Vraag

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:04

Draadloze 5.1 set

Zoals de titel van het topic als zegt zoek ik een draadloze 5.1 set. Ik weet dat bedraad altijd beter is, maar het gaat me er juist om dat ik geen draden wil. Heb in elke hoek wel een stopcontact. Het geheel komt in de woonkamer te staan, TV hoek is 5x4, keuken en aanbouw zit er aan vast (totaal 50m2). Overdag word er muziek op geluisterd en 's avonds gegamed/genetflixed en film op gekeken.
Mijn ideale set bestaat uit het volgende
  1. Reciever, waar ik mijn PS5/Nintendo Switch/Chromecast Ultra/Steam Link op aansluit dus incl hdmi 2.1
    Via de receiver loopt er een kabel naar mijn tv (word een LG OLED, 4K 55inch).
  2. Vier speakers, elk in een hoek tegen het plafond een welke alleen gevoed hoeven te worden(extra kastje voor wireless, welke ik kan wegwerken achter de speakers is geen probleem)
  3. Subwoofer, deze mag bedraad zijn.
  4. Speakers in de kleur wit
Relevante software en hardware die ik gebruik
  • LG OLED
  • Nintendo Switch
  • PS5
  • Chromecast Ultra
  • Steam Link
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het volgende setje van Teufel komt het meest in de buurt alleen heeft deze een soundbar inplaats van twee front speakers. Verder kwam ik ook hun rearstation tegen, alleen dat is alleen voor de achter speakers.

Heb ook naar Sonos gekeken maar dat is dus ook een soundbar met een subwoofer en achter boxen.

Harman kardon heeft ook een setje maar de reviews hiervan zijn niet al te best en ze zijn zwart.
Wat wil je weten
Bestaat er zoiets wat ik beschrijf of is dit samen te stellen uit een losse receiver en wireless zenders/losse boxen?
Qua prijs heb ik er rond de 2000 euro voor over, maar ben sowieso benieuwd of zoiets er is dus ook al is het 6000 euro wil ik het graag weten. Koop het alleen niet dan :9

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op AUD > CEA

Ontopic
Niet weerhoudt je om de Teufel ook voor front speakers in te zetten. Je gaat de receiver dan alleen als processor inzetten omdat de Teufel eigen versterking heeft en de subwoofer ook.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-03 19:50
Kijk anders eens naar Canton, en hun Smart Amp en lijn van draadloze speakers.
Klipsch heeft ook een draadloze set net als Enclave, gebaseerd op WiSa.

[Voor 31% gewijzigd door Wekko306 op 02-01-2022 17:28]

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:26
Sonos is denk ik toch echt iets wat in de buurt komt met wat je zoekt. Als de de ARC bv neemt, dat is inderdaad eenxsoort sountbar maar wel 1 met speakers voor de front en midden kanalen. Dus eigenlijk als je dan achterspeakers en supwoofer toevoegd heb je een volwaardig 5.1 setje. Echter je bent dan afhankelijk van het Sonos ecosysteem.

• HMR90
Wekko306 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:26:
Kijk anders eens naar Canton, en hun Smart Amp en lijn van draadloze speakers.
Klipsch heeft ook een draadloze set net als Enclave, gebaseerd op WiSa.
Mooi spul van Canton en inderdaad precies wat ik zoek, paar hdmi poorten extra was leuk geweest. Prijs moet ik nog wel even over slapen. Vier speakers, center, pre amplifier en een Sub ben je bijna 4688 euro verder. Eens kijken of ik dat voor mezelf kan verantwoorden :P

Klipsch en Enclave is helaas zwart, onze muren zijn wit en licht groen dus dan vallen ze enorm op.
Sonos heeft idd hun eigen ecosysteem dus dan neig ik meer naar Teufel. Goedkoper en geen ecosysteem.

Alleen 1350 vs 4688 is een hoop geld, kwaliteit van het geluid bij de Canton zal natuurlijk veel beter zijn.

Bedankt voor de alternatieven en zou leuk zijn als er qua prijs nog iets tussen in is :*)

• Wekko306
HMR90 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Mooi spul van Canton en inderdaad precies wat ik zoek, paar hdmi poorten extra was leuk geweest. Prijs moet ik nog wel even over slapen. Vier speakers, center, pre amplifier en een Sub ben je bijna 4688 euro verder. Eens kijken of ik dat voor mezelf kan verantwoorden :P

Klipsch en Enclave is helaas zwart, onze muren zijn wit en licht groen dus dan vallen ze enorm op.
Sonos heeft idd hun eigen ecosysteem dus dan neig ik meer naar Teufel. Goedkoper en geen ecosysteem.

Alleen 1350 vs 4688 is een hoop geld, kwaliteit van het geluid bij de Canton zal natuurlijk veel beter zijn.

Bedankt voor de alternatieven en zou leuk zijn als er qua prijs nog iets tussen in is :*)
Canton wordt al gauw prijzig inderdaad, maar heeft wel een vrij unieke positie hierin volgens mij.
Kijk anders ook eens naar de Sony HT A9 met SA SW5 subwoofer. Niet echt 5.1, maar schijnt wel flink indrukwekkender te zijn dat een typische soundbar dus is misschien wel een interessant alternatief voor je. Als je een bepaalde Sony tv hebt kun je die zelfs als center gebruiken, al zijn de meningen verdeeld of dat echt meerwaarde heeft bij de A9.

[Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 02-01-2022 19:11]

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• HMR90
Die Sony HT A9 heb ik ook al eens bekeken inderdaad maar die mag je niet recht onder het plafond hangen helaas.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:31
Je zou een Denon HEOS AVR kunnen overwegen. Die kan draadloze HEOS speakers ook aansturen als surrounds. (De andere apparaten van Denon en Marantz, ondersteunen veelal ook HEOS, maar kunnen ze niet inzetten als surrounds). Nadeel van de HEOS AVR is wel dat ie tot HDMI 2.0a ondersteund en geen 2.1 zoals jij wilt.

• Wekko306
Jorgen schreef op maandag 3 januari 2022 @ 03:12:
Je zou een Denon HEOS AVR kunnen overwegen. Die kan draadloze HEOS speakers ook aansturen als surrounds. (De andere apparaten van Denon en Marantz, ondersteunen veelal ook HEOS, maar kunnen ze niet inzetten als surrounds). Nadeel van de HEOS AVR is wel dat ie tot HDMI 2.0a ondersteund en geen 2.1 zoals jij wilt.
Dan kun je denk ik beter naar Yamaha kijken, aangezien de Heos AVR al een tijdje EOL is. Yamaha ondersteunt (nog steeds?) wireless surround met hun MusicCast speakers. Helaas biedt dat geen oplossing als je ook je voorste kanalen draadloos wilt hebben.

• HMR90
Wekko306 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:43:
[...]

Dan kun je denk ik beter naar Yamaha kijken, aangezien de Heos AVR al een tijdje EOL is. Yamaha ondersteunt (nog steeds?) wireless surround met hun MusicCast speakers. Helaas biedt dat geen oplossing als je ook je voorste kanalen draadloos wilt hebben.
De voorste kanalen kan ik wel bedraad aansluiten zat ik me net te bedenken. Als je de box bedraad aansluit heb ik geen stroom nodig dus dan kan ik de stroomdraad eruit halen en er box draad instoppen. Achter kan dat niet.

Heeft Yamaha ook witte boxen? Kon op de site alleen zwarte vinden, ff snel gekeken.

Dan kan ik de Yamaha A2A combineren met het rear station van Teufel en een setje witte boxen zoals deze.

Mogelijkheden worden nu een stuk groter, bos word zo snel weer te groot :9

[Voor 20% gewijzigd door HMR90 op 03-01-2022 13:00]

• Wekko306
HMR90 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:25:
[...]

De voorste kanalen kan ik wel bedraad aansluiten zat ik me net te bedenken. Als je de box bedraad aansluit heb ik geen stroom nodig dus dan kan ik de stroomdraad eruit halen en er box draad instoppen. Achter kan dat niet.

Heeft Yamaha ook witte boxen? Kon op de site alleen zwarte vinden, ff snel gekeken.

Dan kan ik de Yamaha A2A combineren met het rear station van Teufel en een setje witte boxen zoals deze.

Mogelijkheden worden nu een stuk groter, bos word zo snel weer te groot :9
Qua draadloze Yamaha speakers moet je dan specifiek kijken naar de MusicCast 20, die is er inderdaad in het wit.

Als je met een losse oplossing als die Teufel rear station gaat werken hoef je natuurlijk geen Yamaha receiver te kopen maar kun je in principe elk willekeurig merk receiver nemen. Zelf heb ik ooit een Marmitek Surround Anywhere set gehad, wat denk ik technisch vergelijkbaar is aan dat Teufel apparaat. Persoonlijk was ik er niet erg over te spreken omdat het een paar weken wisselvallig heeft gewerkt en daarna helemaal niet meer werkte. Maar áls het werkt kan het ideaal zijn omdat je dan inderdaad elke willekeurige set speakers als wireless surround kan pakken. Let er dan wel op dat je die Rear Station alsnog met speakerkabel met je surround speakers moet verbinden.

Als je je voorste kanalen bedraad kan aansluiten opent dat inderdaad wel veel meer mogelijkheden dan wanneer ook die draadloos moeten zijn.

• HMR90
@Wekko306 :
Dat klopt, yamaha is trouwens momenteel ook niet te verkrijgen.

Na wat overleg met mijn wederhelft word het waarschijnlijk deze combinatie:
  • Canton Movie 165 (Wit), compacte speakers met een witte subwoofer, muurbeugels meegeleverd.
  • Teufel rearstation, Voor draadloze rears (Ga ik nog wel wit spuiten anders vallen die weer zo op)
  • Denon AVR-S660H, Goedkoopste HDMI 2.1 reciever(yamaha is niet te verkrijgen). 6x HDMI is ook handig.
    Heb wel een Level Converter nodig voor het rearstation aangezien er geen pre-out opzit
Volgens mij gaat dit zo werken, mocht iemand nog tips op opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee