Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plock
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-05-2024
Ik moet mijn ring doorbell pro trafo van 24v aansluiten op een busboard groepenkast. De oude trafo had wel een busboard aansluiting, de ring trafo dus niet. Is dit makkelijk op te lossen? Ik ben al op zoek geweest naar een geschikte 24v beltrafo met busboard aansluiting, die kan ik helaas niet vinden. Ik zou graag willen weten of ik makkelijk de busboard aansluiting kan gebruiken voor de beltrafo van Ring.

Jullie hulp wordt enorm gewaardeerd, eventueel foto’s van een goede oplossing al helemaal!

Beste antwoord (via Plock op 01-01-2022 18:50)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:01
Je kunt de trafo niet aansluiten op het busboard, maar je kunt hem wel gewoon plaatsen en met 2 stukjes installatiedraad aansluiten op één van de eindgroepen.

Zijn het moderne flexomaten met dubbele steekcontacten aan de bovenkant? Dan kun je de bedrading zo bij een bestaande groep erbij steken. Zoek wel een enigszins logische groep uit, dus niet de aparte eindgroep voor de wasmachine, maar bijvoorbeeld de groep waar ook de verlichting en contactdozen in de hal beneden zijn aangesloten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:01
Je kunt de trafo niet aansluiten op het busboard, maar je kunt hem wel gewoon plaatsen en met 2 stukjes installatiedraad aansluiten op één van de eindgroepen.

Zijn het moderne flexomaten met dubbele steekcontacten aan de bovenkant? Dan kun je de bedrading zo bij een bestaande groep erbij steken. Zoek wel een enigszins logische groep uit, dus niet de aparte eindgroep voor de wasmachine, maar bijvoorbeeld de groep waar ook de verlichting en contactdozen in de hal beneden zijn aangesloten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plock
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-05-2024
Ik zat zelf iets “ ingewikkelder” te denken, waarbij je installatie draad voorzien van een soort kabelschoen in de busboardaansluiting plaatst en het andere uiteinde van de kabel in de trafo maar daarvoor is dan te weinig ruimte tussen de trafo en het busboard maar aan deze oplossing had ik nog niet gedacht! Ga het morgen meteen zo proberen!