Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 12:56
Ik hoop dat mijn vraag hier op de juiste plek staat.

Ik heb een Medion Erazer X6807 laptop met windows 11. Ik heb nog nooit problemen met de laptop gehad of gekke dingen.

Maar gisteren was ik aan het werk op de laptop en ik had alleen google chrome en mail open staan. Maar mijn 16gb ram werd bijna 100% gebruikt! Ik merkte dit omdat de computer aardig langzaam werd.

Nou ik natuurlijk taakbeheer openen en zag ik dit proces staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nq4Mb4b9pshn-6GQN02Sv9p0dXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gD8rewQRPam58aPNswZ9mizn.jpg?f=fotoalbum_large

Een game proces wat bijna 10gb gebruikt, terwijl ik geen games open had staan of geopend had voordat ik aan het werk ging. Steam staat niet eens op automatisch opstarten.

Ik heb op internet rondgekeken maar vind er niet echt veel over mijn proces is GamingCenter.exe, op internet staat veel over GameCenter.exe. Wat ik erover vond is dat het een service van asus is?

Ik heb het proces gewoon beindigd en de computer werkte meteen weer zoals hij altijd deed… en op het moment van schrijven draait het proces ook maar gebruikt het maar een paar mb.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36
Ok, je had een probleem, je hebt zelf de oplossing gevonden en nu werkt het weer.

Wat is nu je vraag?

Sowieso is Windows 11 redelijk nieuw en af en toe heb ik het idee dat het nog in beta draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je de update gedaan vanaf W10, of verse installatie ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik zie referenties naar Uniwill Technology uit Taiwan als fabrikant. Als je het niet nodig hebt, deïnstalleer het dan.

Veel van die software extra's die meekomen met een laptop zijn overbodige en soms schadelijke ballast. Vaak aangeduid als bloatware. Meestal zit er een verdienmodel achter: gegevens verzamelen of iets verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04:45
Permanente oplossing is heel simpel. Verwijder Gaming Center en eventuele andere bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
White Feather schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:51:
Ok, je had een probleem, je hebt zelf de oplossing gevonden en nu werkt het weer.

Wat is nu je vraag?

Sowieso is Windows 11 redelijk nieuw en af en toe heb ik het idee dat het nog in beta draait.
mijn vraag is eigenlijk wat het was, en of het nodig is voor bepaalde dingen. Want ik wil dat het in de toekomst niet meer gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
Hackus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:07:
Heb je de update gedaan vanaf W10, of verse installatie ?
vanaf windows 10 maar dat is wel al minimaal een maand geleden. Dus ik heb het ''probleem'' niet vanaf het begin gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
het kan zijn dat je last had van memory leak, als je afvraagd wat dat is lees hieronder of google is your friend ;)

DEFINITION A memory leak is the gradual deterioration of system performance that occurs over time as the result of the fragmentation of a computer's RAM due to poorly designed or programmed applications that fail to free up memory segments when they are no longer needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
dnh300 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:53:
[...]

mijn vraag is eigenlijk wat het was, en of het nodig is voor bepaalde dingen. Want ik wil dat het in de toekomst niet meer gebeurd!
Ik vind de reden voor het aanmaken van het topic nogal magertjes.

Het is welgeteld 1x voorgekomen, het is op Windows 11 (waarvan meerdere keren per week langskomt dat er dingen nog niet goed werken en niet iedere fabrikant heeft zijn software geüpdate) en je kunt via Google gewoon zoeken waar het proces voor dient.

Je doet alsof het een mega-issue is.

Als het al een 2e keer zou voorkomen, dan is een herstart of een afsluiten in taskmanager genoeg om het te fixen. En updaten van de software waar het om gaat zou waarschijnlijk ook al betekenen dat het nooit meer zou voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
White Feather schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:28:
[...]

Ik vind de reden voor het aanmaken van het topic nogal magertjes.

Het is welgeteld 1x voorgekomen, het is op Windows 11 (waarvan meerdere keren per week langskomt dat er dingen nog niet goed werken en niet iedere fabrikant heeft zijn software geüpdate) en je kunt via Google gewoon zoeken waar het proces voor dient.

Je doet alsof het een mega-issue is.

Als het al een 2e keer zou voorkomen, dan is een herstart of een afsluiten in taskmanager genoeg om het te fixen. En updaten van de software waar het om gaat zou waarschijnlijk ook al betekenen dat het nooit meer zou voorkomen.
Je maakt nu zelf het topic nog meer “magertjes” door off topic je mening te geven. Ik heb het topic aangemaakt omdat ik mij afvroeg wat het was. Niet omdat ik zo erg last had van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
Markozv schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:15:
het kan zijn dat je last had van memory leak, als je afvraagd wat dat is lees hieronder of google is your friend ;)

DEFINITION A memory leak is the gradual deterioration of system performance that occurs over time as the result of the fragmentation of a computer's RAM due to poorly designed or programmed applications that fail to free up memory segments when they are no longer needed.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
dnh300 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:13:
[...]

Je maakt nu zelf het topic nog meer “magertjes” door off topic je mening te geven. Ik heb het topic aangemaakt omdat ik mij afvroeg wat het was. Niet omdat ik zo erg last had van het probleem.
Jij bent toch echt degene met het topic dat geen eigen inzet toont (en dus al niet voldoet aan een goede topicstart), denkt dat Tweakers een afhaal-Chinees is (geen Google gedaan?) en resultaat is van 1 enkele keer iets dat niet goed loopt.
Want ik wil dat het in de toekomst niet meer gebeurd!
Nee, dat is gelukkig ook helemaal geen opgeblazen reactie op 1 enkel geheugenlek en was helemaal niet omdat je er, zo erg last had van, nee hoor.

Ik zal de volgende keer wel een topic report aanmaken, dan vermager ik je topic niet.

Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dnh300 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:54:
[...]

vanaf windows 10 maar dat is wel al minimaal een maand geleden. Dus ik heb het ''probleem'' niet vanaf het begin gehad.
Zet er eens verse nieuwe W11 op via mediacreationtool van Microsoft

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1