Toon posts:

Dedicated VPN IP toch geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views

Vraag

• Insignia11
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-01 09:45
Goedeavond Tweakers,

Ik speel al enige tijd een online text based game waar het niet toegelaten is om ingame-contact te hebben met spelers die op hetzelfde IP spelen.
Om dit toch te omzeilen speelden ik en mijn broer altijd 1 iemand op de wifi en 1 iemand op een VPN-server.
Sinds kort hebben ze iets in hun beveiliging aangepast waardoor je geblokkeerd wordt vanaf het moment dat je probeert in te loggen vanaf een VPN/Proxy.

Voordien speelde ik altijd vanaf een IP van NordVPN, maar deze wordt nu dus geblokkeerd. Ik heb ook al geprobeerd om hun "Dedicated IP" aan te kopen, een privé IP-adres voor jezelf, wat door ipqualityscore.com ook als Clean bestempelt wordt, maar toch wordt dit geblokkeerd door hun.
Ik heb al meerde VPN's geprobeerd maar tot nu toe nog geen enkele gevonden waarbij het toch nog werkt.

Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat een simpel text based game zo'n Dedicated IP kan detecteren en blokkeren terwijl er grotere bedrijven en streamingservices zijn die dit (volgens mij) niet blokkeren.

Hebben jullie nog enig idee hoe dit te omzeilen valt en hoe het komt dat ze dit toch detecteren?

M.v.g.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Welke provider heb je ? Bij ziggo bijv. kan je als guest connecten en heb je een ander IP.
Hoe dan ook is het detecteren van VPN services niet echt lastig, de meeste ranges zijn wel in kaart gebracht.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarschijnlijk heb jij door al jullie pogingen nu gewoon een virtueel streepje achter je naam, en gaat er bij elke login van jou vanaf een niet-Nederlands (of anderszins afwijkend) IP een alarmbel bij ze af.

En Netflix en dergelijke weten heul goed hoeveel mensen er aan accountsharing/VPN's doen, ze doen er gewoon nog niets mee.

[Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 02-01-2022 21:31]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-03 18:51
Waarschijnlijk valt het dedicated IP gewoon onder hetzelfde ASN?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:16
Insignia11 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:25:

Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat een simpel text based game zo'n Dedicated IP kan detecteren
Hoezo? Zo'n dedicated IP zal gewoon op naam van Nord staan? Daarnaast zit ook zo'n simpel spelletje waarschijnlijk achter een dienst als CloudFlare, dan is het blokkeren van bepaald verkeer zo moeilijk als een vinkje aanklikken.

Tevens valt dit onder het omzeilen van een beveiliging.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:12

InFamous

excommunicado

Via je telefoon een hotspot maken en dan met de PC verbinden over wifi?

Formerly known as Ragdoll

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
enige wat ik kan verzinnen is een VPS nemen met een eigen IP.. maar in hoeverre ze dat leuk gaan vinden? immers staat die dan op naam van de hoster

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk wordt je PC nu gewoon volledig geblokkeerd op basis van wat simpele combinaties aangaande de hardware waar je mee probeert te verbinden. Zelfs een andere provider nemen veranderd daar (terecht) niets meer aan.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
waarom zoveel moeite om via de in game chat in contact te staan met een andere speler, daar heb je toch tig apps voor die je open kan zetten buiten de game om.

~

• Insignia11
Als Dedicated IP's toch zo gemakkelijk te detecteren zijn, waarom bestaan ze dan?
Ze worden toch verkocht juist om websites die VPN's blokkeren te omzeilen?

Via hotspot registreren is geen optie, mobiele registraties zijn niet toegelaten.

De volledige computer wordt niet geblokkeerd, ik kan nog altijd gewoon registreren via de wifi op de computer.

Het gaat hem niet om de chat te gebruiken maar eerder om bepaalde ingame-activiteiten te gebruiken die je in principe niet mag doen met mensen die onder 1 dak wonen. (Om meerdere accounts door 1 persoon tegen te gaan)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Gebruik je dezelfde username?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Insignia11 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:48:
Als Dedicated IP's toch zo gemakkelijk te detecteren zijn, waarom bestaan ze dan?
Nee, ze zijn er juist voor om ook omgekeerd te kunnen gebruiken. En een dedicated ip is vaak ook onderdeel van een VPN range dus net zo makkelijk te blokkeren. Vaak is met een reverse dns lookup het al duidelijk in de naam van het record.

• Insignia11
DiedX schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:57:
Gebruik je dezelfde username?
Nee, ik gebruik een andere username uiteraard. :P

• eric.1
Insignia11 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:48:
Als ik naar de website van NordVPN ga, dan worden ze niet verkocht om de beveiliging van websites te omzeilen.

Ik zie twee hoofdzakelijke verkoop-punten:
1.) Makkelijk te white-listen voor toegang tot een bedrijfsnetwerk oid
2.) Je hebt geen problemen welke worden veroorzaakt door gedeelde IPs; blacklists en CAPTCHA's.

Er wordt geen woord gerept over het omzeilen van VPN-blokkades.

• Insignia11
Maaark schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:31:
Waarschijnlijk valt het dedicated IP gewoon onder hetzelfde ASN?
Ze geven beiden een andere ASN

• Insignia11
Dus met andere woorden gezegd heb ik niks aan een dedicated VPN?

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Insignia11 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:02:
Niet voor jouw doel.

• eric.1
Insignia11 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:02:
Dat klopt.

Je kan in dat opzicht beter Tetheren, kost je alleen wat MBs uit je bundel :9 .

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:05
Een eigen internetverbinding met een eigen ip nemen?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

En dit gaat allemaal over het omzeilen van beveiliging en dat bespreken is niet toegestaan op tweakers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee