Vraag

• Tommertje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-06-2022
ik zoek software, waarmee ik kan zorgen dat ik mp3 bestanden kan luisteren vanaf mijn iPod Shuffle 4e generatie.
ik wil het op/via mijn macbook draaien, dus onafhankelijk van Windows en iTunes.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb :
alle software, die hier wordt uitgelegd , ook in de comments : https://www.bennadel.com/...huffle-without-itunes.htm

winampp lijkt een optie, maar het lukt me niet om winampp te installeren op mijn macbook....

Alle reacties

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er worden een hoop terminologieën door elkaar gebruikt heb ik zo het vermoeden.

In het onderwerp gaat het over iOS software op een iPod shuffle. Nou daar kunnen we simpel over zijn, de iPod shuffle draait geen iOS dus dat kan niet.

In je bericht lijk ik te begrijpen dat je muziek vanaf een iPod Shuffle wilt afspelen op een MacBook maar die link is stuk dus kan het niet valideren.

Kan je niet beter de line-in ingang van je MacBook gebruiken, of de mp3 files (kunnen er nooit veel zijn, aangezien ze nu op een schuffel staan) op de MacBook zette? Lijkt mij een stuk eenvoudiger.

Edit: Ik gebruik zelf geen Winamp maar daar lijkt geen macOS versie van te zijn zie ik online.

[Voor 7% gewijzigd door Donstil op 01-01-2022 21:04]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:29
De link in kwestie is deze: https://www.bennadel.com/...huffle-without-itunes.htm, maar dat is een verhaal uit 2008. De 4e generatie iPod shuffle is uit 2010, dus ik heb er niet veel fiducie in dat die combinatie gaat werken, naast het feit dat we het over oplossingen van 14 jaar geleden hebben.
Als je een MacBook hebt, hang dat apparaat daar dan eens gewoon met een USB kabel aan en kijk of hij in de Finder opduikt. Zoja, gewoon net als een iPhone benaderen en muziek synchroniseren door te selecteren wat je er op wilt hebben.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Tommertje Snap niks van je verhaal en vooral de manier waarop.

iTunes heet tegenwoordig gewoon Muziek. Als je dus MP3’s hebt kan je die gewoon afspelen op de MacBook.

Als het om bestanden gaan die je van de iPod Shuffle wilt halen en naar je MacBook wilt kopiëren dan inderdaad zoals @Archer_VC10 zegt aansluiten met USB.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Tommertje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-06-2022
bedankt voor jullie reacties.
ik wil de mp3 bestanden afspelen en beluisteren van mijn iPod.
ik wil de mp3 bestanden op mijn iPod zetten vanaf mijn macbook.
ik wil de mp3 bestanden activeren , wanneer mijn iPod is gekoppeld aan mijn macbook.

liefst wil ik de mp3 bestanden ook op mijn iPod kunnen zetten en activeren vanaf een windows machine.
dus afwisselend.

op dit moment lukt het kopiëren en activeren alleen wanneer mijn iPod is gekoppeld aan een windows machine.
namelijk met winamp.

ik heb mijn iPod aangesloten op mijn macbook en mp3 bestanden gekopieerd van mijn macbook naar mijn iPod met Finder. daarna iPod losgekoppeld van de macbook en op iPod op play gedrukt. geen geluid. er klinkt wel een stem, die zegt dat ik iTunes moet gebruiken.

ik heb vervolgens Music geprobeerd. om Music te kunnen gebruiken moet ik de iPod restoren.
volgens mij maak ik mijn iPod daarmee afhankelijk van Music en dat draait niet op windows.
wanneer mijn iPod is aangesloten op mijn macbook en ik een mp3 bestand via Music op mijn iPod zet, krijg ik een foutmelding "....file..[naam van mp3 bestand]...not found".

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:29
De juiste manier om muziek op je iPod Shuffle te zetten is via je MacBook, met Music. Ik zou die eerst eens proberen. Het is niet zo dat je iPod daarmee 'afhankelijk' wordt van iets. De methode via Winamp is een niet door Apple ondersteunde oplossing maar ik zou verwachten dat deze gewoon nog werkt nadat je je MacBook en Music hebt gebruikt. Ik kan dit zelf niet testen. Ik zou anders gewoon iTunes op je Windows machine zetten, dat is de officiele weg om zo'n apparaat vanaf Windows te benaderen. Zie https://support.apple.com...e/itunes/itns3206/windows

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je een iPod/iPad/iPhone niet afhankelijk wilt maken van 1 main computer kan ik je Waltr aanraden.
Gebruik ik om een iPod classic te vullen en om wel eens films op mijn moeder haar iPad Pro te zetten.

Werkt prima, gewoon aansluiten, slepen, klaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee