15,6 inch laptop met grote capaciteit accu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08
Wat ga je met je laptop doen?
Reguliere Office werkzaamheden, en heel af en toe video's / foto's bewerken maar dat is niet waar ik de laptop primair voor gebruik. Er zijn drie gezinsleden die een eigen user-account krijgen op de laptop en die weleens gelijktijdig aangemeld zullen zijn.

Wat is je budget?
Ergens tussen de 1.000 tot 1.500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
  • Minimaal 15,6"inch beeldscherm
  • Een van de belangrijkste dingen is de accuduur. Het liefste zou ik een laptop willen waarbij de accu lang mee gaat. Daardoor kom je op een lichtgewicht laptop uit, alleen die gaan maar tot de 14 inch, en dat vind ik te klein. Aangezien de laptop aan de keukentafel wordt gebruikt, wil ik niet een externe monitor aansluiten.
Ik heb de Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 bekeken. Die lijkt nog het meest te voldoen aan mijn wensen. Als ik deze gebruikersreview bekijk, lijkt de accuduur OK te zijn.
productreview: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5008CMH) review door JDVB

Hebben jullie nog tips? De 16ACH6 past prima in mijn budget, sterker nog, het zou nog wel wat duurder mogen zijn. Dus als er (duurdere) laptops zijn die het qua accuduur nog beter doen, is dat geen issue.

[ Voor 10% gewijzigd door SuperCrisz op 02-01-2022 17:36 ]

Beste antwoord (via SuperCrisz op 05-01-2022 01:55)

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 20:35
Je zegt dat de accuduur belangrijk is en plaatst vervolgens een review van een laptop waarin de reviewer zegt dat de accuduur niet al te best is.

Over het algemeen kun je stellen dat betere specs meer stroom vragen en een grotere accu meer stroom kan vasthouden.

Kortom; het is een afweging tussen snelheid en accuduur. Kies er eentje die aan je snelheidseisen voldoet en lees wat reviews om de accuduur te bepalen.

Een groter scherm of dedicated videochip gaat meer stroom eten.

Bewust omgaan met je hardware kan ook al een enorm energievoordeel opleveren. Een hoop laptops zijn uit de doos niet goed geconfigureerd en draaien verkeerde energieschema’s. Vooral bij licht gebruik maar wel aan de oplader willen die dingen vaak in de “hoge prestatie” mode springen. Dan springt zomaar de fan aan tijdens het tekstverwerken.

Voor Office en videobewerking zou je ook een macbook met m1 kunnen overwegen. Die zijn erg snel en enorm zuinig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08
Ik zal de vraag even op een andere manier stellen: Als je 2 verschillende merken laptops hebt met (bijna) dezelfde specificaties en dezelfde Wh accu, kan je dan verwachten dat de accuduur nagenoeg gelijk is aan elkaar?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 20:35
Je zegt dat de accuduur belangrijk is en plaatst vervolgens een review van een laptop waarin de reviewer zegt dat de accuduur niet al te best is.

Over het algemeen kun je stellen dat betere specs meer stroom vragen en een grotere accu meer stroom kan vasthouden.

Kortom; het is een afweging tussen snelheid en accuduur. Kies er eentje die aan je snelheidseisen voldoet en lees wat reviews om de accuduur te bepalen.

Een groter scherm of dedicated videochip gaat meer stroom eten.

Bewust omgaan met je hardware kan ook al een enorm energievoordeel opleveren. Een hoop laptops zijn uit de doos niet goed geconfigureerd en draaien verkeerde energieschema’s. Vooral bij licht gebruik maar wel aan de oplader willen die dingen vaak in de “hoge prestatie” mode springen. Dan springt zomaar de fan aan tijdens het tekstverwerken.

Voor Office en videobewerking zou je ook een macbook met m1 kunnen overwegen. Die zijn erg snel en enorm zuinig.