Toon posts:

Koude douche

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michael 94
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-07-2022
Mijn vraag

Hallo,

Ik had hiervoor een kapotte douche kraan, hij bleef altijd maar druppelen uit de douche kop en als ik de knop vast hield stopte hij wel met druppelen. Ik heb nu een nieuwe thermostaat kraan gekocht en de huidige vervangen. Het lekken is nu gestopt alleen nu heb ik geen warm water meer. Ik heb hem al geprobeerd te stellen via de thermostaatkraan zelf, alleen de maximale temperatuur die ik haal is 30 graden. De aansluiting richting de kraan is wel echt ontzettend warm. En bij de oude kraan had ik ook gewoon warm water.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Hier onder de kraan die ik gekocht heb:

https://www.x2o.nl/beats-...3xrwC9EAQYASABEgJ2ufD_BwE

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:22

Freedive

] Ken sent me _

Je kan een thermostaat kraan nog stellen / kalibreren. Zou in de handleiding moeten staan hoe. Misschien staat hij niet goed ingesteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
Freedive schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:06:
Je kan een thermostaat kraan nog stellen / kalibreren. Zou in de handleiding moeten staan hoe. Misschien staat hij niet goed ingesteld.
Of er zit nog een beveiliging in voor kinderen. Maar meestal is het idd een instelling.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:27
Zet hem eens volledig koud.. dan wel warm? Verkeerd om aangesloten

• Michael 94
Freedive schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:06:
In de handleiding kan ik daar niks over vinden. Ik kan de knop aan de zijkant er af halen. En dan kan ik hem wel soort van stellen. Maar dan alsnog is de maximale temperatuur 30 graden.

• Michael 94
Montaner schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:19:
Zet hem eens volledig koud.. dan wel warm? Verkeerd om aangesloten
Nee, ook al geprobeerd

• Opperbeun
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-03 09:13
Kloppen je aansluitingen wel?

Warm links koud rechts?

Soms zitten de leidingen omgedraait.
Dan kan je een andere kraan nemen waar de cartouche andersom zit.

Of als je een grohe kraan hebt de cartouche (binnenwerk) vervangen voor een andere.

Zeg niet dat het zo is maar controleer even de aansluitingen door te voelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michael 94
Opperbeun schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:28:
Kloppen je aansluitingen wel?

Warm links koud rechts?

Soms zitten de leidingen omgedraait.
Dan kan je een andere kraan nemen waar de cartouche andersom zit.

Of als je een grohe kraan hebt de cartouche (binnenwerk) vervangen voor een andere.

Zeg niet dat het zo is maar controleer even de aansluitingen door te voelen.
Links is warm en rechts is koud.
Hiervoor had ik wel een grohe kraan, nu niet.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Michael 94 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:19:
[...]

In de handleiding kan ik daar niks over vinden. Ik kan de knop aan de zijkant er af halen. En dan kan ik hem wel soort van stellen. Maar dan alsnog is de maximale temperatuur 30 graden.
https://www.badkamerwinke...hermostaatkraan-afstellen

• Michael 94
Dit heb ik dus gedaan en meet dan max 30 graden. En dat terwijl die aansluiting vanuit de muur richting de kraan echt super warm is, bijna te warm om aan te raken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:30
Michael 94 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Dit heb ik dus gedaan en meet dan max 30 graden. En dat terwijl die aansluiting vanuit de muur richting de kraan echt super warm is, bijna te warm om aan te raken.
soms zijn ze gewoon stuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55

peer

oeps

Zit er misschien een zeefje in de aansluiting van de kraan? Het zou best kunnen dat die nu vol zit met kalk omdat de waterdruk van de leiding af is geweest

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
een thermostaatkraan heeft veelal een temperatuurbeveiliging in de vorm van een knopje of schuifje dat je moet indrukken om warmer water te krijgen. heb je die al gevonden / geprobeerd?
wat is merk / type ( foto? )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:48

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hoe meet je die 30 graden?

Life is not about specs, it is about joy!

• Michael 94
PetervdM schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:42:
een thermostaatkraan heeft veelal een temperatuurbeveiliging in de vorm van een knopje of schuifje dat je moet indrukken om warmer water te krijgen. heb je die al gevonden / geprobeerd?
wat is merk / type ( foto? )
Bedoel je aan de buitenkant of als ik hem openmaak?

• Michael 94
Met een thermometer

• Michael 94
peer schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:48:
Zit er misschien een zeefje in de aansluiting van de kraan? Het zou best kunnen dat die nu vol zit met kalk omdat de waterdruk van de leiding af is geweest
Zie daar niks vreemds aan. En het water is maar max 10 min er af geweest

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Michael 94 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:56:
[...]

aan de buitenkant. vaak op / aan / in de temperatuurregelknop. RTFM?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:41
Michael 94 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:56:
Op de kraan die je hebt zit op iedere draaiknop een ronde indrukknop. Die moet je indrukken zodra je de draaiknop niet verder kan draaien. Met het indrukken kan je de draaiknop (voorzichtig) verder draaien.

Zie de ronde indrukknop bovenaan op iedere draaiknop de afbeelding van het product in de gelinkte webshop.

[Voor 66% gewijzigd door The Zep Man op 02-01-2022 12:38]

• Michael 94
The Zep Man schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:34:
[...]
Op de kraan die je hebt zit op iedere draaiknop een ronde indrukknop. Die moet je indrukken zodra je de draaiknop niet verder kan draaien. Met het indrukken kan je de draaiknop (voorzichtig) verder draaien.

Zie de ronde indrukknop bovenaan op iedere draaiknop de afbeelding van het product in de gelinkte webshop.
Ja dat maakt ook geen verschil. Als ik hem namelijk aan de binnenkant zover mogelijk de temperatuur instel op max dan is hij maar 30 graden. Met het indrukken van dat knopje kan ik dus niet verder.

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55

peer

oeps

Michael 94 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Zie daar niks vreemds aan. En het water is maar max 10 min er af geweest
Als het goed is zit er een zeefje in de aansluiting naar de muurplaat, dit zorgt ervoor dat er geen kalkstukjes de kraan in kunnen.
De enige manier om dat te zien is de kraan weer van de muur halen 🙈

het is geen probleem, het is een uitdaging

• Michael 94
peer schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Als het goed is zit er een zeefje in de aansluiting naar de muurplaat, dit zorgt ervoor dat er geen kalkstukjes de kraan in kunnen.
De enige manier om dat te zien is de kraan weer van de muur halen 🙈
Ja dat weet ik, daar heb ik al naar gekeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rondewit01
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-03 11:40
Temperatuurbegrenzing 38°C volgens de handleiding, dus zal het niet warmer worden....

• edsandje
  • Registratie: December 2018
Als je met de knop er af de temperatuur niet hoger te stellen is kan de kraan ook kapot zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Hoewel ik het idee heb dat er met de kraan iets mis is, is een uitgebreidere toelichting misschien handig. Je vult een emmer en/of een bad en meet dat water?
Uiteindelijk zou ook uit die kraan gewoon super heet water moeten kunnen komen waar je je aan kan verbranden. En dat lijkt niet te lukken begrijp ik.

• Michael 94
bartvl schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Hoewel ik het idee heb dat er met de kraan iets mis is, is een uitgebreidere toelichting misschien handig. Je vult een emmer en/of een bad en meet dat water?
Uiteindelijk zou ook uit die kraan gewoon super heet water moeten kunnen komen waar je je aan kan verbranden. En dat lijkt niet te lukken begrijp ik.
Het is een nieuwe kraan. Ja ik vul een emmer en die meet ik direct. Maximale wat ik meet is 30 graden..

• Michael 94
edsandje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:06:
Als je met de knop er af de temperatuur niet hoger te stellen is kan de kraan ook kapot zijn.
Het is een nieuwe kraan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ook een nieuwe kraan kan kapot zijn 😉

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee