warmtepomp buitenvoeler en binnenthermostaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ001
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-01-2022
Hallo Allen
Heeft er iemand ervaring met een warmtepomp met een buitensensor en een binnenthermostaat.
Ik had een warmtepomp met een buitenvoeler heb daar in later fase een binnenthermostaat laten bij plaatsen .
Met de bedoeling dat de warmtepomp weet hoe warm het binnen is .
Maar naar mijn ondervinding reageert de warmtepomp nog steeds op de buitensensor .
De binnenthermostaat staat ingesteld op 22° nu het de laatste dagen 15°is dan draait de warmtepomp niet
en dan zakt de temperatuur tot 20.5° binnen wat eigenlijk te fris is in de leefruimte .
dus wat ik dan ook niet begrijp is dat de warmtepomp dan niet gecommandeerd wordt door de binnenthermostaat omdat die 22° vraagt . heeft er iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18

Tazzios

..

Misschien handig om ook te vermelden welk merk/type warmtepomp je hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ001
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-01-2022
Het gaat om warmtepomp type Thermia Itec Eco 12kw + buffervat 150L voor vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:08
Ik ken de bewuste warmtepomp niet, ik heb een ander merk maar manier van instellen komt mogelijk overeen.

Zelf heb ik ook een buiten sensor en een thermostaat. In de instellingen kan ik dan kiezen tussen WAR of RAR of een combinatie daarvan.

WAR = weers afhankelijk regeling, dus op buiten temperatuur.
RAR = ruimte afhankelijke regeling, dus met thermostaat.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.