Toon posts:

Monitor voornamelijk voor gaming op de PS5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jochemsml
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-10-2022
Ik heb de afgelopen jaren op een 27 inch 1080p monitor gegamed, eerst doormiddel van de ps4 pro en sinds een paar maanden heb ik ook de ps5 tot mijn beschikking. Naast mijn monitor maak ik gebruik van een 4k tv met HDR en dolby vision, echter is de input lag, zelfs in game mode te hoog om fijn op te kunnen gamen, ik speel vooral single player RPG's en hier en daar wat Call of duty, maar dan nog steeds is de input lag op mijn tv redelijk hinderlijk.

Sinds de overstap naar 4k op mijn tv ben ik overtuigd dat ik ditzelfde wil op mijn monitor, hetzelfde geldt voor HDR overigens.

Nou ben ik al een tijdje monitoren aan het vergelijken en reviews lezen, maar ik kom er niet echt uit. één ding was al vrij snel duidelijk al die 144hz refresh rate monitoren zijn in combinatie met de PS5 gewoon niet van toegevoegde waarde. Dus ging ik kijken naar monitoren die de nadruk leggen op de beeldkwaliteit in combinatie met een aanvaardbare input lag, een aantal dagen later zie ik tussen de bomen het bos niet meer.

Bij zowat elke monitor review die ik online lees of op YouTube bekijk is er iets matig aan het beeld, de helderheid is te laag om goed HDR te kunnen weergeven, of het contrast van het scherm is volgens de review te laag, de uniformiteit van het beeld is waardeloos zie ik regelmatig voorbijkomen in reviews, of de kleuren zijn te oververzadigd, etc... Ik heb geen enkele 4k monitor kunnen vinden met of zonder HDR waar alles wat met beeld te maken heeft simpelweg goed is.

In het begin had ik voor mezelf een budget van 250 tot 550/600 euro in gedachten, maar ik begin het gevoel te krijgen dat een goede mid-price range 4k monitor een mythe is, hebben jullie tips om naar te kijken of aanbevelingen?

MVG
Jochem

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee