Toon posts:

Afwerking zolderluik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20
Hallo, ik ben bezig met het afwerken van ons plafond in de hal.
Ik heb met houten latten en gipsplaten alles afgewerkt. En rondom de vlizotrap komt wat klein latwerk voor de nette afwerking en stevigheid.

Maar hoe ga ik de achterzijde netjes afwerken?
De brede spleet ontstaat door het hoekverschil.

Iemand ideeen?

Alle reacties

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07
Normaal zet je daar toch hout op en geen gips?

• JMb91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-03 13:51
Omdat het luik nu dikker is geworden heeft hij meer ruimte nodig om weg te kunnen draaien,
Dit kan je nu niet afwerken je kan het gips er weer aftrekken en gewoon het luik het luik laten en dan rond om het gat afwerken met plinten.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De vlizotrap een centimeter lager vastzetten en dan rondom met planken afwerken, eigenlijk wat @BCC zegt. Als je je plafond verlaagt zal je vlizotrap mee moeten. Of je maakt er nog een separaat luik onder.

• barry86
Dus als ik het goed begrijp kan het luik nooit ophet zelfde niveau zitten?

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:31
Op het luik zou ik een dun hoekprofiel in 60graden zetten, zodat je de binnenkant hebt weggewerkt. Op de rand van je plafond zou ik (als je niet meer wilt sleutelen aan het werk tot nu toe) een flexibele strip maken in dezelfde kleur als je plafond. Kijk bijvoorbeeld eens naar een flexibele plint, waarbij je dan alleen de zijde aan het plafond bevestigt en de andere zijde vrijlaat.
Of het echt mooi wordt, weet ik niet. En ook niet of het goed blijft afsluiten. Hangt er ook vanaf hoe vaak je dit luik gebruikt?

• barry86
Plafond of luik weer in hoogte veranderen is geen optie meer voor mij en ik zoek een alternatieve manier van afwerking.
Het zolderluik wordt bijna niet gebruikt en een flexibele plint is inderdaad iets waar ik naar opzoek ben.
Ik ga mij daar eens in verdiepen. Voor andere oplossingen sta ik ook open!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-03 11:42
Zet er een groot scharnier op, dan lijkt het of het zo hoort d:)b

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:51
Je hebt je luik omgetoverd in een klep. Een luik draait om één scharnierpunt een klep vaak om twee scharnierpunten, omdat het ook vrij moet blijven.

Zoek op 'klepbeslag' dan zie je dat er speciale scharnieren bestaan die na het draaipunt ook zakken.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:24

MLLL

Palm Treo 650

Maar in de huidige scharnieren zitten hoogstwaarschijnlijk veren die het luik dichtrekken als die voorbij het kantelpunt is.

Zoals ie nu ingebouwd is laat je het niet 1 2 3 meer zakken als ik de foto zo bekijk.

• barry86

Omdat je met de kop toch nooit omhoog kijkt en ik hier de tip kreeg van een “flexibele” plint, heb ik het zo opgelost.

Het resultaat een keer tonen mag ook wél een keer 😉

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:31
barry86 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:48:
[Afbeelding]

Omdat je met de kop toch nooit omhoog kijkt en ik hier de tip kreeg van een “flexibele” plint, heb ik het zo opgelost.

Het resultaat een keer tonen mag ook wél een keer 😉
Goed gelukt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee