Toon posts:

PVR achter decoder van nieuwe glasvezel providers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RONALDMOLENDIJK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2021
Men is in onze buurt glasvezel aan het aanleggen en ik kan straks kiezen uit zo'n 25 aanbieders (behalve Ziggo en KPN) die over deze glasvezel abonnementen aanbieden.

Momenteel heb ik Ziggo.

Nu heb ik een CISCO PVR (met ingebouwde decoder) die het mogelijk maakt om e.a. op te nemen en terug te kijken met voor mij de erg belangrijke "doorspoel functie".
Maar als ik de hard disk van mijn DVD recorder wil gebruiken om op te nemen (verbinding via scart naar CISCO) dan krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is wegens rechten e.d. (precieze foutmelding zou ik moeten opschrijven indien dat nodig is)

Nu begrijp ik dat de provider via de glasvezel mij een decoder geeft in het abonnement (van het merk Amino Arca 7) als enige optie. Dus geen scala aan verschillende hardware. Alle extra's kan je via duurdere abonnementen afsluiten)
Deze decoder heeft een 1 x HDMI uitgang voor naar de TV.

Mijn vraag is of ik deze HDMI eventueel via mijn huidige CISCO PVR kan laten lopen (of enig andere merk PVR ?) en dan alsnog programma's zou kunnen opnemen of zou dat ook technisch geblokkeerd zijn?

Hopelijk is mijn vraag duidelijk, want ik ben op dit gebied een leek _/-\o_

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welke Cisco heb je,
pricewatch: Cisco 8455DVB HD PVR ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:09
Mijn Vu+ Ultimo 4K zou zoiets kunnen, hij heeft een HDMI-in waarvan je kunt opnemen.

Dat gezegd... bij IPTV moet je ervan uitgaan dat je aan de kastjes van je aanbieder bent overgeleverd. Daar zit cloud-opnemen bij met alle nadelen van dien, zoals je opnamen na een tijdje verdwijnen, of zoals we recent in België zagen, dat ze het doorspoelen van reclame blokkeren.

Voor vrije hardwarekeus is een DVB-signaal essentieel en hoewel DVB over glasvezel mogelijk is, bieden bijna alle aanbieders uitsluitend IPTV aan.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 20:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als tussen de aanbieders die je kunt kiezen Trined zit: zij leveren naast IPTV ook DVB-C over glas, check dat voor de zekerheid even, als dat leverbaar is bij jou, dan is de kans groot dat jij je Cisco ontvanger kunt blijven gebruiken (en al je andere DVB-C/coax apparatuur) i.c.m een glas naar coax omzetter die je erbij krijgt.

Heel weinig leveranciers leveren op deze manier tv, met wat geluk heb je er nog eentje tussen zitten.

Als je kiest voor een provider welke enkel IPTV aanbiedt, ben je overgeleverd aan hun ontvanger met hun quirks.

De hierboven genoemde Vu+ oplossing kan potentieel ook niet werken ivm rechten.
Als het wel werkt heb je wel een ander nadeel, namelijk dat wat je wilt opnemen, moet je aanzetten op de IPTV ontvanger. Meerdere dingen kijken/opnemen op hetzelfde moment is hier niet bij mogelijk.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 20:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Of neem alleen internet via glasvezel en laat Ziggo alleen TV leveren (zonder internet dus). Dat doen ze al voor 20,95 per maand en blijft je TV situatie ala Ziggo exact hetzelfde. Alleen het internet zeg je dan op bij Ziggo. En je sluit een nieuw internet abbo af bij een provider naar keuze, zonder tv. Meestal heet dat internet only.

[Voor 39% gewijzigd door remco_k op 31-12-2021 18:18]

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• dmantione
Bij mij wordt in de loop van 2022 glasvezel aangelegd en ik zie er naar uit om het te gaan gebruiken, maar dat zal uitsluitend voor internet zijn. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt mijn schotelantenne af te breken. DVB gecombineerd met eigen apparatuur heeft te veel voordelen.

• dmantione
remco_k schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:11:
De hierboven genoemde Vu+ oplossing kan potentieel ook niet werken ivm rechten.
Het werkt wel, de HDMI-in op de Ultimo 4k kan met HDCP overweg. Hoe ze dat met licenties geregeld hebben is niet onze pakkie aan.
Als het wel werkt heb je wel een ander nadeel, namelijk dat wat je wilt opnemen, moet je aanzetten op de IPTV ontvanger. Meerdere dingen kijken/opnemen op hetzelfde moment is hier niet bij mogelijk.
Inderdaad, dus voor een goede opname-ervaring gebruik je of wat je TV-aanbieder met IPTV en cloudopnames biedt, met alle grillen en fratsen erbij, of je zult echt je TV-signaal op DVB moeten houden, zodat je je eigen apparatuur goed kan gebruiken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee