Waar ik nu 11 jaar woon, in een nieuwbouw uit 2010. Ze zijn van plan om ons van het gas af te halen. Dat gaat tussen nu en 2 jaar gebeuren. Onze buurvrouw is van de bewonerscommissie en zei neemt onze belangen op. Via haar hebben wij vanavond vernomen dat ze binnenkort gaan beginnen met zonnepanelen aan te leggen. Wij krijgen i.p.v. van gas straks ieder zijn eigen zonnepanelen. Is dat voldoende voor warm water? Nu gaat dit per gas. Ben ik dan goedkoper uit? of juist niet? Krijgen wij toch hopelijk niet een stadverwarming? Waar ik extra voor moet gaan betalen voor warm water? Ik hoor ook in sommige scenario's dat het duurder kan uitpakken als je eenmaal van gas af bent. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb geen informatie over hoe ze het gaan aanleggen of ze installeren het waarschijnlijk op de bovenste verdieping 7 hoog en ons dak is plat! Ik huur mijn woning totaal 65m2 aan oppervlakte. Ik weet niet of wij nog invloed hebben om welke type zonnepanelen het gaat en hoeveel zonnepanelen voor ons bestemd is? Hebben wij als huurder recht om dit te weten en de hoeveelheid panelen aan te geven?
Onze verbruik in 1 jaar op basis van tweepersoonshuishouden:
Meterstanden normaal 529 kWh
Meterstanden dal 681 kWh
Gas 276 M3
De nadeel is wel dat ik, straks weer een nieuwe fornuis nodig ga hebben als wij eenmaal van gas af zijn.
Het voordeel is dat wij straks bijna gratis elektriciteit via de zon hebben en extra kunnen opslaan/overschot hebben en ik kan terug verkopen aan mijn energiemaatschappij als dat straks nog bestaat. Mijn neef beweert dat dit ook binnenkort gaat stoppen.
Hele operatie gaande hier. Mochten wij toch onverhoopt stadsverwarming krijgen. Moet alles opnieuw worden geïnstalleerd en een nieuwe ketel? Nu hebben wij een Cv-ketel en deze is A+++ en gaat pas aan als warmkraan aangaat en wij stoken de hele jaar niet alles staat uit.
Ik heb geen informatie over hoe ze het gaan aanleggen of ze installeren het waarschijnlijk op de bovenste verdieping 7 hoog en ons dak is plat! Ik huur mijn woning totaal 65m2 aan oppervlakte. Ik weet niet of wij nog invloed hebben om welke type zonnepanelen het gaat en hoeveel zonnepanelen voor ons bestemd is? Hebben wij als huurder recht om dit te weten en de hoeveelheid panelen aan te geven?
Onze verbruik in 1 jaar op basis van tweepersoonshuishouden:
Meterstanden normaal 529 kWh
Meterstanden dal 681 kWh
Gas 276 M3
De nadeel is wel dat ik, straks weer een nieuwe fornuis nodig ga hebben als wij eenmaal van gas af zijn.
Het voordeel is dat wij straks bijna gratis elektriciteit via de zon hebben en extra kunnen opslaan/overschot hebben en ik kan terug verkopen aan mijn energiemaatschappij als dat straks nog bestaat. Mijn neef beweert dat dit ook binnenkort gaat stoppen.
Hele operatie gaande hier. Mochten wij toch onverhoopt stadsverwarming krijgen. Moet alles opnieuw worden geïnstalleerd en een nieuwe ketel? Nu hebben wij een Cv-ketel en deze is A+++ en gaat pas aan als warmkraan aangaat en wij stoken de hele jaar niet alles staat uit.
[Voor 13% gewijzigd door van der Berg op 03-01-2022 06:00]
Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro