Sluiten aub.
[ Voor 97% gewijzigd door Tweaksmaz op 10-10-2024 21:55 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Tweaksmaz op 10-10-2024 21:55 ]
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Kan prima, mijn keuken viel na een aantal wijzigingen 5.000 hoger uit en dit via eigen geld betaald. De rest van het depot gewoon gebruikt.Tweaksmaz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:06:
Goedenavond,
Laten we zeggen dat ik voor 300.000 een nieuwbouwhuis gekocht heb en een bouwdepot voor de keuken en badkamer. Beiden 10.000
In de specificatie voor het bouwdepot staat:
Keuken 10.000
Badkamer 10.000
Nu valt de keuken echter op 20.000 en de badkamer op 15.000
Is het mogelijk een gedeelte te declareren via bouwdepot? Dus de rest word gewoon met eigen geld betaald.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Anoniem: 39993
Bij nieuwbouw financier je praktisch altijd de keuken en badkamer, dat is gewoon een onderdeel van je nieuw te bouwen huis. Een vervanging van een bestaande keuken of badkamer is een ander verhaal.Anoniem: 39993 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:00:
Natuurlijk, dat hebben ze zelfs het liefste.
Normaal zou ik overigens nooit een keuken of badkamer volledig financieren met geleend geld, maar met de huidige huizenmarkt is dat ten minste op wat kortere termijn niet echt een groot risico.
Je kunt bij het betalen van een factuur via het bouwdepot doorgaans kiezen voor rechtstreeks aan leverancier of uitbetalen aan jezelf. Als je die rekening zelf hebt voorgeschoten dien je die factuur in en geef je het deel op wat je daarvan uit het depot wil gebruiken. Dat hoeft dus niet de volledige som te zijn. Zolang je het allemaal kunt onderbouwen met facturen en zo nodig bankafschriften komt het goed. Mocht de hypotheek verstrekker vragen gaan stellen.Tweaksmaz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:06:
Goedenavond,
Laten we zeggen dat ik voor 300.000 een nieuwbouwhuis gekocht heb en een bouwdepot voor de keuken en badkamer. Beiden 10.000
In de specificatie voor het bouwdepot staat:
Keuken 10.000
Badkamer 10.000
Nu valt de keuken echter op 20.000 en de badkamer op 15.000
Is het mogelijk een gedeelte te declareren via bouwdepot? Dus de rest word gewoon met eigen geld betaald.
[ Voor 20% gewijzigd door n4m3l355 op 04-01-2022 06:49 ]
Anoniem: 1302638
Waarom heb je dan wat uit te leggen?Lordy79 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:40:
Als het bouwdepot op is en er staat een huis dat ongeveer waard is wat de bedoeling was is goed.
Als het bouwdepot op is en er is nog geen keuken en badkamer heb je iets uit te leggen....
Omdat dat bouwdepot geld was dat specifiek voor de keuken en badkamer bedoeld was. Dat mag je niet zomaar voor iets anders gebruiken.Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:01:
[...]
Waarom heb je dan wat uit te leggen?
Dank.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:14:
[...]
Omdat dat bouwdepot geld was dat specifiek voor de keuken en badkamer bedoeld was. Dat mag je niet zomaar voor iets anders gebruiken.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Anoniem: 1302638
Ah zo. Ik dacht, als ie duurder uitvalt maar wel is aanbetaald of een deel is betaald uit het depot.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:14:
[...]
Omdat dat bouwdepot geld was dat specifiek voor de keuken en badkamer bedoeld was. Dat mag je niet zomaar voor iets anders gebruiken.
Nee hoor. Dan is het bouwdepot op, en als alle ingediende facturen bouw-gerelateerd zijn is er niets aan de hand. Je moet alleen de rest zelf betalen.Lordy79 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:40:
Als het bouwdepot op is en er staat een huis dat ongeveer waard is wat de bedoeling was is goed.
Als het bouwdepot op is en er is nog geen keuken en badkamer heb je iets uit te leggen....
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Dan moet je daar wel het geld voor hebben. Als je met een onafgebouwd huis blijft zitten, dan heb je grote kans dat de waarde van de woning lager is dan de hypotheek. Daar wordt de bank niet blij van...107mb schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:12:
[...]
Nee hoor. Dan is het bouwdepot op, en als alle ingediende facturen bouw-gerelateerd zijn is er niets aan de hand. Je moet alleen de rest zelf betalen.
die 5% staat niet in je bouwdepot, maar bij de notaris.n4m3l355 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:19:
Bouwdepots blijven open staan omdat doorgaans de ontwikkelaar 5% achter de hand houdt voor 1 jaar. Ook zijn projecten vaak gefaseerd binnen 1 depot en kan het best dat jou woning/blok/complex reeds af is maar dat men nog steeds elders bezig is. Rente wordt van dag 1 berekend over hetgeen wat uitgevoerd / gefactueerd is. Dit is afhankelijk van de grote van een project, kleine projecten is het 25% per fase, grote projecten betaald de ontwikkelaar vanuit het depot de aannemer per stap binnen stabu. Dit zijn afspraken die zijn vastgelegd in de stabu namelijk.
Echter dit zijn allemaal heel specifieke situaties die je bij de verkoper van de ontwikkelaar of aannemer gewoon kunt vragen. Die hakken dagelijks met dit soort kwesties.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq