Toon posts:

Laptop microfoon werkt niet meer na uninstall Office 365 W10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-03 13:45
Hallo medetweakers,

Vreemd probleem waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden.

Mijn vriendin heeft een nieuwe Lenovo Ideapad 3 gekocht nav de Best Buy Guide. Tijdens installatie kies ik voor W10 ipv de upgrade naar W11.

Deze Lenovo Ideapad 3 wordt geleverd zoals jullie weten met een aantal vooraf geïnstalleerde apps waaronder Office 365, die je dan eventueel kunt activeren.

Zodra ik die app verwijder (want zij werkt niet met Office) werkt de interne microfoon van de laptop niet meer.

De enige optie die dan nog werkt is W10 herstellen.

Een 2 daagse Google en YouTube search bied geen oplossing helaas en de zij-oplossingen werken ook niet. Uiteraard alle W10 updates via Microsoft binnen gehaald en geïnstalleerd.

Hopelijk kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven, waarvoor alvast een grote thanks.

(Liever laat ik die app niet op haar laptop staan, als het niet anders kan)

Alle reacties

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 16:59
Office zou niet zoveel moeten doe met een microfoon. Het is waarschijnlijker dat deze gewoon niet werkt in je applicatie of dat er iets niet goed gegaan is met een update.

Probeer de microfoon eens op te zoeken in apparaatbeheer, verwijder hem hier en start dan de laptop opnieuw op.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:38

Tens

fits the description

Itrme schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:12:
Office zou niet zoveel moeten doe met een microfoon. Het is waarschijnlijker dat deze gewoon niet werkt in je applicatie of dat er iets niet goed gegaan is met een update.

Probeer de microfoon eens op te zoeken in apparaatbeheer, verwijder hem hier en start dan de laptop opnieuw op.
dat is het meest waarschijnlijk idd.
xdwarfx schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:31:

(Liever laat ik die app niet op haar laptop staan, als het niet anders kan)
wrom? Wat doet een office365 waar je niet op ingelogd bent?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• xdwarfx
Itrme schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:12:

Deze oplossing al eerder geprobeerd maar bied helaas geen resultaat. Het probleem is echt gelinkt aan de office app en dat maakt het ook zo vreemd.

ik kom tot die conclusie omdat ik alle apps 1 voor 1 ben gaan verwijderen om uit te sluiten waar het zit. uiteraard netjes opnieuw opgestart na iedere uninstall.

• xdwarfx
Tens schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:15:
[...]

dat is het meest waarschijnlijk idd.

[...]

wrom? Wat doet een office365 waar je niet op ingelogd bent?
Omdat ik graag mn pc's als tweaker zo schoon mogelijk wil hebben 8)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:38

Tens

fits the description

xdwarfx schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Omdat ik graag mn pc's als tweaker zo schoon mogelijk wil hebben 8)
ja, dat mag, nogmaals de vraag; Wat doet een office365 waar je niet op ingelogd bent?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
Kun je omschrijven wat er precies niet werkt en wat duidelijker omschrijven wat je hebt geprobeerd om het op te lossen?

Als je bijvoorbeeld zegt dat Teams het niet meer doet dat kan namelijk kloppen omdat die onderdeel is van het Office pakket.

Welke software gebruik je bijvoorbeeld wat een microfoon gebruikt?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• xdwarfx
Ik heb het opgelost door rechtstreeks een iso van de microsoft site te installeren. Daarmee heb ik de bijgeleverde Lenovo software incl Office365 (die ik niet wil) niet hoeven te installeren.

Het probleem is daarmee opgelost. Bedankt voor jullie reacties iig.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee