Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Mijn vraag
Hoe kan ik koptelefoon aansluiten via de koptelefoon analoge uitgang zonder dat ik in het menu de geluidsettings moet aanpasssen en de analoge jack uit de koptelefoonaansluiting fysiek moet verwijderen? Probleem is het volgende: ik heb een Samsung HW950QT soundbar aangesloten via de eARC op de LG en de Samsung. Werkt perfect, geen probleem. Ik wil ook wel eens mijn Sennheiser HDR 160 koptelefoon gebruiken. Als ik deze aansluit op de analoge uitgang, dan gaat de LG onmiddelijk de settings aanpassen op "audio via koptelefoon" de eARC verbinding wordt verbroken. Op zich begrijp ik dit wel maar wil graag de analoge aansluiting/jack permanent hebben aangesloten aangezien de LG aan de muur hangt. Als je dan iedere keer de TV half van de muur moet trekken om het stekkertje er in en daarna eruit te krijgen! Als de mini jack in de koptelefoon aansluiting zit, kan ik in de settings niet meer de audio via eARC wijzingen. Dat gaat pas als je de mini jack er weer fysiek uithaalt Kortom wie weet hier een oplossing voor? Via de digitale audio output?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:50

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wellicht kun je proberen een verlengkabel te gebruiken, of dat helpt hangt er een beetje vanaf of de koptelefoon met een mechanische schakelaar of door middel van het meten van de impedantie gedetecteerd wordt. Goede kans dat het soelaas biedt.

Verder... de interne luidsprekers kunnen met de analoge uitgang gecombineerd worden, maar bij ARC is het of/of. Dat de televisie ARC uitschakelt zodra je de koptelefoon aansluit vindt ik dan ook niet zo raar, wel vind ik raar dat de instellingen blokkeren. Dat gebeurt niet op mijn C7 en ook in de handleiding van de C8 staat daar niets over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Dank je voor de reactie. Het probleem is dat zodra je de mini jack aansluit (met of zonder koptelefoon) de eARC verbinding wordt onderbroken en de geluids uitvoer op koptelefoon wordt gezet. De instellingen blokkeren niet: echter zolang de mini-jack zit ingeplugd, kun je de instellingen voor geluids uitvoer niet terugzetten naar eARC. Dat is het probleem. Anders had ik daar wel mee kunnen leven. Probeer het maar eens zelf. Ik denk dat er een mechanische schakeling aanwezig is, die het plugje detecteerd zodra deze wordt ingeplugd.