Wat ga je met je laptop doen?
Primair schoolwerk (office, af en toe video bewerken). Naast het schoolwerk wat gamen, Fortnite, maar voornamelijk Genshin Impact. OS: Windows 11. Verder films/series kijken (netflix etc)
Wat is je budget?
Ongeveer €700,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wisselend. Staat voornamelijk thuis, maar wordt ook soms vervoerd om bij vriendinnen te gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren, al heb ik vaak de neiging om wat meer gerenommeerde merken te kiezen, vanwege de garantie, stevigheid, etc. Het is een laptop voor een tiener, moet een aantal jaren meegaan, dus moet ook tegen een stootje kunnen.
Overig
Bluetooth is van belang om koptelefoon te gebruiken. Het zou fijn zijn als op de netwerkkaart/wifi niet bespaard wordt.16GB geheugen is fijn. Opslag tenminste 500GB, of mogelijkheid tot plaatsen 2e SSD.
Als ik heel scherp dingen selecteer in de pricewatch, dan kom ik op het volgende lijstje uit:
Overwegingen
Van de bovengenoemde laptops staan de Lenovo's al vanaf oktober (Yoga) en november (ideapads) 2020 in de pricewatch. Zijn dus al meer dan een jaar oud. Ik zag in de BBG dat de Ideapad 5 nog steeds aangeraden wordt. Is dat logisch? Zijn er ook nieuwere varianten die even goed of beter zijn?
De Medion.. tja.. ik krijg daar een sterke "budget-vibe" bij.. is dat terecht?
Tot slot, ik heb vrij strak nu alles geselecteerd, kan dus ook wat spelen met de filters in de pricewatch. Hebben jullie suggesties qua laptops die ik nu niet zie?
Recommended specs voor Genshin Impact:
Gevonden op: https://www.systemrequire...ents/genshin-impact/20275
CPU: Intel Core i7 equivalent or higher
RAM: 16 GB
OS: Windows 7 SP1 64-bit, Windows 8.1 64-bit or Windows 10 64-bit
VIDEO CARD: NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB and higher
PIXEL SHADER: 5.1
VERTEX SHADER: 5.1
FREE DISK SPACE: 30 GB
DEDICATED VIDEO RAM: 6 GB
Primair schoolwerk (office, af en toe video bewerken). Naast het schoolwerk wat gamen, Fortnite, maar voornamelijk Genshin Impact. OS: Windows 11. Verder films/series kijken (netflix etc)
Wat is je budget?
Ongeveer €700,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wisselend. Staat voornamelijk thuis, maar wordt ook soms vervoerd om bij vriendinnen te gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren, al heb ik vaak de neiging om wat meer gerenommeerde merken te kiezen, vanwege de garantie, stevigheid, etc. Het is een laptop voor een tiener, moet een aantal jaren meegaan, dus moet ook tegen een stootje kunnen.
Overig
Bluetooth is van belang om koptelefoon te gebruiken. Het zou fijn zijn als op de netwerkkaart/wifi niet bespaard wordt.16GB geheugen is fijn. Opslag tenminste 500GB, of mogelijkheid tot plaatsen 2e SSD.
Als ik heel scherp dingen selecteer in de pricewatch, dan kom ik op het volgende lijstje uit:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Laptops | Lenovo IdeaPad 5 14ARE05 (81YM00F7MH) | € 699,- | € 699,- |
1 | Laptops | Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ00H0MH) | € 729,- | € 729,- |
1 | Laptops | Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A200AAMH) | € 799,- | € 799,- |
1 | Laptops | Medion Akoya E15303 (30031835) | € 659,- | € 659,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.886,- |
Overwegingen
Van de bovengenoemde laptops staan de Lenovo's al vanaf oktober (Yoga) en november (ideapads) 2020 in de pricewatch. Zijn dus al meer dan een jaar oud. Ik zag in de BBG dat de Ideapad 5 nog steeds aangeraden wordt. Is dat logisch? Zijn er ook nieuwere varianten die even goed of beter zijn?
De Medion.. tja.. ik krijg daar een sterke "budget-vibe" bij.. is dat terecht?
Tot slot, ik heb vrij strak nu alles geselecteerd, kan dus ook wat spelen met de filters in de pricewatch. Hebben jullie suggesties qua laptops die ik nu niet zie?
Recommended specs voor Genshin Impact:
Gevonden op: https://www.systemrequire...ents/genshin-impact/20275
CPU: Intel Core i7 equivalent or higher
RAM: 16 GB
OS: Windows 7 SP1 64-bit, Windows 8.1 64-bit or Windows 10 64-bit
VIDEO CARD: NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB and higher
PIXEL SHADER: 5.1
VERTEX SHADER: 5.1
FREE DISK SPACE: 30 GB
DEDICATED VIDEO RAM: 6 GB