Mijn vraag
Zojuist heb ik een nieuwe PC gekocht die ready zou moeten zijn voor W11. Komt voorgeinstaleerd met W10. Zelf nog tpm 2.0 aan moeten zetten, dat ging vrij vlot. Daarna stond er dat de PC windows 11 ready is en geinstaleerd kan worden zodra beschikbaar. Aangezien deze niet beschikbaar was zelf maar geforceerd met de update tool van Microsoft.
Tijdens de installatie (dus na enkele herstarts) faalt de update elke keer.
De melding: 0x800770002 - 0x3001A The installation failed in the FIRST BOOT phase with an error during BEGIN FIRST BOOT operation.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ywLhyhR1rwFOTUvN2ZaZZz6R.png?f=user_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
W10 home. Deze is nog niet geactiveerd, heb een key voor W11.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
W11 via installation assistant, via bootable usb, secure boot aan/uit, drivers geupdate, alle windows 10 updates gedaan, herstarts, veel googlen op wat het probleem kan zijn maar zonder duidelijk resultaat.
Hopelijk kan hier iemand mij helpen, want ik weet het niet meer. Alvast dank!
Zojuist heb ik een nieuwe PC gekocht die ready zou moeten zijn voor W11. Komt voorgeinstaleerd met W10. Zelf nog tpm 2.0 aan moeten zetten, dat ging vrij vlot. Daarna stond er dat de PC windows 11 ready is en geinstaleerd kan worden zodra beschikbaar. Aangezien deze niet beschikbaar was zelf maar geforceerd met de update tool van Microsoft.
Tijdens de installatie (dus na enkele herstarts) faalt de update elke keer.
De melding: 0x800770002 - 0x3001A The installation failed in the FIRST BOOT phase with an error during BEGIN FIRST BOOT operation.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ywLhyhR1rwFOTUvN2ZaZZz6R.png?f=user_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
W10 home. Deze is nog niet geactiveerd, heb een key voor W11.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
W11 via installation assistant, via bootable usb, secure boot aan/uit, drivers geupdate, alle windows 10 updates gedaan, herstarts, veel googlen op wat het probleem kan zijn maar zonder duidelijk resultaat.
Hopelijk kan hier iemand mij helpen, want ik weet het niet meer. Alvast dank!
[ Voor 47% gewijzigd door deathmonkey op 02-01-2022 20:02 ]