Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 18:41
Onlangs heb ik een nieuwe PC in elkaar gezet, met als basis een Asrock z690 Extreme moederbord , I7 12700K CPU , 64GB mem. Alles werkt perfect, echter na installatie van Windows server 2019 / 2022 werkt de hypervisor niet, In de Bios staat alles aan wat aan moet staan, testen laat ook zien dat het aan staat maar wat niet aan staat is de hypervisor, deze staat uit met bcdedit /set hypervisorlaunchtype auto kan je deze aanzetten en bij installatie van hyper-v komt deze er automatisch in. gevolg blue screen.

Stop code system thread exception not handled.

Ook merk ik dat de core parking iets te extreme is, zelfs met tools en settings powercfg komen ze niet allemaal in beweging. alleen met dikke load.

Het lijkt allemaal een bios issue maar Ik wil graag weten zijn er mede tweakers die ook een Asrock z690 extreme hebben en ook issues met de hypervisor hebben ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:30

Zorian

What the fox?

Enkel Windows 11 snapt de 12e generatie Intel, deze heeft een andere core-indeling en dus andere scheduler nodig. Windows Server bied hier geen support voor en dit zal ook niet komen (net als Windows 10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Momenteel snappen zowel server 2019 en 2022 de efficiency cores niet, die zul je uit moeten zetten in de UEFI voordat het werkt (https://techcommunity.mic...s-server-2022/m-p/3010622) -- weet niet wat je doel is met Windows Server op consumer hardware, maar misschien is het een optie om je hardware nog in te ruilen, cloud gebaseerd te werken, of een ander server-OS te gebruiken totdat er een gepachte kernel is.

Dat, óf je hardware op de handrem laten draaien (laten we wel zijn - dan kan je ook andere hardware draaien, de charme van Alder Lake is juist big.little; ondanks de goeie single threaded is het anders nogal weinig threads...)

[ Voor 18% gewijzigd door Umbrah op 31-12-2021 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

rob2011 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:41:
Onlangs heb ik een nieuwe PC in elkaar gezet, met als basis een Asrock z690 Extreme moederbord , I7 12700K CPU , 64GB mem. Alles werkt perfect, echter na installatie van Windows server 2019 / 2022 werkt de hypervisor niet, In de Bios staat alles aan wat aan moet staan, testen laat ook zien dat het aan staat maar wat niet aan staat is de hypervisor, deze staat uit met bcdedit /set hypervisorlaunchtype auto kan je deze aanzetten en bij installatie van hyper-v komt deze er automatisch in. gevolg blue screen.

Stop code system thread exception not handled.

Ook merk ik dat de core parking iets te extreme is, zelfs met tools en settings powercfg komen ze niet allemaal in beweging. alleen met dikke load.

Het lijkt allemaal een bios issue maar Ik wil graag weten zijn er mede tweakers die ook een Asrock z690 extreme hebben en ook issues met de hypervisor hebben ?
Je gaat beter voor een dikke ThreadRipper als je met server software wilt spelen ;) of een instap model Epyc gewoon voor de memory/pcie lanes

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou het spul idd terugbrengen en omruilen voor een conventioneel platform zonder big little opstelling. Nu moet je voor je doel je processor castreren. Zonde van het geld.

Allicht een idee om naar een echt server bordje van supermicro te kijken met een Xeon erop of een Epyc.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Om ook toe tevoegen dat Server 2022 pas het big little concept gaat snappen als server cpu's dit gaan ondersteunen, misschien bij Server 2024?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Dank allemaal voor de berichten, denk wel dat het een wissel zal worden, geef binnen kort wel een update.
Dacht dat ik me goed had ingelezen en dat het aan de bios zou liggen ;-( echt zonde dat server niet gesupport is. voldoet nl prima in een hybrid test omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05 15:27
Als het je gaat om Hyper-V voor wat testen, dan kan dit ook prima met W11 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
klopt maar de combi azure en server gaat toch allemaal wat makkelijker ipv eerst de workload in een vm/container te stoppen. gewoon jammer ;-)
Pagina: 1