Tablet/laptop voor random gebruik maar wat???

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07 17:34
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Laptop voor random gebruik dwz mail -internet-netflix. wat simpel office-werkzaamheden en lichte fotobewerking

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Altijd lastige vraag , liever wat meer dat het goed is dan net niet, ik denk ergens rond de €1200

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Kort maar krachtig , ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik ben niet merkgebonden maar kom wel bij deze 3 uit .
Nu is mijn vraag , zijn de verschillen in de surfaces de prijsverschillen waard.
We krijgen ook nog de MS 8 binnenkort .
Wellicht daarop wachten , ik weet het niet

pricewatch: Microsoft Surface Pro X (2020) (16GB ram, 256GB opslag, Windows 1...
pricewatch: Microsoft Surface Pro 7 (Core i7, 16GB ram, 256GB opslag) voor co...
pricewatch: Microsoft Surface Pro 7 (Core i7, 16GB ram, 512GB opslag) voor co...

Wellicht dat een MS 4 of 5 ook volstaat maar ik denk altijd dat nieuwer (MS7-8 of X)beter is :?

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
Mochten jullie een ander merk beter/net zo goed vinden hoor ik het ook graag uiteraard.

[ Voor 38% gewijzigd door mooiemeneer op 08-01-2022 08:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
Wellicht dat er iemand is die me verder kan helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@mooiemeneer Ik zou een iPad aanbevelen op basis van je eisen. Gebruiksmak, relatief veilig en snel.

Persoonlijk vind ik iOS heel fijn werken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 08-07 13:27
Je kunt je afvragen of een i7 nodig is voor zulk licht werk?
Ik heb thuis een oude dell xps 13 met een i5 uit de 5e (of 6e) generatie en die doet dit allemaal prima…

Dus wat mij betreft kan je in de categorie laptop voor 400-500 klaar zijn (nieuw of 2e hands). In de categorie tablet is de logische keuze een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 01:29
op basis van welke eisen kom je steeds weer uit bij 3 (vergelijkbare) MS Surface pro tablets?

begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf al jaren een Pro 4, maar voor casual office en netflixen zou ik wat anders uitkiezen, en zeker geen apparaat wat je niet handig op schoot kan gebruiken. als tablet is de surface pro te zwaar en windows nét niet handig genoeg voor touch only.

van de 3 door jou genoemde surfaces valt wat mij betreft de “X” af wegens incompatibiliteit met “gewone” software, aangezien deze laptop op een ARM processor is gebaseerd. neem aan dat je tweakers eigen review al gelezen hebt? reviews: Microsoft Surface Pro X - Nieuw concept is niet voor iedereen

verschil tussen de overige 2 opties is enkel de hoeveelheid interne opslag en je kan alleen zelf bepalen hoeveel je nodig denkt te hebben. ik heb al jaren meer dan genoeg aan 256GB met daarbij wat cloudopslag

om toch bij microsoft te blijven: is een Surface Laptop 4 dan geen betere keus voor hetzelfde geld?
dan kun je zelf kiezen tussen een 13,5” of 15” variant, zowel Intel als AMD een opslag naar keuze.
https://www.microsoft.com...A3&preview=&previewModes=

[ Voor 60% gewijzigd door jorisjan op 09-01-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
Smobbo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:10:
Je kunt je afvragen of een i7 nodig is voor zulk licht werk?
Ik heb thuis een oude dell xps 13 met een i5 uit de 5e (of 6e) generatie en die doet dit allemaal prima…

Dus wat mij betreft kan je in de categorie laptop voor 400-500 klaar zijn (nieuw of 2e hands). In de categorie tablet is de logische keuze een iPad.
@Falcon Een ipad gaat het bij mij niet worden omdat ik daar niets mee heb en er niet aan kan wennen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
jorisjan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:58:
op basis van welke eisen kom je steeds weer uit bij 3 (vergelijkbare) MS Surface pro tablets?
IK weet het niet helaas , wat is vergelijkbaar in een ander merk ?

begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf al jaren een Pro 4, maar voor casual office en netflixen zou ik wat anders uitkiezen, en zeker geen apparaat wat je niet handig op schoot kan gebruiken. als tablet is de surface pro te zwaar en windows nét niet handig genoeg voor touch only.
Zou je dan een ander besturing systeem nemen ???

van de 3 door jou genoemde surfaces valt wat mij betreft de “X” af wegens incompatibiliteit met “gewone” software, aangezien deze laptop op een ARM processor is gebaseerd. neem aan dat je tweakers eigen review al gelezen hebt? reviews: Microsoft Surface Pro X - Nieuw concept is niet voor iedereen
Dat de X zou afvallen had ik wel verwacht achteraf , door zijn niet 100% compatibiliteit ongemakken

verschil tussen de overige 2 opties is enkel de hoeveelheid interne opslag en je kan alleen zelf bepalen hoeveel je nodig denkt te hebben. ik heb al jaren meer dan genoeg aan 256GB met daarbij wat cloudopslag

om toch bij microsoft te blijven: is een Surface Laptop 4 dan geen betere keus voor hetzelfde geld?
dan kun je zelf kiezen tussen een 13,5” of 15” variant, zowel Intel als AMD een opslag naar keuze.
https://www.microsoft.com...A3&preview=&previewModes=
Dat is mischhien nog wel een optie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
jorisjan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:58:

wat zou jij voor iets anders kunnen adviseren dan @jorisjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 01:29
in ieder geval een laptop met een toetsenbord er aan vast:

HP X360,
Dell XPS 2 in 1,
Microsoft Surface Laptop,
Asus Zenbook serie
Acer Swift serie