Videokaart werkt niet (hardware probleem)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergii K.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-09-2022
Mijn vraag

Bij aankoop van een tweedehands pc, kreeg ik een niet werkende videokaart erbij. Ik heb die aandachtig bekeken en zag dat er een middelste pootje van een chip ontbreekt. (Ik gebruik mogelijks de foute termen, maar ik voeg foto's toe die het probleem uitleggen).

Mijn bedoeling is om deze videokaart terug te verkopen, maar zodat die werkt.

Volgens mij moet er een nieuwe chip in gesoldeerd worden. Kan dit?

Hier voeg ik 3 foto's bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSiX65-xbfunKaFHt18OtKceCQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hqQCHdZ5wRECVaNp81MiHwM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-7ZHgKZm9ACR5yNhh09oTObP0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g64XVCx6iGmWrJx2pBiUZ7DV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4CCVgC7QfiH2cDEMFVI_77iH5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WACnAkpRJxY8UhNahQenw8Nf.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Sergii K. op 01-01-2022 22:25)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
Die ontbrekende PCI serial port driver zal waarschijnlijk van de Intel Active Management Technology (AMT) zijn?
Niet van de GFX kaart.
Je kan nog handmatig drivers installeren, eventueel met rollback optie?
Nvidia: Quadro Desktop/Notebook Driver Branch 340 U14.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-07 23:45
Waarom zoveel moeite in deze (naar mijn idee) oude videokaart? Wat denk je dat deze bij verkoop opbrengt? Op het artikelnummer zoekend kom ik ebay een advertentie voor 12 euro tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:51
Het is het niet waard bij een kaartje dat nog €10 - €20 doet op de tweedehands markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergii K.
jopie schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:58:
Waarom zoveel moeite in deze (naar mijn idee) oude videokaart? Wat denk je dat deze bij verkoop opbrengt? Op het artikelnummer zoekend kom ik ebay een advertentie voor 12 euro tegen.
Ja, is een oude video kaart, de bedoeling is om toch een centje te hebben daarvan en zo een andere videokaart te kopen. Natuurlijk als de reparatie veel geld kost, dan is het uiteraard niet slim om daaraan te beginnen, maar als ik die thuis kan herstellen is het super.
Ik wil ook geen high-end videokaart kopen aangezien deze pc geen voeding heeft voor gpu dus voeding enkel van moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-07 23:45
Ik heb denk ik wel een nvidia gt730 liggen voor je ujt mijn hoofd. Kijk maar of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:04

MsG

Forumzwerver

Weet je zeker dat dit het euvel is, of constateer je dat puur op basis van de soldering daaronder en het stukje daarboven?

Als ik google op IC API1117 krijg ik namelijk genoeg ic's die daar geen pinnetje hebben, m.a.w. het kan best zijn dat dit gewoon zo hoort.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:19

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Die chip is een spanningsregelaar in TO-252 package en die middelste pin hoort zo.

Je kan wel meten of dat deze werkt door te meten op pin 1 (-) en de tab (+)., tussen pin 1 en 3 weet je of je inkomende spanning hebt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergii K.
Damic schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:02:
Die chip is een spanningsregelaar in TO-252 package en die middelste pin hoort zo.

Je kan wel meten of dat deze werkt door te meten op pin 1 (-) en de tab (+)., tussen pin 1 en 3 weet je of je inkomende spanning hebt.
Ik heb het gemeten, het werkt. Als die in de PCI poort insteek dan wordt die ook warm.
In apparaatbeheer zie ik dat de stuurprogramma's voor PCI seriele poort niet geïnstalleerd zijn. Ik probeerde ze te installeren via windows en via internet, niet gelukt.
Bij windows update krijg ik zelfs de juiste drivers voor GPU (niet voor PCI). Wanneer gpu drivers geïnstalleerd zijn, start de pc niet op en wordt er een automatische herstel gestart die deze drivers verwijdert.
Nu lukt het niet meer om die drivers van gpu opnieuw te downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2Sz1DaWoT74ME6YPcxjN-cj9qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDuCyvRNA4Ngqg0UNaImXw9s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0Se5rhhOc7BnpAtIH0Thp9SD74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFBlxHzmJ1WCNySr1hIab89s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De gpu reageert op de I2C bus en windows weet welke drivers ie moet downloaden maar als de drivers worden geladen dan crasht het systeem. Er is dan wel wat meer fout met deze kaart.

Ha lol een heeel oude Quadro kaart.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergii K.
Damic schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:59:
De gpu reageert op de I2C bus en windows weet welke drivers ie moet downloaden maar als de drivers worden geladen dan crasht het systeem. Er is dan wel wat meer fout met deze kaart.

Ha lol een heeel oude Quadro kaart.
Dus moet ik het maar laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik vrees ervoor.

Heb hier zelf een aantal nieuwe kaarten liggen waarvan de kaarten niet opstarten en die veel meer geld waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergii K.
Damic schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:04:
Ik vrees ervoor.

Heb hier zelf een aantal nieuwe kaarten liggen waarvan de kaarten niet opstarten en die veel meer geld waard zijn.
Jammer, maar okey. Deze gaat in de verzamel doos die ik later aan mijn kinderen zal tonen ofzo xDD
Bedankt voor de hulp iedereen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
Die ontbrekende PCI serial port driver zal waarschijnlijk van de Intel Active Management Technology (AMT) zijn?
Niet van de GFX kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergii K.
The_Doman schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:52:
Niet van de GFX kaart.
Geprobeerd, lukt ook niet. PCI poort wordt nu wel herkent en heeft de juiste stuurprogramma maar lukt nog steeds niet om die gpu te laten werken.

De drivers van officiele Nvidia site kunnen geen compatibele grafische hardware vinden... Terwijl windows update in de instellingen het wel ziet, maar niet kan downloaden (het is een keer gedownload geweest maar de pc crashte en die drivers zijn verwijderd geweest via hersteloperatie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0--0IzdQqjXGaEu3ZqsKGIdr-uU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pM1k9NnZJLKzJn1Uzfndd9Wv.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1