P60 geheugen.. geen edo ram maar .... ?

Pagina: 1
Acties:

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Topic zegt genoeg lijkt me :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Misschien dat dat nog een mobotje is wat fast page memory gebruikt?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Marv
Als dat is wat voor edo ram komt lijkt me dat het meest waarschijnlijke... ik had al wat edo ram erin gedaan maar dat herkende ie niet....

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Marv
Als ik er dadelijk even een plaatje van schiet kunnen jullie dan zeggen of het fastpage is of kun je dat niet zien? (webcam plaatje)

edit:

Dat plaatje laat ik maar zitten.... de kwaliteit daarvan is zo bagger dat je het zo aanziet voor 512 mb pc133 ram :P

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

oude pentiums (p60/66) hebben vaak nog geen chipset voor EDO RAM, dus moet je "standaard" 72pins SIMMs hebben (FastPage heet dat meestal)...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Als het om 72pins module gaat kan heb je inderdaad veel kans dat het Fastpage (FP)ram moet zijn.
een mobo met edoram support kan de FP ook aan maar en mobo met FP zal niet willen werken met edo
Maar het zou ook kunnen gaan om ipv 32 bits om 36 bits geheugen, hoe dat precies zat weet ik niet meer precies maar er is vast wel iemand die dat nog weet of info over heeft
30 pins lijkt me namelijk wel erg onwaarschijnlijk
:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Marv
Op woensdag 22 augustus 2001 11:15 schreef limoentje het volgende:
oude pentiums (p60/66) hebben vaak nog geen chipset voor EDO RAM, dus moet je "standaard" 72pins SIMMs hebben (FastPage heet dat meestal)...
K... tnx :)

• Marv
Op woensdag 22 augustus 2001 11:19 schreef gellie het volgende:
Als het om 72pins module gaat kan heb je inderdaad veel kans dat het Fastpage (FP)ram mnoet zijn.
een mobo met edoram support kan de FP ook aan maar en mobo met FP zal niet willen werken met edo
Maar het zou ook kunnen gaan om ipv 32 bits om 36 bits geheugen, hoe dat precies zat weet ik niet meer precies maar er is vast wel iemand die dat nog weet of info over heeft
30 pins lijkt me namelijk wel erg onwaarschijnlijk
:)
Ik heb net een module eruit gehaald om een plaatje te maken, maar er staat op de module dat het 72 pins is... dus volgens mij weet ik nu welke ik moet hebben.

Bedankt mensen :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Het kan ook zijn dat je mobo geheugen met parity nodig heeft..

Ik heb zelf nog een aantal oudere compaq systemen thuis staan (p-90 en p-100) die wel met edo-geheugen werken (72 pins), maar perse edo met parity moeten hebben..
(32/36 bits verhaal :) )

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Parity idd dat was het :) nu weet ik het weer :)
danku :) voor het opfrissen van het geheugen
* GiLeX heeft blijkbaar geen ECC en parity,was't vergeten :+

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1