Laptop, rond de €700,- voor middelbare school + gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 23:22
Wat ga je met je laptop doen?
Primair schoolwerk (office, af en toe video bewerken). Naast het schoolwerk wat gamen, Fortnite, maar voornamelijk Genshin Impact. OS: Windows 11. Verder films/series kijken (netflix etc)

Wat is je budget?
Ongeveer €700,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wisselend. Staat voornamelijk thuis, maar wordt ook soms vervoerd om bij vriendinnen te gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren, al heb ik vaak de neiging om wat meer gerenommeerde merken te kiezen, vanwege de garantie, stevigheid, etc. Het is een laptop voor een tiener, moet een aantal jaren meegaan, dus moet ook tegen een stootje kunnen.

Overig
Bluetooth is van belang om koptelefoon te gebruiken. Het zou fijn zijn als op de netwerkkaart/wifi niet bespaard wordt.16GB geheugen is fijn. Opslag tenminste 500GB, of mogelijkheid tot plaatsen 2e SSD.

Als ik heel scherp dingen selecteer in de pricewatch, dan kom ik op het volgende lijstje uit:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsLenovo IdeaPad 5 14ARE05 (81YM00F7MH)€ 699,-€ 699,-
1LaptopsLenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ00H0MH)€ 729,-€ 729,-
1LaptopsLenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A200AAMH)€ 799,-€ 799,-
1LaptopsMedion Akoya E15303 (30031835)€ 659,-€ 659,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.886,-

Overwegingen
Van de bovengenoemde laptops staan de Lenovo's al vanaf oktober (Yoga) en november (ideapads) 2020 in de pricewatch. Zijn dus al meer dan een jaar oud. Ik zag in de BBG dat de Ideapad 5 nog steeds aangeraden wordt. Is dat logisch? Zijn er ook nieuwere varianten die even goed of beter zijn?

De Medion.. tja.. ik krijg daar een sterke "budget-vibe" bij.. is dat terecht?

Tot slot, ik heb vrij strak nu alles geselecteerd, kan dus ook wat spelen met de filters in de pricewatch. Hebben jullie suggesties qua laptops die ik nu niet zie?

Recommended specs voor Genshin Impact:
Gevonden op: https://www.systemrequire...ents/genshin-impact/20275

CPU: Intel Core i7 equivalent or higher
RAM: 16 GB
OS: Windows 7 SP1 64-bit, Windows 8.1 64-bit or Windows 10 64-bit
VIDEO CARD: NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB and higher
PIXEL SHADER: 5.1
VERTEX SHADER: 5.1
FREE DISK SPACE: 30 GB
DEDICATED VIDEO RAM: 6 GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-04 10:32
Ik denk dat je toch echt moet gaan kiezen, of een normale laptop met een goede bouwkwaliteit en prima batterij of een gaming laptop (wordt zowizo al krap voor 700) die gamen het beste doet en de rest minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
Ja daar hang ik inderdaad net wat tussenin.
Gamen hoeft allemaal niet op de hoogste instellingen, maar moet wel kunnen. Mag best op lage settings.
Ik hoop uit te kunnen met een 'alleskunner' en niet naar een specifieke gaming laptop te hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
Ik kwam al zoekend nog een alternatief tegen:
Lenovo Ideapad Gaming 3. (pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ACH6 (82K200L4MH))

Heeft wel 8GB geheugen, maar is goed uitbreidbaar zag ik.
De Geforce GTX 1650 zou het mogelijk wel wat beter doen dan de integrated Radeon RX Vega 6 die op de andere laptops zitten. Klopt dat?

Ben heel benieuwd of er nog meer goede ideeën zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 16:10
Mocht het mogelijk zijn om je budget iets op te rekken dan zou ik voor zoiets gaan: pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5006PMH)

Indien het budget redelijk vast staat dan moet je al snel concessies doen op bijv. geheugen of videokaart..

Wellicht is dit nog een goede middenweg: pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-54-54KT Echter ben ik zelf minder bekend met Acer gaming laptops, maar hier kun je vast voldoende recensies over vinden. Betreft wel een Intel processor.