Toon posts:

Budget gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Finjays
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-02-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk voor games zoals Football Manager en af en toe Dota. Hij hoeft dus niet de nieuwste games op ultra settings te kunnen draaien. Verder wil ik indien mogelijk lichte foto + videobewerkingen doen, maar is niet perse een vereiste.

Wat is je budget?
Het liefst rond de 1000 euro, eventueel iets meer is mogelijk maar liever niet. Als extra bijzondere vereiste moet hij wel bij bol.com te koop zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Minimaal, is voornamelijk voor thuis gebruik, echter mijn voorkeur heeft wel een iets compacter model (15/16inch)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet perse, zoals eerder genoemd moet hij beschikbaar zijn bij bol.com en verder vind ik qua uiterlijk de Razor laptops erg mooi (rbg verlichting in het toetsenbord e.d.) Ook zou ik het fijn vinden als het een redelijk stil model is.

Welke modellen heb ik al bekeken
De modellen die redelijk aan mijn "eisen" lijken te voldoen zijn:
- ASUS ROG Strix G15 G513IH-HN101T
- ASUS TUF Gaming F15 FX516PR-HN002T - Laptop
- MSI Gaming GF76 11SC-012NL Katana

Echter heb ik er bijzonder weinig verstand van en sta ik volledig open voor andere suggesties.

Alvast dank voor jullie hulp!

Alle reacties

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 15:48
Het is altijd gemakkelijker als je ze in een lijstje plaatst, zoals ik hieronder gedaan heb. Dan heb je meteen de link naar alle specificaties en de prijs.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsASUS ROG Strix G15 G513IH-HN101T€ 989,-€ 989,-
1LaptopsASUS TUF Dash F15 FX516PR-HN002T€ 1.329,-€ 1.329,-
1LaptopsMSI Katana GF76 11SC-012NL€ 1.099,-€ 1.099,-

Het is dan al meteen duidelijk dat de Asus TUF zwaar overkill is (qua grafische kaart) en te duur.

[Voor 3% gewijzigd door LievenD op 04-01-2022 12:07. Reden: commentaar toegevoegd]

• Pewpew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-02 15:09
Finjays schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:43:

Wat is je budget?
Het liefst rond de 1000 euro, eventueel iets meer is mogelijk maar liever niet. Als extra bijzondere vereiste moet hij wel bij bol.com te koop zijn.

Echter heb ik er bijzonder weinig verstand van en sta ik volledig open voor andere suggesties.[/i]

Alvast dank voor jullie hulp!
Waarom per se bol.com ? Dat beperkt je enorm in je keuze.
Ik zou de Lenovo Legion 5 aanraden, of deze Dell;
https://www.dell.com/nl-n...5-5515-laptop/cn55411sc11 1032 euro met de kortingscode.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:49
Pewpew schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:56:
[...]

https://www.dell.com/nl-n...5-5515-laptop/cn55411sc11 1032 euro met de kortingscode.
Deze code eindigt overmorgen al volgens mij.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 15:48
Met jouw eisen kan het zelfs goedkoper, zoals hieronder bijvoorbeeld:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsLenovo IdeaPad Gaming 3 15ACH6 (82K200L4MH)€ 749,-€ 749,-

Bij dit model kan het wel interessant zijn om nog 8 GB RAM bij te (laten) plaatsen.

• Finjays
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-02-2022
Pewpew schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Bij bol.com heb ik nog waardebonnen waardoor ik hem gratis kan krijgen. De lenovo en dell kwamen bij mij ook constant naar voren, echter heb ik daar (waarschijnlijk onterecht) een budget gevoel bij qua merken.

• Bellarus
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-02 18:57
Leuk om zo "gratis" een mooie laptop te kunnen bestellen!

Las je berichtje over Dell en Lenovo, beide hebben veel lijnen van voordelig tot luxe/zakelijke markt maar budget gevoel past niet hoor zijn echt welk knappe laptops.

waarbij "TUF"na mijn weten het instappertje is en ROG een stuk luxer in afwerking, als ik naar je lijstje kijk en je wilt je bon opmaken zou ik voor de : Asus ROG gaan deze is 15inch waarbij de MSI 17inch is vrij grof en hiernaast heeft de ROG een AMD processor in tegenstelling tot Intel beide zijn. niet slecht maar na mijn weten is AMD wat zuiniger met stroom.

Succes met je keuze en veel plezier met je aankoop!

• hotymoty
Ik zit ook met interesse dit topic te volgen. De Asus ROG heeft volgens mij wel een oudere generatie processor.

Zelf kan ik ook maar geen keuze maken. De HP Victus en Pavilion, MSI katana en Lenovo Ideapad zitten ook op mijn lijst.

Als je een beetje wil gamen, dan is RTX 3050 toch wel het minimum toch?

