Toon posts:

Draagkracht garagevloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-03 22:54
Ik ben benieuwd naar de draagkracht van mijn garagevloer.

Betonson Cassetteplaatvloer Type CVP 345

Het is een vrijstaande woning uit 1998 en het bijgebouw is een garage en een eetkamer. De kruipruimte is zowel onder het huis als onder de garage, maar wel duidelijk afgescheiden delen met een doorgang.

Ik heb wel alles van de bouw, inclusief de berekeningen of getallen van Betoson, maar ik snap er niet zo heel veel van. Er zijn zoveel getallen en afkortingen.
Ik voeg even de pagina's met gegevens toe, zodat je mee kunt kijken.

Hoe zwaar mag bijvoorbeeld een auto wegen die erin gezet wordt, rekening houdend met natuurlijk ook allemaal kasten en gereedschap in de garage (en mogelijk nog een motor). Er zit een cementdekvloer op met een coating.

Als er meer info nodig is hoor ik het wel.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Alle reacties

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:59

QinX

Shai-Hulud

Misschien fijn voor degene die jou kan helpen, scan je papieren even met een app zoals scannable. dan wordt het allemaal wat leesbaarder.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerste hit op Google: https://www.yumpu.com/nl/...bcassettevloer-betonson/2 En dan kom ik op 4kN/m3 dus dat is rond de 407kg/m3 veranderlijke belastig?

Of je belt ze? Ze zijn tegenwoordig "Van Nieuwpoort" -> https://van-nieuwpoort.com/prefab-beton/

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:33
Als het ding gebouwd is als garage dan mag je er toch vanuit gaan dat jij daar je zooi en een auto kan parkeren zonder dat je dit hoeft te controleren?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-03 22:54
MAX3400 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:16:
Eerste hit op Google: https://www.yumpu.com/nl/...bcassettevloer-betonson/2 En dan kom ik op 4kN/m3 dus dat is rond de 407kg/m3 veranderlijke belastig?

Of je belt ze? Ze zijn tegenwoordig "Van Nieuwpoort" -> https://van-nieuwpoort.com/prefab-beton/
Die folder heb ik gezien, want google ken ik ;) Tot ca 4kn/m2 en de folder gaat over meer type vloeren, dat zegt verder natuurlijk ook niets over statische/permanente (punt) belasting van een vloer op een bepaald gebied.

Als het goed is wordt er met 1,75kn/m2 gerekend in de bouw, maar of dat hier ook zo is weet ik niet. Dan zou je alleen maar een kleine auto erin kunnen zetten lijkt mij.

[Voor 12% gewijzigd door Sarge78 op 31-12-2021 15:54]

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32
Op het 5de blad staan de belastingen.
EG = eigen gewicht
PB = permanente belasting, w.s. de dekvloer
OV = overige belasting. Beetje rare benaming maar hiermee zal de nuttig bruikbare belasting mee worden bedoeld. En die is 4,5 (kN?)
De berekening is voor de liggers. Dus de belasting is per strekkende meter ligger.
Nu nog uitzoeken hoeveel liggers er in die vloer zitten.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Sarge78 kan je foto's niet zien(beveiligd) maar hoe dik is de vloer en is het voorzien van vlechtwerk (betonijzer bewapening) en is de vloer vanuit de kruipruimte ondersteund ? zo ja, met wat

[Voor 2% gewijzigd door Hackus op 31-12-2021 16:22. Reden: vraag]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:41
Heb je reden om aan je vloer te twijfelen? Want in principe als dit in NL is gemaakt zou ik zo mijn auto naar binnen durven rijden. Belasting die we rekenen en de veiligheden zijn groot.

Een echte puntlast moet je soms wel mee oppassen. In het midden van de overspanning een pallet stenen neerzetten bijvoorbeeld hoeft niet altijd een goed idee te zijn. Maar de meeste autos hebben 4 wielen en wegen <3ton niet zo spannende belasting dus.

Always look on the bright side of life.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee