Toon posts:

Beste Films 2021

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-03 19:12

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Geen idee of hier behoefte aan is hier op Tweakers, maar 't leek mij leuk. Zo niet, mag 't dicht, en probeer ik 't volgend jaar niet nog 'ns!

't was een verschrikkelijk film jaar voor mij persoonlijk, en ik gok voor velen. Toch heb ik wel wat films gezien, en zowaar ook wat films die ik leuk vond! 't leek me leuk om voor het jaar (en hopenlijk volgende jaren) een overzicht te hebben van de favoriete films van mensen (in dit geval Tweakers, ben op een ander forum ook zo'n topic begonnen).

Ik ga 't echt heel simpel houden, als er een vote is, komt de film in de lijst. Je hoeft de films niet te ranken (mag wel), daar kijk ik niet naar, en er is geen limiet aan favoriete films die je mag hebben. :) Over een paar dagen doe ik een telling, en rank ik de algemene lijst op die manier.

Maak wel heel duidelijk wat je favoriete films zijn, want wat mij betreft mag je ook honourable mentions vermelden, maar die tel ik niet, en andere film gerelateerde hoogte- en dieptepunten noemen. Graag zelfs! Maar maak je lijst duidelijk dus! En uitgebreide reviews hoeven niet. Voorzie wat commentaar en een linkje, maar hou 't kort.

Oh en zoals ik al in 't andere film topic zei: ik ben zelf heel flexible. Gloednieuwe festival screenings, officiële releases jaren later, digitale streams van films die hier (misschien) niet uitkomen, films die vorig jaar uitkwamen maar dit jaar ook nog draaiden, 't mag allemaal. Als 't digitaal was, let er dan zelf wel een beetje op, ik ga 't niet controleren! :P

De Favoriete Films van 2021
  1. Placeholder

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-03 19:12

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ok, hier mijn lijst!

Favo films 2021
  • Junk Head
  • Alien on Stage - The Documentary
  • Pompo the Cinephile
  • Dune
  • Promising Young Woman
  • Spider-man: No Way Home
Junk Head IMDB

Japanse stop-motion animatie. Redelijk batshit crazy. Super humor en grotesque monsters, en toch een toffe sci-fi sfeer! En prachtige animatie dat jarenlang door één persoon gedaan is.. Wat dat betreft een waar kunstwerk als je van animatie houdt. Helaas hetzelfde probleem als Dune: 't is part one.

Alien on Stage IMDB

Documentaire over een groepje Britse amateur toneelspelers die eens wat anders wilt, en besloten heeft een toneelvoorstelling van de film Alien op te voeren. Hilarisch en feel-good!

Pompo the Cinéphile IMDB

Anime comedy over het filmmaken. Behoorlijk grappig soms, soms ook feel-good, leuke artstyle, en voor iets dat eigenlijk pure entertainment is gaan ze toch vrij diep in op het film maken proces, inclusief de financiën!

Dune IMDB

Behoeft geen introductie lijkt me. Ik ben behoorlijk een Denis Villeneuve fan, maar de trailer wilde aanvankelijk niet boeien, en ik was niet bekend met de boeken. Maar als Denis Villeneuve fan ging ik 'm natuurlijk sowieso kijken. Bovendien had ik zin in een sci-fi. En dat kreeg ik. Jammer dat 't een part one is, maar ik heb 2,5 uur geboeid gekeken puur alleen al vanwege de sfeer.

Promising Young Woman IMDB

Erg lekkere revenge drama met een (altijd) fantastisch Carey Mulligan.

En m'n persoonlijke no 1 favoriet:

Spider-man: No Way Home IMDB

De laatste MCU film en wat voor één. Ik heb me enorm vermaakt met de humor, actie en fan service, zelfs terwijl ik de Raimi films niet eens gzien heb. Promising Young Woman vind ik denk ik de betere film, maar vanwege de publieks reacties was Spider-man toch wel even de bioscoop ervaring die ik nodig had zo aan 't eind van het jaar, en ben blij dat ik 't al; meegemaakt heb zo net voor de lockdown.

Honourable mentions
  • Red Screening
  • Vicous Fun
  • Nobody
  • Last Night in Soho
  • It's a Summer Film!
  • Pig
Red Screening IMDB

Leuke slasher. Ik kijk die meestal niet, maar kon deze wel waarderen. Misschien juist wel omdat ik weinig kijk.. Lekkere gore en mooie babes! :P

Vicious Fun IMDB

Ook een slasher.. Maar dan ook een comedy. Over een gozer die per ongeluk op een serial killer meeting terecht komt.. En dat loopt uit de hand. Heb er wel om kunnen lachen, stijl beviel me wel. Deze en bovenstaande hadden denk ik leuke bioscoop ervaringen geweest, maar helaas.

Nobody IMDB

John Wick maar met humor. Ik kon Bob Odenkirk wel waarderen als grouchy action hero! Genoeg gelachen, en actie was ook top, vooral de scene in de bus.

