Bose subwoofer acoustimass-3 aansluiten op Denon AVR-X-1300W

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdFliert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-01-2024
Beste forumlezers,

Ik wil deze subwoofer van Bose aansluiten op mijn huidige Denon receiver. Graag wil ik weten hoe dit te doen zonder gebruik te maken van de twee extra Bose speakers die er nog bij zitten. Ik heb namelijk al twee Dali Zensor5 speakers die naar tevredenheid werken.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Denon receiver AVR-X-1300W
Dali Zensor5 spekers
Bose subwoofer Acoustimass-3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op de Denon "Pre out" ingang kunnen 2x subwoofers aangesloten worden #1 en #2
Op de Bose subwoofer heb ik een + en - voor de L(inker) en een + en - voor de R(echter)???? (dit begrijp ik niet)
Zie bijgevoegde afbeeldingen

Ik hoop dat iemand mij een goed en duidelijk advies/werkwijze kan geven.

Mvgr,
FvdF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diNsa73TjLU3lIA1A_TpFMQFURQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8u3KJco4r37CWaJkP25BhoaZ.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Je kan de L/R speaker outputs van de receiver aansluiten op de 2 inputs van de sub en dan de outputs van de sub op de L/R speakers.

Maar het is allemaal niet optimaal, Tenzij je ook de bose cubes erbij gebruikt.
Je hebt nu geen crossover/phase/volume control op de sub of speakers.

(en zon sub is een beetje jammer met die dali speakers :X )

[ Voor 11% gewijzigd door h4ze op 01-01-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Handleiding van de Bose gelezen? Daar zal in staan dat je deze set niet de Subwoofer Pre Out aan moet sluiten maar op de gewone speaker uitgangen. Staat ook op de afbeelding die je post. De Denon zal in een setup zoals met Bose ook nooit een subwoofer zien maar als één speaker met een groot bereik. Je moet de Bose dan ook niet zien als een subwoofer met twee speakers, maar als één systeem wat niet is gemaakt om los te worden gebruikt.
h4ze schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:46:
Je kan de L/R speaker outputs van de receiver aansluiten op de 2 inputs van de sub en dan de outputs van de sub op de L/R speakers.

Maar het is allemaal niet optimaal, Tenzij je ook de bose cubes erbij gebruikt.
Je hebt nu geen crossover/phase/volume control op de sub of speakers.
Of zowel de Dali als de Bose subwoofer op de speaker terminals van de Denon aansluiten. Dus beide in één paar terminals (of de receiver op Bi-Amp instellen zodat je de speakers en sibwo gescheiden aan kan sluiten op de dan gekoppelde uitgangen). Dan nek je in ieder geval niet de Dali door een (waarschijnlijk veel te hoge) crossover in de Bose. Nadeel is wel dat je overlap hebt. De subwoofer zal tonen doen die de subwoofer ook doet, zo te zien is dat echter niet te regelen op de Bose en via de Denon vervalt die optie ook aangezien de speakers op "Large" gezet moeten worden omdat je het gehele frequentiebereik naar zowel de Bose als de Dali wilt sturen.

Het is kiezen of delen, er zij altijd nadelen. Dit soort kant en klare setjes zijn er niet voor gemaakt om als losse componenten te worden gebruikt. Ik zou dan ook eerder proberen de gehele Bose als set te verkopen en een losse actieve subwoofer te halen voor aanvulling van de Dali.

[ Voor 41% gewijzigd door FeaR op 01-01-2022 18:43 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdFliert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-01-2024
Beste Fear en h4ze,

Ik was hier al enigszins bang voor dat het geen optimale opstelling zou worden. Met het antwoord van h4ze en die van jou ben ik overtuigd dat dit het hem niet gaat worden.

Jullie beide nogmaals bedankt voor je adviezen.

Mvgr,
FvdF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In die bose zitten 5,25" woofertjes daar is weinig sub aan. De Dali gaat al tot 43 Hz.