Toon posts:

Maxtor DiamondMAX+ 40.9Gb crash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 1,4 Ghz computer met 256 RAM en Windows ME erop (1,5 maand oud).
Maandag liep hij vast (blauw scherm) en sindsdien verschijnt na de bios een "INVALID SYSTEM DISK. REPLACE THE DISK AND THEN PRESS ANY KEY" error.
Alle drives zijn leeg...dus er wordt echt gezocht naar de system files.
Ik heb er een Maxtor DiamondMAX+ 40.9Gb U-DMA100 7200rpm harddisk inzitten.

Wat kan het zijn? En hoe kan ik controlleren of het aan de HD ligt (crash? bootsector?) of aan het moederboard?

Verwijderd

ff op een werkende pc de maxdiag software van maxtor downloaden en draaien, als daar niets uit komt gewoon windows opnieuw installeren, bij een foutcode uitprinten en met de printout bij de leverancier afleveren, dit is voor maxtor n.l. voldoende om de hdd te reclameren, helaas zijn winkels hier nier altijd van overtuigt.

goodluck.

MASH

Verwijderd

en dan bedoel ik natuurlijk dat je deze softare op de vermoedelijk defecte pc moet draaien.

RGZ

MASH
Op woensdag 22 augustus 2001 11:15 schreef MASH_MAN het volgende:
ff op een werkende pc de maxdiag software van maxtor downloaden en draaien, als daar niets uit komt gewoon windows opnieuw installeren, bij een foutcode uitprinten en met de printout bij de leverancier afleveren, dit is voor maxtor n.l. voldoende om de hdd te reclameren, helaas zijn winkels hier nier altijd van overtuigt.

goodluck.

MASH

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Opstartdiskette pakken en fdisk opstarten, partities aanmaken e.v.t. verwijderen. Formateren en Windows opnieuw installen. Of zoals al eerder gezegd met Maxblast

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
En als je met de opstartdiskette je hd niet vindt, dan weet je zeker dat hij kapot is.

Systeem