Toon posts:

Corona check app is de QR code blijvend?

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views

Vraag

• eknem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-08-2022
Ik heb verschillende malen gehoord (onder andere besproken in de Tweakers podcast) dat de QR code in de coronacheck app, als hij eenmaal gemaakt is niet meer terug te trekken is. Ik zou graag willen weten of dit nog steeds zo is. Ik ben bijvoorbeeld nieuwsgierig hoe dit nou zit bij de boostervaccinatie Is het mogelijk om via de coronacheck app te bevestigen dat iemand een booster heeft.

Ik ben ook nieuwsgierig naar alle andere informatie over deze app omdat je veel indianen verhalen hoort van de "wappies"

Klopt het dat de app open-source is. Wat voor verandering zijn er ondertussen al doorgevoerd in de app die de privacy in gevaar zouden kunnen brengen?
Zijn er mensen die deze app regelmatig checken op dingen die er niet "pluis" zijn?
Wat zijn de potentiële gevaren?

Dat soort dingen dus.

Alvast bedankt voor je input.

Alle reacties

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34
Je QR code is 10x te gebruiken nadat je hem hebt aangemaakt. Daarna moet je een nieuwe QR aanmaken.
Hiervoor hoef je niet opnieuw met digiD in te loggen. Je hebt alleen internet nodig op het moment dat je de QR opent.

QR intrekken, na een positieve test, kan nu nog niet. Maar dat willen ze wel gaan invoeren. Maar dat wordt dan vrijwillig. Je moet inloggen met je DigiD om je vaccinatie informatie (en dus de positieve test) op te halen.
Hetzelfde geldt voor het ophalen van je booster.

Je QR code kan ook verlopen als de geldigheid is verstreken. Bijvoorbeeld 9 maanden na je laatste prik of 6 (of 12) maanden na je positieve test. Die functionaliteit zit niet in de QR code app, maar in de scanner app. Net als straks potentieel 2G of 3G.

TheS4ndm4n#1919

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik begrijp dat de antivaxxers zich niet willen inlezen, die herhalen liever 'Facebookberichten'. Maar verder is de uitleg op bijv https://coronacheck.nl/nl/faq + Jaaap in "Corona check app is de QR code blijvend?" (zelf te checken) + bijv. https://tweakers.net/zoeken/?keyword=coronacheck toch vrij helder? Merk op dat op https://github.com/minvws/ ook andere componenten staan.

Prima om vragen te stellen, maar zeker bij een onderwerp zo beladen als dit verwacht ik in de topicstart naast vragen ook al (technische) eigen inzichten obv. de vele betrouwbare bronnen.

Ik had dit graag naar Themaforum: Coronavirus verplaatst maar daar kan je nog niet reageren. Hier sluit ik het dan maar. Mocht je nog -technische, niet politieke- vragen hebben kan een nieuw topic wel, maar dan dus wel met concretere vragen obv. wat al is te vinden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee