Het is een nieuw jaar en ik ben op zoek naar een nieuw fietsje. Deels woon-werk verkeer en deels recreatief een paar uurtjes in de provincie fietsen. Ik heb momenteel eigenlijk een oude Koga die niet meer voldoet en ik wil iets beters. Ik twijfel echter tussen iets sportiefs en iets comfortabels. Ritjes zijn iets tussen 10-50 km vermoed ik, misschien soms langer.
In de categorie comfortabel heb ik het volgende, al zijn er vast tal van goede alternatieven.
- De Batavus Dinsdag Exclusive. Dit mag ook gewoon met derailleur zijn, maar dat lijkt me wat overkill.
- De Giant Anytour CS2 (deze kan ook evt met derailleur)
In de categorie 'sportief' kijk ik dan naar het volgende:
- De Cube Hyde Pro. Hier zou ik wel spatborden opzetten.
- De Decathlon Elops Speed 920. Wel een ketting, maar ziet er echt gaaf uit. Wel het minst comfortabel denk ik.
Wat is aan te raden? Iets in mij zegt dat zo'n iets comfortabele Batavus de beste keus is, maar het sportieve trekt mij ook wel aan (die van de Decathlon vind ik verrassend mooi!), maar ik weet niet of dat te oncomfortabel wordt bij langere recreatieve ritjes.
Zijn er ervaringen hiermee en zijn er goede aanbevelingen qua fiets?
In de categorie comfortabel heb ik het volgende, al zijn er vast tal van goede alternatieven.
- De Batavus Dinsdag Exclusive. Dit mag ook gewoon met derailleur zijn, maar dat lijkt me wat overkill.
- De Giant Anytour CS2 (deze kan ook evt met derailleur)
In de categorie 'sportief' kijk ik dan naar het volgende:
- De Cube Hyde Pro. Hier zou ik wel spatborden opzetten.
- De Decathlon Elops Speed 920. Wel een ketting, maar ziet er echt gaaf uit. Wel het minst comfortabel denk ik.
Wat is aan te raden? Iets in mij zegt dat zo'n iets comfortabele Batavus de beste keus is, maar het sportieve trekt mij ook wel aan (die van de Decathlon vind ik verrassend mooi!), maar ik weet niet of dat te oncomfortabel wordt bij langere recreatieve ritjes.
Zijn er ervaringen hiermee en zijn er goede aanbevelingen qua fiets?