Last Night in Soho IMDB

Eigenlijk de enige andere film met een leuk publiek in de bioscoop! Lekker gegil haha. Verhaal had wat beter / strakker gekund, maar sfeer en spanning was top, en tjah, als Anya Tayler-Joy er in zit dan kijk ik. :P

It's a Summer Film! IMDB

Japanse feel-good coming-of-age over highschool studenten die een wedstrijden houden om de beste schoolfilm te maken. Grappig, leuk en lief, en een vleugje sci-fi.

Pig IMDB

Drama met Nicholas Cage. Ik ging er nagenoeg blind in, ik wist iets over een varken, maar ik verwachtte een revenge thriller haha. Ik was positief verrast! Behoorlijk goede drama met een leuk verhaal en ook wat feel-good momenten.

WTF moment

Titane
spoiler:
Car sex scene

Slechtste film van 2021

Eternals IMDB

Tjah.. Characters konden me niet boeien. Actie ook niet, humor zat er ook niet in. Ruim 2 uur moeite moeten doen om wakker te blijven.

Runner's Up slechtste film:
  • The World to Come
  • A Quiet Place part 2
Favoriete Soundtrack

Amine Bouhafa & Lena Chamamyan - Ya Tara

(uit de film Gagarine. Niet m'n favo, maar wel de moeite waard)

Die had ik moeten zien

Beyond the Infinite Two Minutes IMDB

Gemist door Corona QR code technische storingen. :(
Andere films die ik gemist heb (en hopenlijk nog in de bioscoop te zien krijg) zijn o.a. James Bond en the French Dispatch. Riders of Justice gaat niet meer draaien denk ik, en zo heb ik wel 50 films gemist ondanks m'n Cineville.

[Voor 99% gewijzigd door Sméagol op 31-12-2021 22:33]

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-03 22:01
Voor mij was het ook een matig filmjaar. 33 films in de bioscoop gezien, met als dieptepunt “The Misfits” en waar ik het meeste van heb genoten dit jaar was “Another Round (Druk)”

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-03 11:40
Ik heb dit jaar 5 nieuwe (2020/2021) films gezien:

Don't Look Up (2021)
The Matrix Resurrections (2021)
No Time to Die (2021)
Tenet (2020)
F9 (2021)

Ik vond Don't Look Up (2021) en Tenet (2020) de beste. The Matrix 4 viel enorm tegen, James Bond ook en F9, tsja :+

[Voor 3% gewijzigd door ggj87 op 31-12-2021 22:24]

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Ook voor mij een matig jaar qua films.
Beste film bioscoop: dune
Beste film streaming:don't look up
Beste verassing was denk ik last duel, had ik een langdradige film van verwacht maar viel mee.
Volgens mij geen echte komedie's gezien die jaar

festina lente

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:31
Dit jaar maar 1 film in de bioscoop gezien, Dune. Maar dat was niet mijn favoriete film van dit jaar.

Mijn favoriete films van 2021:
The Father Who Moves Mountains
Promising Young Woman
7 Prisioneiros
To Verdener
Dune
Quo Vadis, Aida?
Sound Of Metal
News Of The World
The White Tiger
Little Big Women

Dit waren alle films die ik een 7 uit 10 afgerond naar 4 uit 5 sterren of hoger heb gegeven. Staat minimaal 1 film tussen die niet heel erg nieuw is (To Verdener) maar dit jaar pas in Nederland uitkwam via streaming (voor zover ik weet nooit in bioscopen geweest).

Ik moet er ook bij zeggen dat ik kanshebbers voor een uiteindelijke hoge klassering nog niet heb gezien, zoals The Father en Druk, dus over een paar jaar zal mijn top 10 van 2021 hopelijk beter gevuld zijn.

De Gouden Palm winnaar van 2021, Titane, stelde me teleur. Normaal ben ik wel een fan van de winnende film.

Slechtste films van dit jaar die ik gezien heb zijn waar mij betreft Nobody en Infinite, al moet ik zeggen dat die laatste zo slecht was dat ik amper heb gekeken.

Films van eerdere jaren die ik dit jaar voor het eerst zag maar een 9 of hoger scoorden:
Antebellum (2020)
Beanpole (2019)
Happy Old Year (2019)
Dogman (2018)
Mid90s (2018)
Blue Jay (2016)
Thithi (2015)
Welcome To The Rileys (2011)
One Flew Over The Cuckoo's Nest (1976)

Beste films die ik nog een keer zag (10 uit 10):
Fúsi (2015)
Kapringen (2013)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-03 13:25
Sméagol schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 21:30:

Nobody IMDB
[YouTube: Nobody - Official Trailer (HD)]
John Wick maar met humor. Ik kon Bob Odenkirk wel waarderen als grouchy action hero! Genoeg gelachen, en actie was ook top, vooral de scene in de bus.
Bedankt voor deze tip net het soort film wat ik leuk vind!

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee