Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvamerongen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05-2022
Hallo

Alvast een fijn nieuw jaar, en hoop dat de vele projecten die hier in het forum besproken worden, succesvol zullen zijn. Des te meer voldoening, toch.

Ik ben al enkele weken aan het zoek naar PushOut buttons die dan kunnen draaien/schakelen.
Net zoals een potcentimeter waarvan de as naar buiten komt in de stand zetten die je wilt, en je dan weer kan indrukken.
Dit idem voor een stappen schakelaar.

Ik had het eerder gezien bij control elektronica.
Net zoals de audio potentiometer met schakelaar, maar nu komt de hals verder naar buiten.
Je ziet het soms op audio apparatuur, maar ook in auto's.
Als je b.v. kijkt naar sommige Opels, en dan met name Meriva dan zie je die knoppen rechts van de lichtschakelaar; je drukt op het ronde knopje, het knopje komt naar voren en je kan draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59YuvEsi_cQEnV0RpZmBdlBEffc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LzEBNQwHS8cjTkAWt4G7x6I.jpg?f=fotoalbum_large Het zijn de twee knopjes rechts. Hier zijn ze al 'uitgedrukt'!

Ik heb gekeken bij Farnell, mouser en nog enkele anderen, maar ik zal wel de verkeerde zoeknaam ingeven. Ook via DuckDuckGo kan ik niets vinden.

Iemand enig idee waar ik deze kan vinden? Of de juiste benaming weet.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door rvamerongen op 31-12-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:35
"push-push potentiometer" is wat je zoekt denk ik!?
Of push-pull.
Maar wat je op je foto laat zien uit de auto is een push-push versie.
Oa. in de elektrische gitaren wereld ook in gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeEs op 31-12-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvamerongen
Bedankt.

Klopt Gitaren. Vergat dat erbij te zetten.

Maar die waren wel push push bij de mijne, maar gingen na een druk terug naar hun oorspronkelijk hoogte.

Die van Bourne, kan niet zien hoever ze uit /in gaan.

Ik zoek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:24
Op een over zie je ze ook wel. Indrukken zodat ze eruit komen, dan kun je ze instellen. Weer indrukken om te verbergen zodat de Kids er niet aan kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvamerongen
Op een oven, klopt.

Het is de werking die ik bedoel.
Op oscilloscopen zie je ze ook. O, degene die ik heb kan ik in drukken maar niet draaien, oeps.

Maar nu waar te koop.

Of zouden het schakel draai knopjes zijn met een cover + mechanisme welke naar binnen og naar buiten gaan?

Of bij de sloop alle Mariva’s afgaan.

[ Voor 20% gewijzigd door rvamerongen op 01-01-2022 13:46 ]