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 22:46
Bij Asus zou ik even goed naar het werkgeheugen kijken. Ze hebben er daar een handje van om laptops met 1 sodimm te leveren. Dasnietgoednie.

Wel goedkoper om later te upgraden.

• Pewpew
hotymoty schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:46:
Ik zit ook met interesse dit topic te volgen. De Asus ROG heeft volgens mij wel een oudere generatie processor.

Zelf kan ik ook maar geen keuze maken. De HP Victus en Pavilion, MSI katana en Lenovo Ideapad zitten ook op mijn lijst.

Als je een beetje wil gamen, dan is RTX 3050 toch wel het minimum toch?
Voor 1000 euro zou ik mikken op minimaal een 3050Ti.
Die is een stuk sneller dan een 3050.

• hotymoty
Pewpew schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Voor 1000 euro zou ik mikken op minimaal een 3050Ti.
Die is een stuk sneller dan een 3050.
Die heb je niet echt voor 1000 euro.

• Pewpew
hotymoty schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Die heb je niet echt voor 1000 euro.
https://www.dell.com/nl-n...e?ocs=cn55411sc11,cng5128
Beide een 3050Ti, waarbij je voor 6 tientjes extra een betere AMD processor en 8GB ram meer krijgt.

Edit: de AMD versie is ook nog eens op voorraad, levering volgende dag :)

[Voor 10% gewijzigd door Pewpew op 05-01-2022 14:03]

• hotymoty
Pewpew schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:01:
[...]

https://www.dell.com/nl-n...e?ocs=cn55411sc11,cng5128
Beide een 3050Ti, waarbij je voor 6 tientjes extra een betere AMD processor en 8GB ram meer krijgt.

Edit: de AMD versie is ook nog eens op voorraad, levering volgende dag :)
1200 euro he! Of je moet hem vandaag nog bestellen. Korting geld alleen vandaag nog. Daarnaast lees je veel klachten over het scherm. Hele trage responsetime! Voor rest mooie laptop met goede specs

• Pewpew
hotymoty schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:48:
[...]

1200 euro he! Of je moet hem vandaag nog bestellen. Korting geld alleen vandaag nog. Daarnaast lees je veel klachten over het scherm. Hele trage responsetime! Voor rest mooie laptop met goede specs
Dell gaat vaak van de ene kortingsactie over op de andere. Zo heb ik de variant met i7, RTX3060, 16gb, 500GB SSD kunnen bestellen voor 1034 euro. (33% korting!)
Het scherm is prima voor een casual gamer. Geen enkele laptop voor dat budget heeft een super scherm en response tijden.

• hotymoty
Pewpew schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Dell gaat vaak van de ene kortingsactie over op de andere. Zo heb ik de variant met i7, RTX3060, 16gb, 500GB SSD kunnen bestellen voor 1034 euro. (33% korting!)
Het scherm is prima voor een casual gamer. Geen enkele laptop voor dat budget heeft een super scherm en response tijden.
Dat is waar. Al komt de Lenovo Legion met Ryzen 5600h en RTX 3050 ook goed uit de testen. Wat is beter voor gamen? De Lenovo met beter scherm en hogere TGP of Dell met betere specs 5800h en 3050 TI?

• Pewpew
hotymoty schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:13:
[...]

Dat is waar. Al komt de Lenovo Legion met Ryzen 5600h en RTX 3050 ook goed uit de testen. Wat is beter voor gamen? De Lenovo met beter scherm en hogere TGP of Dell met betere specs 5800h en 3050 TI?
Is denk ik persoonlijk. Zal ook niet veel schelen qua performance.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 22:46
Ik zou voor een Intel model kiezen ivm thunderbolt. Een extern scherm/ voeding/ muis en toetsenbord aansluiten met één usb-C kabel is ideaal.

• hotymoty
WillemJanJansen schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:01:
Ik zou voor een Intel model kiezen ivm thunderbolt. Een extern scherm/ voeding/ muis en toetsenbord aansluiten met één usb-C kabel is ideaal.
Wel minder ram en minder goede processor

• Pewpew
@hotymoty , dit bedoel ik, nu opeens 20% korting;
https://www.dell.com/nl-n...es-15-5511-laptop/cng5128
Zelf 8GB ram bijprikken en je hebt een top systeem.

• hotymoty
Pewpew schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:29:
@hotymoty , dit bedoel ik, nu opeens 20% korting;
https://www.dell.com/nl-n...es-15-5511-laptop/cng5128
Zelf 8GB ram bijprikken en je hebt een top systeem.
Dank je wel! Ik hoop dat deze actie er over twee weken ook nog is. Ik ben van plan om dan nieuwe laptop te bestellen. Ik kan vooralsnog niet inzien tot wanneer deze actie loopt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee