Toon posts:

Budget Game PC + Monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MiZondag
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-01-2022
Hallo allemaal,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn 7+ jaar oude desktop heeft het begeven na een lekkage dus een mooie aangelegenheid om een nieuwe dekstop aan te schaffen (een aantal onderdelen werken nog; zie onderstaande lijst). Ik ben nu vooral nieuwsgierig of ik het eea van een dusdanig oude setup nog kan gebruiken of dat het allemaal waardeloos is en ik het beste volledig opnieuw kan beginnen. Dit topic is dan ook gemaakt voor deze vraag. Om echter nog wat meer beeld te geven zal ik in het kort beschrijven waar ik met mijn nieuwe setup naar toe wil:

Ik zoek een setup voor gamen en photoshoppen evenals een nieuwe monitor en docking station. Qua gamen ben ik niet de persoon die de nieuwte spellen koopt en in de hoogste graphics wilt spelen. Ik speel met name spellen van een paar jaar terug met veel mods en uitbreidingen zoals grand strategy games (met name Total War of Cities Skylines). Het lijkt mij dat voor een dergelijke setup rekenkracht een belangrijk focuspunt zal zijn aangezien ik nu merk dat de spellen traag lopen door de hoeveelheid mods en assets die de pc tijdens het spelen moet laden. Idem dito voor het Photoshoppen; dit zijn vaak grote, zware bestanden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
800 - 1000 euro maar voor nu wil ik dus eigenlijk een discussie starten om te kijken wat van mijn huidige setup nog bruikbaar is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bij deze de apparatuur waarvan ik zelf denk dat het wellicht nog zinnig kan zijn in een nieuwe setup. De Seagate Barracuda 1TB wil ik eventueel hergebruiken in een nieuwe setup maar dan als secundaire opslag voor foto's en andere bestanden naast een primaire, goede SSD.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 37,99€ 37,99
1BehuizingenCorsair Carbide 200R Closed€ 74,90€ 74,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 0,-€ 0,-
1VoedingenXFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 112,89

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nvt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nvt.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Zijn sommige onderdelen van mijn huidige desktop nog bruikbaar in een nieuwe setup? En moet ik nog op bepaalde dingen letten als ik deze onderdelen wil hergebruiken voor mijn nieuwe setup? Een disclaimer: Ik heb al 7 jaar geen desktop meer gebouwd dus het kan zijn dat ik behoorlijk domme voorstellen en/of vragen stel 8)7

In ieder geval, alvast bedankt voor het advies en mocht mijn post nog te onduidelijk zijn dan hoor ik het uiteraard graag!

Groeten,
Milan

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DDR3 heb je niets meer aan tegenwoordig, en je voeding zou ik ook vervangen. Kijk gelijk hier even
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2022

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MiZondag
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik was inderdaad al door een aantal BBG aan het spitten gegaan. Vind het nog maar lastig om in te schatten hoeveel geld er in een videokaart moet gaan zitten voor mijn eisen (graphics hoeven niet belachelijk goed te zijn als het aan mij ligt, liever rekenkracht - het vermogen om uitgebreide spellen en grote bestanden te openen). Videokaarten zijn namelijk vaak een forse uitgave en als hier op bezuinigd kan worden lijkt mij dat daar een grote slag in valt te halen..?

En las net idd dat DDR3 wel de prullenbak in kan. Loop lekker achter :P

[Voor 7% gewijzigd door MiZondag op 02-01-2022 15:37]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee