4 point speakers en gewoon stereo

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Mijn soundcard ondersteund 4 speakers en nou wil ik eigenlijk dat ik software matig kan kiezen waar de muziek uit komt. mijn opstelling is als volgt
code:
1
2
3
4
5
X    PC    X

Buro    

X       X

nou wil ik voor spellen dus gewoon 4 point geluid hebben maar als ik aan mij buro zit moet het stereo signaal (muziek) dus uit de linker front box en de linker rear box komen.
is er voor winamp oid niet een plugin waar je kan instellen waar het geluid uitkomt ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 20:52
dat doettie toch normaal al?

ik heb een sblive met daaraan 2 versterkers en in spelletjes krijg je dat eax 4 point etc etc en mp3s luister ik gewoon in dubbel stereo zeg maar

dit is toch ongeveer de bedoeling?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
maar het probleem is dan als ik bij mijn buro zit ik het rechter kanaal achter me hoor. en het linker kanaal voor. ik wil dus gewoon alleen de 2 boxjes gebruiken die op mijn buro staan als ik muziek luister.

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 15:45 schreef cosmoOo het volgende:
maar het probleem is dan als ik bij mijn buro zit ik het rechter kanaal achter me hoor. en het linker kanaal voor. ik wil dus gewoon alleen de 2 boxjes gebruiken die op mijn buro staan als ik muziek luister.
Is dat niet gewoon een kwestie van draadjes omdraaien, je hebt ze verkeerd aangesloten :?

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

Op woensdag 22 augustus 2001 15:47 schreef Courage het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon een kwestie van draadjes omdraaien, je hebt ze verkeerd aangesloten :?
Nee, achter z'n buro zittie een kwart slag gedraaid t.o.v. achter z'n PC.

Oplossingen: switchboxje solderen, of toch maar een aparte stereo kopen...

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Verwijderd

Ah zo, tja. Of je bureau anders neer zetten maar dat zal logistiek gezien niet mogelijk zijn :?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
opstelling is nu juist goed, ik heb vroeger een vergelijk bare opstelling gehad en heb gewoon wat schakelaars er tussen gezet zodat ik het hele speaker gebeuren een kwartslag kon draaien. maar dit komt de geluidskwaliteit niet ten goede en ik had meerdere schakelaars om te zetten. ik dacht dat het nu via software wel mogelijk moest zijn. ik heb vroeger ook met 2 snd kaarten in een pc gewerkt en dan kan je bij winamgp oid gewoon kiezen welke hij moet gebruiken. misschien was er ook zoiets voor zo'n 4point geluidskaart. en dan wat met balans klooien zodat het goed zit.

Pagina: 1