Toon posts:

IBM schijven troubles?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb dus al een tijdje, zo'n 4 maand 2 IBM DTLA 30gb HD's in raid0 mode draaien. Sinds kort heb ik allerlei vage dingen waar ik m'n hd's van verdenk.

Het begon allemaal tijdens formatteren van m'n raid. Hij liep een keer vast tijdens formatteren. Nou ja d8 ik foutje kan gebeuren. Het draaide allemaal prima en snel na de format.

Na een tijd verder probeerde ik ra2 te patchen online. Maar die patch mislukte iedere keer. Hij gaf telkens een foutmelding. Later probeerde ik de patch handmatig te dl en toen patchte die wel maar gaf nog steeds wel een foutmelding over dat er een bestand niet was, of dat het bestand niet klopte.

Nu had ik gister diablo2 & lod binnengekregen. Ik diablo2 installeren. Ging prima, Toen gelijk geprobeerd lod te installeren. Dat ging dus op het einde mis. De installatie gaf aan dattie bestand niet kon kopieeren en dus installation aborted. Dat heb ik verscheidene keren geprobeerd. Elke keer ging het mis.

Toen heb ik diablo2 helemaal uninstalled. En probeerde ik diablo2 gewoon weer te installeren. Dat wou toen ook niet meer :( Gaf ook een foutmelding van bestand blabla, kan niet kopieeren. Installation aborted. Tot overmaat van ramp maakte m'n hd ff een knersend geluidje.

Ik heb toen ff gereboot. Windows zei toen dat er misschien beschadigde sectoren waren. Ik dus uren scandisk gedraaid, maar scandisk kon geen enkele fout vinden. :( Ik vond dit erg vaag allemaal.

Toen heb ik nog maar eens geprobeerd om diablo2 te installeren. Het ging dus weer goed. Toen heb ik maar eerst diablo2 gepatched via bn. Dat ging ook goed. Daarna heb ik comp gedefragmenteerd en lod geinstalleerd. Dat ging dus ook goed! Ik snap hier werkelijk geen ruk van. :(

Voor verdere config zie onder. Zijn die schijven van IBM nou zo slecht :? :( Ik vind dit namelijk niet echt normaal wat er gebeurde. Oh ja nog ff voor de duidelijkheid, M'n systeem draait ontzettend stabiel. Probleem lijkt me niet daar te liggen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:19
het antwoord ligt voor de hand met de search. zoek maar es op IBM en je krijgt een groot aantal topics die pas nog actief waren.

Verwijderd

Topicstarter
Alsof ik dat al niet gedaan heb :? Ik kon anders geen soortgelijke post vinden die net zulke vage klachten als ik ermee had :(