• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 20:21
Hoi,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe monitor (AOC U28P2A) met wat hickups.

Even een korte situatie schets. Ik heb mijn werklaptop een HP 430 G7 gekoppeld aan de monitor via de USB-C naar Displayport aansluiting. Dit omdat de HDMI aansluiting 4k/60hz niet ondersteund maar de USB-C wel. Verder maak ik ook gebruik van de AUX aansluiting van de monitor, er gaat een kabeltje naar een 2.0 speakersetje.

Nu het probleem. Het beeld gaat van tijd tot tijd kortstondig op zwart en dan komt het weer terug. Het lijkt op wanneer je de hz instellingen aanpast, dan gaat het scherm ook even uit en wordt de aanpassing doorgevoerd. Dus ik krijg geen melding van bijv. no source of iets dergelijks. Ik heb ook een paar keer gehad bij het opstarten dat er geen geluid kwam uit de speakers. Na het lostrekken van de DP kabel en weer terugplaatsen is het geluid weer terug. Het is ook heel random, soms gaat het 30 min goed en de andere keer gaat het beeld 2/3x op zwart binnen een minuut. Ik twijfelde nog aan het USB-C > DP kabeltje, maar gisteren heb ik daar nog heel de dag gebruik van gemaakt op de oude monitor en geen problemen mee gehad.

Hiervoor maakte ik gebruik van een AOC CQ32G1 monitor (1440p). Die werd aangesloten via hdmi en dat ging allemaal probleemloos.

--------------EDIT-----------------

Na wat speurwerk heb ik het een en ander nog geprobeerd en het probleem lijkt opgelost te zijn.... Ik heb het scherm al meer dan een uur probleemloos kunnen gebruiken. Ik had na het installeren van de monitor alle kabels gebundeld m.b.v. tie-wraps. Ik had ergens op Reddit gelezen dat er wellicht wat storing kan ontstaan bij de DP kabel. Dus voor de gein even losgehaald van de rest en het lijkt geholpen te hebben... 8)7

Betreffende kabel:
https://www.amazon.nl/Kab...d=pla-1187265140328&psc=1

Verder viel mij nog wat op. Als ik met de 3.5mm jack dit metalen plaatje raak waar de aansluitingen zitten terwijl de monitor aanstaat dan gaat het scherm ook even kortstondig uit. Dit zou toch niet mogen gebeuren of?

[Voor 39% gewijzigd door Aid op 01-01-2022 13:36]

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:36
Ik lees even mee. Ik heb ook last van wegvallend beeld bij de (best buy) 27inch AOC monitor. Overigens heb ik wel een windowsgeluid als het beeld wegvalt.

Ik heb een thunderboldkabel besteld in de hoop dat het daarmee gefixt zal worden.

• Aid
DeKever schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 21:41:
Ik lees even mee. Ik heb ook last van wegvallend beeld bij de (best buy) 27inch AOC monitor. Overigens heb ik wel een windowsgeluid als het beeld wegvalt.

Ik heb een thunderboldkabel besteld in de hoop dat het daarmee gefixt zal worden.
ik dacht dat ik het had opgelost, zie eerste post. Helaas is het probleem terug. Ik denk dat het toch te maken heeft met de kabel. Ik heb het scherm even aangesloten via de hdmi poort en dan op 1440p gezet en dat werkt feilloos.

Ik kan ook niet echt een oplossing vinden op het internet. Er is wel voldoende te vinden over dit probleem, maar niet echt een oplossing. Blijkbaar werken dit soort kabels en adapters toch niet feilloos.

• DeKever
Aid schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:35:
[...]

ik dacht dat ik het had opgelost, zie eerste post. Helaas is het probleem terug. Ik denk dat het toch te maken heeft met de kabel. Ik heb het scherm even aangesloten via de hdmi poort en dan op 1440p gezet en dat werkt feilloos.

Ik kan ook niet echt een oplossing vinden op het internet. Er is wel voldoende te vinden over dit probleem, maar niet echt een oplossing. Blijkbaar werken dit soort kabels en adapters toch niet feilloos.
HDMI werkt bij mij ook perfect.

• Aid
DeKever schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:41:
[...]

HDMI werkt bij mij ook perfect.
Ik lees dit toevallig op de Amazon pagina van de betreffende kabel. Het is toch een kabel dingetje hmmmm

Beoordeeld in Italië op 28 december 2021
Geverifieerde aankoop
Ik heb deze adapter gekocht om mijn Macbook Pro 2018 aan te sluiten op het nieuwe Philips-scherm dat alleen HDMI- en Displayport-aansluitingen heeft. De kabel past perfect en ziet er van goede kwaliteit uit. De prestaties op het externe scherm, eenmaal gekalibreerd, lijken me erg goed. Waarschijnlijk deze kabel, maar hij is niet genoeg afgeschermd. Ik had frequente ontkoppelingen opgemerkt (een paar seconden zwart scherm) en toen realiseerde ik me dat een deel ervan werd veroorzaakt door het in- en uitschakelen van de ketel met behulp van de timer op een paar meter afstand. Ik probeerde een ferrietring rond de kabel te plaatsen en de timer af te dekken met een stalen doos, maar het probleem doet zich nog steeds voor. Ik denk dat ik het moet retourneren en een ander adaptermodel moet proberen.

• DeKever
Dinsdag krijg ik de thunderboldkabel. Eens kijken of dat beter werkt dan usb-c.

[Voor 36% gewijzigd door DeKever op 01-01-2022 13:59]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee