Toon posts:

Interwijs domeinnaam - Hostinger hosting probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-03 19:37
Voor mij mijn eerste website die ik online probeer te krijgen en hoop dat hier iemand weet hoe het zit.

Ik heb Interwijs domein xyzwebsite.nl en deze registrar biedt dns1.interwijs.nl, dns2.interwijs.nl aan. Voor 10 euro heb ik hier dit domein aangeschaft en voor de rest niets.

Hostiger server ruimte gekocht die standaard ns1.dns-parking.com, ns2.dns-parking.com neerzet bij de website die je upload. Ik kan hem dus alleen previewen, maar nog niet zien op xyzwebsite.nl

Wat ik heb gedaan:
1. Navraag gedaan bij Interwijs, omdat ik dacht dat ik die dns-parking dus bij hen moest wijzigen, maar dat kost 6 euro per jaar extra. Dus even gekeken of het dan niet anders moest.
2. Bij Hostinger een gratis domain aangemaakt met daarin de nameservers van interwijs. Hierop wacht ik nu tot 24 uur op de resultaten. Het lijkt alleen wel of ik ze nu globaal zet voor alle websites die ik zou hosten en niet specifiek voor 1 website.

Vragen die ik heb:
- Klopt het dat je de hostingprovider dus moet laten wijzen naar de registrar domeinnaamservers?
- Klopt het dat je een global en custom hostinger domein moet maken en daarin de domeinnaamservers van interwijs in dit geval of kun je het ook simpeler aanpassen bij de website zelf binnen hostinger? (e.g. onder DNS zone editor bijv.)

Beste antwoord (via Furion2000 op 03-01-2022 07:46)

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:04
Jij zult niet snel DNS wijzingen doorvoeren en als de DNS servers van interwijs snel en stabiel genoeg zijn.. zou ik de nameservers gewoon niet aanpassen

Het enige wat je dan moet doen is een A record aanmaken die wijst naar je server bij hostinger.
Daarnaast maak je een cname die je wijst naar hostname (A record die je hierboven naar hebt gewezen).
(Je kan de DNS overnemen van hostinger zonder de NS)
Dan zal alles gedirect worden naar je server bij hostinger en kan je vanuit hen alles regelen (mail, redirects etc)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:12

InFamous

excommunicado

Je kan toch gewoon bij je registrar je domein doorverwijzen naar het IP van je server? Je hoeft niks met de DNS te doen daarvoor.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wat ik in je verhaal op maak:
- Interwijs neem je je domeinnaam af
- Hostinger neem je hosting af (geen idee welk pakket)

Hostinger een gratis domain aangemaakt met daarin de nameservers van interwijs
Dit kan ik niet volgen, dan heb je dus 2 domeinnamen?

Je hebt normaal 2 smaken.

Optie 1:
Bij Interwijs vul je bij de nameserver de records in van Hostinger dan beheer je de handel vanuit Hostinger. Minste werk daarna, mocht je subdomein erbij maken dan word dat record vanzelf aangemaakt.

Optie 2:
Bij Interwijs laat je de nameserver van Interwijs een neemt de records van Hostinger over, dit is beetje intensief, mocht je subdomein bij maken moet je record bijmaken bij Interwijs. Bij optie 1 gaat dat meestal vanzelf.

Gezien je kennis beperkt is, waarom ben je voor de optie alles apart gegaan?
Bij o.a. mijn.host(en bij Hostinger ook) was domein al de helft goedkoper geweest... zonder nog eens 6 euro pj extra te betalen...

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• g0lden23
Jij zult niet snel DNS wijzingen doorvoeren en als de DNS servers van interwijs snel en stabiel genoeg zijn.. zou ik de nameservers gewoon niet aanpassen

Het enige wat je dan moet doen is een A record aanmaken die wijst naar je server bij hostinger.
Daarnaast maak je een cname die je wijst naar hostname (A record die je hierboven naar hebt gewezen).
(Je kan de DNS overnemen van hostinger zonder de NS)
Dan zal alles gedirect worden naar je server bij hostinger en kan je vanuit hen alles regelen (mail, redirects etc)

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-03 19:37
@RobbyTown
Omdat ik gelezen had dat bij Hostinger het domein van hostinger was en bij Interwijs op je eigen naam komt. Al twijfel ik daar nu wel over, want bij die whois staat interwijs.

Het is niet erg allemaal, ook al moest ik 6 euro per jaar meer betalen. Al doende leert men.

Bij interwijs heb ik solo het domeinnaam en ik kan in principe niks configureren zonder bij te betalen, dus ik ga eerst even kijken of het bij Hostinger goed in te richten valt.

@g0lden23
Thanks, ik zal dus in die DNS zone editor aan de gang moeten en inlezen. Mocht ik verdere vragen hebben dan kom ik bij je terug ;)

• g0lden23
Succes met de learning curve!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee