Mijn vraag
Ik maak tuis gebruik van een Ziggolijn. Ik heb dus een router/modem van Ziggo.
Daarachter hangt een ASUS-draadloze router (verbonden met utp), ingesteld als accesspoint. Een en ander werkt prima.
Nu wil ik daarachter nog een extra router (Draytek 2920n) hangen, maar deze wordt dan niet met een kabel verbonden; hij moet z'n ip-adres van het accesspoint krijgen.
Vraag: hoe moet ik deze derde in de rij aansluiten: als accesspoint of als bridge?
Welke instellingen moeten in elk geval verder ingesteld worden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo modem/router, ASUS AX88U, en nu dus een Draytek 2920n
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de instellingen op de Draytek niet voor elkaar: heb zelf al de bridge- en de accesspointinstelling al geprobeerd maar maak vast nog fouten....
Ik maak tuis gebruik van een Ziggolijn. Ik heb dus een router/modem van Ziggo.
Daarachter hangt een ASUS-draadloze router (verbonden met utp), ingesteld als accesspoint. Een en ander werkt prima.
Nu wil ik daarachter nog een extra router (Draytek 2920n) hangen, maar deze wordt dan niet met een kabel verbonden; hij moet z'n ip-adres van het accesspoint krijgen.
Vraag: hoe moet ik deze derde in de rij aansluiten: als accesspoint of als bridge?
Welke instellingen moeten in elk geval verder ingesteld worden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo modem/router, ASUS AX88U, en nu dus een Draytek 2920n
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de instellingen op de Draytek niet voor elkaar: heb zelf al de bridge- en de accesspointinstelling al geprobeerd maar maak vast nog fouten....