Toon posts:

beste plaats surround speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-11-2022

Ik heb momenteel een sonos beam + sub.
Het plan was om hier ooit nog 2 speakers aan te schaffen om zo surround te verkrijgen.

Nu we echter bezig zijn met onze nieuwbouw besef ik dat de 2 achterste speakers moeilijk te plaatsen zijn
Ze moeten dus sowieso aan het plafond komen (mijn vrouw wil geen statieven of dergelijke ;) )
1) Waar plaats ik de speakers best aan het plafond
Geel = De speakers zijn niet zo goed zichtbaar, maar staan niet op 1 lijn en vrij ver van de zetel.
Rood= Speakers links en rechts van de zetels en net achter de zetel.
Blauw = speakers naar midden van zetel toe, lijkt me minder logisch, maar vroeg me af als dit dan misschien beter is om dolby atmos te creeren?

2) Afhankelijk van het antwoord op vraag 1, wat is volgens jullie de meeste ideale positie om ze dan op te hangen (net boven zetel, tussen zetel en eiland), hoeveel van zijkant zetel,.... Ik vind het moeilijk inschatten door de heel open ruimte.

3) Opties behalve sonos zijn natuurlijk ook mogelijk, ik kan bedraad gaan, maar de vragen blijven hetzelfde.

Alle reacties

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Ik denk dat de gele plek het handigste is, zeg maar, het beste compromis.

De andere plekken resulteren erin dat surround alleen voor degene midden op de bank werkt, en je ontkomt dan bijna niet aan stands die per definitie een keer een schop krijgen in zo'n open ruimte.

Ik meen dat iemand ooit een foto van Kef satellite speakers (Kef eitjes) had geplaatst die aan het plafond waren opgehangen op de rode plek, dat had ook nog een vrij goede WAF factor.

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-11-2022
Ah OK ik dacht dat geel op vlak van geluid het minste ging zijn.
Welke positie van de gele heeft dan je voorkeur. Is het diegene meer naar de keuken op of diegene langs zijkant van de zetel? Want ik kan natuurlijk nog een andere positie kiezen. Waar is volgens jou ideaal?

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-01 15:10
Er zijn verschillende gedachten over de surround speakers. De ene beschouwt ze als "rear" speaker, de andere als "side".

IMO is het het beste om ze vooral opzij te plaatsen, en iets achter de zitpositie. Op oorhoogte schijnt het beste te zijn maar dat is meestal niet erg praktisch.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De afstand van de speakers tot de middelste zit positie is veelal instelbaar op een surround versterker. Statief en echte speakers kunnen natuurlijk wel anders gaat dat vreselijk grote kookeiland de kamer uit. Beter onderhandelen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee