, alleen is dat niet logisch icm kopieren naar c-schijf.

[Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 03-01-2022 13:29]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:32

P_Tingen

omdat het KAN

heuveltje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:26:
[...]
No offense. Maar waarom een moeilijke work around gaan vinden voor iets ?
Je hoort grote bestanden gewoon te kunnen kopieren, dat dit nou een outlook bestand is is daarbij eigenlijk niet relevant. Dus IMHO kan TS beter focussen op wat daar nu mis gaat.
Omdat de actie die TS doet misschien wel eenmalig is. Je hele systeem overhoop halen om een groot bestand te kunnen kopieren is misschien een gevalletje "middel erger dan kwaal", maar dat hangt van de situatie van TS af.

... en gaat over tot de orde van de dag

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

P_Tingen schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Omdat de actie die TS doet misschien wel eenmalig is. Je hele systeem overhoop halen om een groot bestand te kunnen kopieren is misschien een gevalletje "middel erger dan kwaal", maar dat hangt van de situatie van TS af.
Totdat hij straks een ISO van iets, een groot filmbestand of een ander archief probeert op die schijf mee te nemen. Het mag hoor, maar in 2021 nog steeds FAT32 gebruiken, dan ben je jezelf onnodig aan het beperken. Ik weet nog dat het in Windows 95 state of the art was.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

PeterWaij schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:01:
Je wilt dus een backup van je mail op dezelfde schijf zetten als waar de mail in eerste instantie al op staat?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-03 21:12

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Je hebt Outlook uitstaan zeg je. Wellicht draait Outlook stiekem nog steeds op de achtergrond, dus ik zou dan even taskmgr.exe starten om te checken of het proces OUTLOOK.EXE misschien toch nog in de lijst staat, als dat het geval is, is dat de oorzaak, dus dat proces dan nog even killen, en dan de kopie maken.

I love the smell of a soldeerbout in the morning

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-03 21:12

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Jester-NL schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Je wilt dus een backup van je mail op dezelfde schijf zetten als waar de mail in eerste instantie al op staat?
Als proef, zoals hij om 10:03 zegt, prima toch?

[Voor 0% gewijzigd door MartinMeijerink op 03-01-2022 16:42. Reden: typo]

I love the smell of a soldeerbout in the morning

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

PeterWaij schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:01:
Vreemd dat ook dan de melding komt dat het bestand te groot is. Voor de zekerheid: er is niet een of andere temp directory op een FAT32-partitie? Ik kan geen andere redenen bedenken waarom anders specifiek die melding zou komen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je weet dat dit programma End Of Life is en je eigenlijk dat programma helemaal never nooit moet gebruiken anno 2022?

Als ik jou was, zsm overstappen op Thunderbird en die je mails laten importeren.

Eigenlijk is het van de zotte dat mail servers überhaupt nog Outlook 2007 accepteren om te verbinden. TLS 1.1 is passé en Outlook ondersteunt TLS 1.2/1.3 niet.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Oef, 2007 is ook strict 32-bit... en absurd EOL... ik zou upgraden naar een nieuwere versie, of een ander pakket (mail voor windows, thunderbird, iets web-based, etc...); eens met @DJMaze dat de beperkingen naast file sizes (obv) wel heel erg "niet bij de tijd" zijn...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zitten we niet tegen een "default" Outlook aan te hikken dus: How to configure the size limit for both (.pst) and (.ost) files in Outlook

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PeterWaij
Allemaal enorm bedankt voor de geweldig goede input!
Hoewel de suggestie van het maximaliseren van het bestaande systeem (MAX3400) als het simpelweg kopen van een (veel) nieuwere versie van mijn verouderde Outlook mij aanspraken heb ik vooralsnog gekozen voor de oplossing aangedragen door Kawaii en Dataghost.
Zowel mijn externe harde schijf als mijn USB stick blijken een FAT32 bestandssysteem te hebben.
Na het formateren van de USB stick met NTFS ging de back-up van Outlook op de USB stick nu wel goed.
Het duurde alleen wel veel langer dan gedacht.
Op mijn (grotere) externe harde schijf heb ik al mijn grote jaar-back-ups staan. Eigenlijk gebruik ik deze nooit. Ik zou dus kunnen overwegen om mijn externe harde schijf ook te formateren naar NTFS.
Zijn er nog nadelen verbonden aan NTFS? Werkt het misschien trager?

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

PeterWaij schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:11:
Allemaal enorm bedankt voor de geweldig goede input!
Hoewel de suggestie van het maximaliseren van het bestaande systeem (MAX3400) als het simpelweg kopen van een (veel) nieuwere versie van mijn verouderde Outlook mij aanspraken heb ik vooralsnog gekozen voor de oplossing aangedragen door Kawaii en Dataghost.
Zowel mijn externe harde schijf als mijn USB stick blijken een FAT32 bestandssysteem te hebben.
Na het formateren van de USB stick met NTFS ging de back-up van Outlook op de USB stick nu wel goed.
Het duurde alleen wel veel langer dan gedacht.
Op mijn (grotere) externe harde schijf heb ik al mijn grote jaar-back-ups staan. Eigenlijk gebruik ik deze nooit. Ik zou dus kunnen overwegen om mijn externe harde schijf ook te formateren naar NTFS.
Zijn er nog nadelen verbonden aan NTFS? Werkt het misschien trager?
Het is in principe "trager" omdat het journaled is en veel meer features heeft dan FAT32, maar over het algemeen is dat gerommel in de marge. Je krijgt er dus een veel nieuwer systeem voor terug waar je bestanden wel altijd op zullen passen en het zou wat robuuster moeten zijn. Met NTFS krijg je bovendien de mogelijkheid tot transparante encryptie en compressie, mocht je dat ooit willen gebruiken. Bij bijv. backups kan dat interessant zijn. Ook is compatibiliteit met andere systemen (Linux, Mac) geen issue meer tegenwoordig zoals dat een jaar of 10 geleden nog wel zo was. Voor de usecase van externe schijven was exFAT opzich ook prima geweest maar veel maakt dat allemaal niet uit.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Nope. Het is zelfs sneller, zeker op flash geheugen. Het is bovendien veiliger omdat het ook rechten-gebaseerde toegang en encryptie ondersteund. Tenzij je een stick in iets antieks, of iets domotica-achtigs wil steken á la 3D-printer, is er geen enkele reden om FAT32 te gebruiken.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Enige nadeel is dat sommige ouderwetse apparatuur het niet kan lezen.
Mijn autoradio uit 2014 pakt alleen maar fat32 usb sticks bijvoorbeeld.

Maar voor gewoon windows gebruik zitten er alleen maar voordelelen aan.
Kwa snelheid denk ik niet dat de 1 merkbaar sneller of langzamer is dan de ander. Al kun je er vanuit gaan dat elke optimalisatie in W10 gericht zal zijn op ntfs en niet Fat32.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Waarom formatteren? Je kunt het ook converteren (wat meestal zonder dataverlies gaat) naar ntfs. Op deze pagina lees je wat opties, makkelijkste voor jou zal dus via het programma van Easeus zijn.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee