Toon posts:

Gaming PC, laatste check

Pagina: 1
Acties:

• r.badger
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-01-2022
Hallo Tweakers,
Ik hoop dat jullie even advies kunnen geven over mijn samengestelde systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat overdag gebruikt worden voor thuiswerken en 's avonds voor games. Daarnaast wil ik er eigenlijk 2 oude NAS schijven inzetten als opslag.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs van de onderdelen ex GPU en PSU is 750 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
AOC 24G2U (144hz) monitor heb ik al evenals een toetsenbord en muis. Recent een Geforce RTX 2060 D6 6G en Cooler Master MWE 750 overgenomen van een bekende. Ook heb ik 2 WD RED 4TB schijven die ik er graag in wil zetten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als het goed is heb ik zo alles

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee maar ik zat wel nog een beetje te twijfelen tussen het geheugen in mijn wishlist of Corsair Vengance geheugen. Ik zou voor de corsair gaan omdat de kast daar ook van is maar volgens mij komt de G.skill beter uit de test toch?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag kunnen gamen op 1080p met een mooie framerate maar dat zou met deze hardware wel moeten lukken toch? games zullen voornamelijk RPGs zijn en geen FPS.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wilde eigenlijk even een laatste check doen of ik geen dingen over het hoofd zie en dat alle componenten op elkaar aansluiten. Ik weet bijvoorbeeld niet zeker of de PSU wel volstaat. Daarnaast vraag ik het me af of het kwaad kan om de WD REDs in de desktop te plaatsten.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 119,-€ 119,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 D6 6G (rev. 1.0)€ 649,-€ 649,-
1BehuizingenCorsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart€ 109,90€ 109,90
1ProcessorkoelingArctic Freezer A35 A-RGB€ 42,49€ 42,49
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 88,86€ 88,86
1VoedingenCooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular€ 86,87€ 86,87
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 83,90€ 83,90
Totaal€ 1.479,02

Ik hoor het dus graag als iemand nog op of aanmerkingen heeft.
Alvast bedankt!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
De voeding is aan de zware kant, 550 Watt volstaat, bv. BitFenix Formula Gold 550W, wat heb je betaald voor de CM?

[Voor 8% gewijzigd door martyw op 02-01-2022 12:57]

• r.badger
Ik heb 50 betaald. Als ik ik de toekomst nog een keer de GPU upgrade kan het denk ik geen kwaad om alvast wat capaciteit extra te hebben?

• martyw
  • Nu online
Ik kan weinig info over deze versie van de voeding vinden, over de vorige versie was men niet razend enthousiast: https://nl.hardware.info/...lus-gold-te-goedkoop-zijn

[Voor 3% gewijzigd door martyw op 02-01-2022 13:26]

• r.badger
Bedankt voor info. Dan weet ik in ieder geval dat ik de PSU eventueel nog kan upgraden naar iets beters.

• Pawnhamster
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 20:17
Gebruik de corsair vengeance alleen als het de speciale variant is voor ryzen, daar zit een z in de naam bv: CMW32GX4M2Z3600C18 (de Z voor 3600)
Bij andere sticks van corsair werkt xmp vaak niet met ryzen waardoor je veel performance op tafel laat liggen.

• martyw
  • Nu online
Pawnhamster schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:01:
Gebruik de corsair vengeance alleen als het de speciale variant is voor ryzen, daar zit een z in de naam bv: CMW32GX4M2Z3600C18 (de Z voor 3600)
Bij andere sticks van corsair werkt xmp vaak niet met ryzen waardoor je veel performance op tafel laat liggen.
TS heeft een Corsair kast op het oog, en G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR RAM, dat gaat wel werken met deze CPU op dat moederbord.

• Pawnhamster
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 20:17
martyw schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:52:
[...]

TS heeft een Corsair kast op het oog, en G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR RAM, dat gaat wel werken met deze CPU op dat moederbord.
Klopt maar hij gaf in de topicstart aan corsair vengeance ram te overwegen, daarvoor de waarschuwing.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee