KPN TV via 2e router met OpenWRT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahwx
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-03 23:53
Ik vond dit topic, en dacht misschien moet ik hier even reageren i.p.v. een nieuw topic aanmaken.

Vraagje: ik heb nu een ExperiaBox v10 en een TP-Link Archer C7 v2. Archer draait OpenWRT en is de 'hoofdrouter'. Ik heb daarover geen TV, en krijg foutmeldingen (geen verbinding met modem). Ik heb wel prima verbinding als de tv rechtstreeks op de ExperiaBox verbonden is. De experiabox moet er helaas wel tussen blijven ivm vaste telefoonlijn.

Ik heb nu het volgende:
glasvezel > experiabox > tvs + archer >
archer > wifi voor alle apparaten en alle kpn superwifi punten enz.

Ik wil dus het volgende:
glasvezel > archer > superwifi + experiabox + switch + access points enz
experiabox > tvs en telefonie
switch > paar pc's en server/nas

Dus ik wil dat de experiabox alleen word gebruikt voor telefoon, en met een kabel die in de Archer gaat.

Nu zal u zich waarschijnlijk afvragen waarom dit alles. Dat is omdat OpenWRT meer mogelijkheden heeft, de ExperiaBox bizar slecht bereik heeft en Archer heeft dus wel veel beter bereik (en waarom dan specifiek een Archer C7 V2? Ik had hem nog liggen).

PS Ik vraag het hier, omdat ik er bijna niks van af weet, en ik het probeer te leren. Ik heb het gevoel dat dit ^^ nuttig is, maar als het dat niet is, dan hoor ik graag andere opties.

PS Gelukkig nieuw jaar! :)

If it works, I'll break it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Dan zul je op de WAN interface van je Archer alle VLAN’s moeten taggen die je nodig hebt. Vervolgens tagged het telefonie VLAN naar de experiabox sturen en dan ben je er wel zo ongeveer.

Heb je wel managed switches met IGMP snooping? Anders wordt het niks. Ook kan het zijn dat je nog ergens een IGMP proxy moet optuigen als dat niet in OpenWrt zit voor IPTV verkeer. Alternatief is zowel telefonie als TV door de experia laten doen, dan moet je wel een VLAN trunk kunnnen bouwen over dat draadje tussen experia en archer met beide VLAN’s.

[ Voor 18% gewijzigd door nelizmastr op 01-01-2022 21:35 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@ahwx Ik heb je vraag even naar een eigen topic verplaatst. :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahwx
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-03 23:53
@nelizmastr bedankt! Ik zal morgen even kijken.

If it works, I'll break it