Universeel racestuur Xbox en PS4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukassss
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-05 00:55
Goedendag, misschien een onmogelijke vraag maar ik ga hem toch stellen. Ik ben opzoek naar een stuurtje + pedalen voor de games: F1 2021 en Forza Horizon 5. Deze game(s) speel ik op mijn Xbox en mijn PS4. Nu na veel gezocht te hebben wordt ik er nog niet wijzer van maar ik zoek dus een universeel stuur die ik op beide consoles kan gebruiken (PS4 en Xbox one s). Het budget zit rond de €150.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 16:39
Voor zover ik weet ga je die uberhaupt niet vinden omdat er hardwarematige verschillen zitten tussen de 2 consoles. De enige optie die ik kan verzinnen is door er een DriveHub tussen te plaatsen maar daar gaat dan al nagenoeg je hele budget aan op. Heb je nog altijd een base/stuur nodig. Als je naar een T150 / TMX of iets vergelijkbaars kijkt, dan komt daar nog grofweg 180 bovenop en zit je dus totaal rond de 300,-. Voor dat geld zou ik dan eerder kiezen om 1 van de 2 consoles als eis te laten varen, en een wat betere base of pedalen voor te nemen, en eventueel later alsnog een drivehub erbij nemen mocht je nog steeds het leuk vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:32
Hori apax stuurtje, doet het opzich prima voor casual. Beter kun je een 2ehands g27 of hoger kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-05 00:23
kroegtijger schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:51:
Voor zover ik weet ga je die uberhaupt niet vinden omdat er hardwarematige verschillen zitten tussen de 2 consoles.vinden.
Het kan wel, doordat de playstation verificatie in de wheelbase zit en de xbox in het stuur zelf. Oftewel als je een wheelbase koopt met een stuurtje voor de xbox dan kan het.

Maar dat is heel ruim boven budget, zoals je zelf aangeeft bij de drivehub gaat dat hier helemaal op natuurlijk. Dan zit je te denken aan de Fanatec DD Pro van 700 euro en dan het McLaren GT3 of CSL WRC stuurtje van 200 euro er bij. Zit je totaal op 900 euro al gelijk.

Misschien kan je 2de hands een leuk geprijsde CSL Elite set vinden waardoor het wat goedkoper wordt, maar dan nog zal je ruim boven de 150 uitkomen. Voor 150 euro ga je niet iets vinden wat op beide consoles kan sowieso. Misschien een 2de hands G29 maar die kan dan niet op de xbox.
powerboat schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:15:
Hori apax stuurtje, doet het opzich prima voor casual. Beter kun je een 2ehands g27 of hoger kopen.
G27 werkt sowieso niet, ik zou dan minimaal naar de g29 kijken zodat je tenminste 1 console echt ondersteunt zonder drivehub fratsen.

[ Voor 15% gewijzigd door DaitoX op 03-01-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukassss
Nog nooit van een DriveHub gehoord, wat een uitvinding ;). Ik denk toch dat ik voor de DriveHub methode ga met een Xbox of PS4 stuurtje, dat is het zeker waard. Bedankt! Zijn er Nederlandse webshops die deze ook verkopen?

[ Voor 13% gewijzigd door Lukassss op 04-01-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zal nog moeilijk worden dat ding ergens te vinden, Cronos zelf heeft ze ook niet op voorraad. Je kan geluk hebben nog op amazon/alie, maar waarschijnlijk wel tegen paar tientjes extra. (die je toch wel zou moeten betalen als je import, of als hij in NL te koop is).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukassss
SinergyX schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:05:
Zal nog moeilijk worden dat ding ergens te vinden, Cronos zelf heeft ze ook niet op voorraad. Je kan geluk hebben nog op amazon/alie, maar waarschijnlijk wel tegen paar tientjes extra. (die je toch wel zou moeten betalen als je import, of als hij in NL te koop is).
Op Amazon staat ie ook inderdaad: https://amzn.to/3G69rXm. Betaal je daar ook importkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lukassss schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:20:
[...]

Op Amazon staat ie ook inderdaad: https://amzn.to/3G69rXm. Betaal je daar ook importkosten?
NL/DE in ieder geval niet, maar daar betaal je standaard al 30-40 euro meer, dat ding kost bij Cronus zelf dacht maar 80 euro (ex verzend/import), dacht dat ik per saldo iets van 110 euro betaalde.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukassss
SinergyX schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:23:
[...]

NL/DE in ieder geval niet, maar daar betaal je standaard al 30-40 euro meer, dat ding kost bij Cronus zelf dacht maar 80 euro (ex verzend/import), dacht dat ik per saldo iets van 110 euro betaalde.
Ik denk dat ik dan maar gewoon verstandig wacht totdat ze hem daar weer hebben ja. Toch weer 40 minder inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Is de logitech G923 niet in staat zowel met xbox als PS te werken?
edit: Laat maar, das ver boven het budget.
edit2: zie dat er 2 aparte versies van zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Kalder op 04-01-2022 14:33 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukassss
Zit te twijfelen tussen deze 2: https://www.coolblue.nl/vergelijken/480086/886487 voor mij persoonlijk meer dan genoeg :) Welke raden jullie aan of is er nog een beter alternatief?

[ Voor 10% gewijzigd door Lukassss op 04-01-2022 16:29 ]

Pagina: 1